Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom letos skončí, jako kupé a kabrio nadobro
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro milovníky aktivnější jízdy nebo té s větrem ve vlasech má prý značka nové modely Wraith a Dawn. Navíc potřebuje kapacity pro příchod první SUV.
Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku bude nejspíše jedním z mála výrobců, kteří na autosalonu v Ženevě nepředstaví žádnou zásadní novinku. Očekávat můžeme maximálně příchod nějakého toho zakázkového modelu, tím ale jakákoliv inovace pro letošek skončí. To ovšem neznamená, že by Rolls-Royce usnul na vavřínech a hodlal pouze využívat svého takřka až kultovního statutu. Během pár let se totiž dočkáme modernizace modelové řady Phantom, v jejímž rámci nezůstane kámen na kameni.
Šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös aktuálně prohlásil, že stávající provedení vlajkové lodi značky se na sklonku tohoto roku dočká ukončení výroby. Stane se tak po dlouhých 13 letech, což je ve světle soudobých automobilových trendů požehnaná doba. Značka pak následně začne pracovat na montážních linkách, které budou od roku 2018 produkovat novou, již osmou generaci limuzíny. Ta se ovšem vrátí pouze jako sedan, a to nejspíše ve standardní a prodloužené formě.
Počítat ovšem již nemáme s kupé a kabrioletem, které byly odhaleny v letech 2007 a 2008. Na první pohled přitom tento krok nedává zrovna smysl, většina automobilek, i těch zaměřených na specifickou klientelu, totiž pomýšlí na expanzi, nikoliv „zařezávání“ své produkce. Pokud se ale na celou záležitost podíváme ze širší perspektivy, pak jistou logiku má. Značka totiž v posledních letech rozšířila svou nabídku o modely Wraith a Dawn, které zastanou jak jízdu sportovní, tak i tu s větrem ve vlasech.
Tyto menší modely jsou navíc k daným kratochvílím ideálnější než dvoudveřový Phantom, který je při své velikosti a hmotnosti i nadále spíše silničním křižníkem než pozemským rychlým člunem. Rolls-Royce tak vlastně jen racionalizuje svou nabídku. A zároveň si nejspíše dělá prostor pro příchod prvního firemního SUV, které je aktuálně známé jako projekt Cullinan a které se zcela novou hliníkovou platformou dorazí v příštím roce.
Nová architektura bude samozřejmě podepírat také příští Phantom, s jeho příchodem se však počítá až v roce 2018. Značka přitom naznačuje, že ve hře opravdu jsou elektrické či hybridní verze, a to z jednoho prostého důvodu - velká část jejích vozů se pohybuje v centrech metropolí, kam budou mít zakrátko vozy s čistě spalovacími motory přístup zakázán. Jistá forma „bezemisního“ dojezdu tak bude majiteli i zákonem vyžadována.
Vyjma toho se nový Phantom pochlubí také alespoň částečným autonomním řízením, uvnitř by pak nemělo chybět ovládání za pomoci gest a velký důraz bude kladen na konektivitu. To vše bude rámovat design, který by již neměl být tak formální jako u stávající generace. Šéfdesignér značky Giles Taylor jej popisuje jako „charismatičtější a vyhraněnější“, šéf značky Müller-Ötvös se pak nebrání ani slovu „překrásný“.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jak bude novinka vypadat. Jak jsme ovšem uvedli, do jejího příchodu ještě nějaký ten pátek zbývá. Aktuálně se tak ještě na chvílí vrátíme ke stávající generaci, konkrétně k onomu kupé a kabrioletu. Ty se v listopadu objeví ve finální edici Zenith, přičemž vzniknout má pouze 50 kusů. Každý z nich ale nejspíše již má svého majitele, neboť značka slibuje příchod lákavých doplňků.
Poslední limitovaná edice modelů Phantom Coupe a Drophead Coupe by měla dostat zvláštní sošku Spirit of Ecstasy i zakázkový přístrojový štít. Unikátní budou také loketní opěrky s vygravírovanými lokalitami odhalení každého vozu, mimo to dorazí i přenosné memento, které „si nebudete moci za peníze koupit“. Kromě velkého zájmu lze tedy počítat s ještě vyšší cenou.
Současná generace Rolls-Royce Phantom se letos dočká ukončení výroby
Kupé se již s příchodem nové generace nevrátí...
...což platí také o kabrioletu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva