Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové detailně ukázali nový prezidentský luxus. Originální není, zapůsobit ale umí
30.8.2018 | Petr Prokopec
Vozy vzniklé z iniciativy prezidenta Putina a určené primárně pro něj se hodně inspirovaly v Německu i ve Velké Británii Kouzlo jim ale upřít jednoduše nelze.
Moskevský autosalon je v plném proudu. My jsme zatím udělali zásadní zastávku u stánku Lady, kde byla představena nová Niva. Zatímco však v případě druhé generace legendárního SUV jde pouze o koncept, luxusní limuzína Aurus Senat je již plně sériovým modelem. I když odhalen byl v přeprodukční verzi, což znamená, že všímat byste si neměli třeba klik dveří. Nově vzniklá značka totiž jednoduše nestihla včas připravit pro prezentaci plně finální provedení.
V příštích měsících by tedy změnami mohly projít i další nedokonalé detaily jako třeba ovládání světel, na něž byl použit evidentně hodně levný plast. A zvláštní je volič devítistupňové automatické převodovky, který narušuje čistotu a eleganci středového tunelu. To jsou ale víceméně jediné výtky, jaké k ruské novince můžeme mít.
Jinak se Aurus Senat prezentuje jako důstojná konkurence nikoliv jen pro Rolls-Royce Ghost, ale dokonce i pro vrcholný Phantom. Na délku mu naměříme 5 630 milimetrů, v případě rozvoru pak 3 300 mm. Menší britský model tak ruský sedan překonává v obou směrech, v případě toho většího pak sice zaostává, ovšem jen do chvíle, než do hry vstoupí delší verze Senatu (zvaná Limousine, i když o limuzínu jde technicky vzato v obou případech) s 6 630 a 4 300 milimetry.
Prodloužená verze ale v tuto chvíli zůstává vyhrazená pouze ruskému prezidentovi Vladimíru Putinovi. Základní sedan však míří do civilního prodeje, byť v případě zájmu i budete muset chvíli počkat. V příštím roce vznikne pouze 150 exemplářů, všechny ale již mají svého majitele. Nejinak je tomu v roce 2020, kdy se čeká další várka 150 kusů. Teprve v roce 2021 produkce vzroste až na 5 000 aut.
Danému zájmu se ovšem nelze divit, neboť jakkoliv Senat opravdu konkuruje britské vrcholné lize, jeho cena ale startuje na 10 milionech rublech, tedy na 3,3 milionech korun. To i přes výše zmíněné výhrady rozhodně není špatné, zvláště když pod kapotou odvádí svou práci pohonná jednotka s kořeny u Porsche. Německá automobilka na vývoji spolupracovala s ruským institutem NAMI.
Zajímavé je, že ač tu máme značku ze Zuffenhausenu, technický základ nového sedanu odkazuje spíše na automobilku z Mnichova. Objem osmiválcového motoru totiž činí 4,4 litru, tak jako u BMW. Nejinak je tomu pak u chystaného dvanáctiválce, který počítá s 6,6litrovou kapacitou. Platforma EMP pak primárně používá pohon zadní nápravy, zatímco přední připojuje elektromagnetická spojka.
Obdobnou architekturu taktéž užívala mnichovská automobilka u minulé generace řady 7, která je do značné míry spřízněna právě s komponenty Rolls-Royce Ghost. Zdá se tedy, že se projekt Kortež značně inspiroval u britského stroje. Zlobit se za to ale nejspíše nikdo nebude, koneckonců movitá klientela nebude mít problém se zakoupením obou vozů.
V případě toho ruského je možné počítat se 600 koňmi a 880 Nm točivého momentu, jež produkuje zmiňovaný osmiválec. Navíc mu pomáhá elektromotor, který přihazuje dodatečných 40 koní a 400 Nm. Zrychlení z klidu na stovku se tak odehraje za méně než 6 sekund, maximálka činí 250 km/h. Jsme zvědavi, jak na tom bude verze V12, jež nabídne 850 koní.
Jízdní dynamika vrcholného provedení je však zatím tajemstvím, ostatně Rusové jsou s jeho vývojem poněkud pozadu - původně měla být jednotka hotova již v květnu při Putinově nové inauguraci. Nakonec si na ní ovšem musíme počkat, stejně jako na minivan a SUV, které taktéž dorazí do běžného prodeje, ovšem osazené 2,2litrovým přeplňovaným čtyřválcem.
Senat je i se standardním rozvorem koncipován jako limuzína, jejíž majitel se vozí vzadu. Zde má k dispozici dvě křesla, která lze sklopit až do úhlu 45 stupňů. Nechybí ani zabudovaný chladicí box, specifické křišťálové sklo s logem Aurusu či výklopné stolíky obšité kůží. Počítat lze i se zakázkovými polštářky či roletkami.
Existuje ještě jedna shoda s Rolls-Roycem, a to tým tzv. létajících doktorů. Těmi jsou myšleni specialisté, kteří se starají o servis ve vzdálených oblastech. Prozatím totiž značka Aurus počítá pouze se showroomem a technickým zázemím v Moskvě. Do roku 2021, kdy má produkce razantně stoupnout, se ale síť servisů rozroste.
Teď už nezbývá, než si auto do detailu prohlédnout na fotkách přímo z Moskvy. Rolls-Roycy nepřipomene jenom technikou, nejoriginálnější automobilové dílo to jistě není. Přesto podle nás dokáže svým majestátem zapůsobit, však posuďte sami
Ruský Aurus Senat připomíná britský Rolls-Royce i vzhledově, hlavně zvenčí. Uvnitř si pro změnu při pohledu na volant vzpomenete na minulou generaci Mercedesu třídy S
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva