Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér

Nových osobních aut se představuje stále více, jsou ale značky, od nichž byste žádné takové nečekali. Jednou z nich je nepochybně ruský Kamaz, výrobce náklaďáků, který pošle do prodeje osobní Kama-1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér

11.12.2020 | Petr Miler

Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér

/

Foto: Kamaz

Nových osobních aut se představuje stále více, jsou ale značky, od nichž byste žádné takové nečekali. Jednou z nich je nepochybně ruský Kamaz, výrobce náklaďáků, který pošle do prodeje osobní Kama-1.

I když u nás jsou na silnicích k vidění zřídka, bude je znát nejspíše každý. Náklaďáky ruské značky Kamaz mají zejména díky svým sportovním úspěchům renomé po celém světě a v minulosti jsme se zmiňovali o nejednom stroji z jejich dílny. Šlo pochopitelně vždy o nákladní vozy, nyní se ale díváte do docela svérázně pojatého interiéru úplně jinak koncipovaného vozu téže značky - subkompaktního osobáku.

Říká si Kama-1 a jde o první osobní vůz Kamazu. Nejde o žádný koncept bez šance na sériovou výrobu, naopak, toto je předprodukční podoba auta, které se má začít prodávat za cenu mezi 1 a 1,3 milionu rublů (cca 297 až 386 tisíc Kč). A v dnešní době snad ani nepřekvapí, že je elektrické.

Pokud se ptáte, jak Rusové zničehonic vykřesali nový malý elektromobil, pak dodejme, že jde sice o vůz jejich konstrukce, ale pracující s pomocí komponentů čínských dodavatelů. Ti stojí za elektromotory, akumulátory i částí elektroniky, zbytek si Rusové vyvinuli sami. Platí to i o designu, který zvnějšku nepůsobí moc nápaditě a vypadá spíše jako dort pejska a kočičky uvařený ze spousty jiných aut, nejvíce pak Kie Soul. Uvnitř ale zaujme více.

Jednak je tu jakási sendvičová palubní deska svírající velký displej teoreticky sahající od jedné strany vozu k druhé a především pak volant s pevně usazeným displejem - či přístrojovou deskou, chcete-li - uprostřed. Nápady na podobné revolucionalizace spojení přístrojovky a volantu v minulosti obvykle nedopadly dobře a máme obavu, že i na toto řešení Kamazu bude hleděno s rozpaky, třeba ale bude přijato lépe.

Pokud jde o techniku, jde o docela malé, 3,4 metru dlouhé, 1,7 metru široké a 1,6 metru vysoké auto se světlou výškou 160 mm. Je při své velikosti hodně těžké, váží asi 1,3 tuny, z čehož asi 400 kilogramů připadá na 33 kWh akumulátory. Ty „živí” 80kW (110 koní) elektromotor, jež dovolí vozu zrychlit na stovku za 6,7 sekundy a jet až 150 km/h. Dojezd má činit až 250 km, alespoň na papíře.

Jak jsme již zmínili, cílem Kamazu je auto vyrábět a cestou do výroby ještě trochu odlehčit, neboť 1,3 tuny je i podle Rusů na tak malý vůz hodně. Předpokládanou cenu známe a řekněme, že není na městské elektroauto nezajímavá, kdy přesně by ale Kama-1 měl začít sjíždět z výrobních linek, zatím není jasné.


Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 1 - Kamaz Kama-1 prvni 01Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 2 - Kamaz Kama-1 prvni 02Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 3 - Kamaz Kama-1 prvni 03Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 4 - Kamaz Kama-1 prvni 04Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 5 - Kamaz Kama-1 prvni 05Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 6 - Kamaz Kama-1 prvni 06Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 7 - Kamaz Kama-1 prvni 07Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 8 - Kamaz Kama-1 prvni 08Ruský výrobce náklaďáků odhalil své první osobní auto, má zvláštně pojatý interiér - 9 - Kamaz Kama-1 prvni 09
Zvnějšku nepříliš nápaditý, o to uvnitř zajímavější elektrický osobák Kamazu je dosti překvapivou ruskou automobilovou novinkou tohoto týdne. Foto: Kamaz

Zdroj: Kamaz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše