Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Škoda Octavia Combi RS je u ledu, i když by za málo nabídla opravdu hodně
3.1.2019 | Petr Prokopec
Ruský trh s novými vozy se odrazil ode dna a takové auto by na něm mělo bodovat. Jenže ekonomové očekávají další těžkosti a Lada raději počká, jak si povede sportovní sedan.
Lada letos v létě představila nový model Vesta Sport, který by bez problémů dokázal oslovit i mnohé zhýčkané Evropany. Pod pohledný kabát se nastěhoval nejen lépe a specificky vybavený interiér, ale především 1,8litrová jednotka naladěná na 145 koní. Kromě toho Rusové zapracovali rovněž na podvozku, nepřekvapivě jsme proto jejich novinku překřtili na tamní Škodu Octavia RS. Vůči českému vozu sice ten ruský ztrácel na jízdní dynamice, vše ale mohl kompenzovat asi poloviční cenou - ta by totiž neměla přesáhnout 350 tisíc korun.
Ač ovšem od premiéry uplynulo již několik měsíců, Lada stále nepřišla s konkrétní cifrou, a to přesto, že prodej měl odstartovat na sklonku loňského roku. Nakonec však byl odložen na letošek, dle dealerů by první exempláře měly do showroomů dorazit v lednu či únoru. Zda se tak ovšem skutečně stane, zatím není jisté. I když se ruský trh v poslední době zdvihal ode dna, analytici pro letošek naznačují možné zpomalení. To se ostatně má týkat i celé Evropy, zůstaňme ale v Rusku, u Lady Vesta Sport.
Ta byla v mezičase načapána i jako praktičtější kombík, v jehož případě se zahájení prodeje zdálo být jen formální záležitostí. Veškeré modifikace odlišující toto provedení od standardu byly totiž schváleny pro celou rodinu modelů Vesta, tedy nikoliv jen pro obě karosářské verze, ale i pro varianty Cross pyšnící se také zvýšeným podvozkem. Přesto plány na uvedení tohoto typu na trh zamířily k ledu a budoucnost Vesty SW Sport je značně nejistá.
Jakkoliv nám totiž suma okolo 350 tisíc korun může připadat nízká a relativně rychlý kombík za tuto cenu by u nás šel na odbyt jako čerstvé housky na krámě, pro většinu Rusů je to za auto už hodně peněz. V tuto chvíli by vůz úspěch slavit mohl, s ohledem na očekávaný vývoj tamní ekonomiky by se ale mohl stávat více a více nedostupným. Ačkoliv je tedy sportovní kombík již vyvinut a má veškeré požadované certifikace, minimálně letos jej v prodeji neuvidíme. A je otázka, zda na realizaci takového kroku skutečně dojde.
Nejde přitom o jedinou oběť, ta druhá je ještě drastičtější. Lada definitivně zařízla crossover X-Ray Sport, jehož koncepční provedení se objevilo rovněž v roce 2016, stejně jako v případě modelu Vesta. Také v tomto případě byla přitom v motorovém prostoru plánována instalace jedna-osmy se 145 koní, dojít mělo i na modifikace podvozku. Nicméně značka nakonec zjistila, že vůz by stál mnohem více než sportovně laděný sedan.
Pokud si uvědomíme, že v rámci běžné nabídky je situace opačná, snadno se dobereme k rozhodnutí, že X-Ray Sport by byl pro ruský trh příliš drahý. Rozhodnutí Lady lze tedy z obchodního hlediska pochopit. Zvláště když automobilka nemá ani podporu mezinárodních trhů, neboť její motory neplní nejnovější emisní normy. Z toho důvodu si pak ostatně nebudete moci koupit ani Vestu Sport sedan, tedy jediný skutečný sportovní derivát značky, který prodej v Rusku nemine. Pokud tedy Lada opět nezmění názor a alespoň tento model neprotáhne evropským homologačním sítem.
Lada Vesta Sport SW dostala stopku, přestože je již vyvinutá i homologovaná
Na rozdíl od konceptu X-Ray Sport, jehož produkční verze se dočkala definitivního zaříznutí, však nakonec kombík do prodeje ještě dorazit může, jen ne letos
Zdroj: Auto Review
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 2 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 4 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 5 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 10:03 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova