Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom 2017: nová generace se prý nechá inspirovat BMW i3
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ač se to zdá nemožné, ohromná limuzína se možná shlédne v elektrickém prckovi. Okopírovat by totiž měla karbonovou karoserii a separátní šasí.
Britská automobilka s dvojitým „R“ ve znaku nepatří mezi ty značky, jež by nás dennodenně zásobovaly desítkami novinek. Spíše naopak, tiskovou zprávu aby člověk pohledal. Pro tento týden se však s informacemi roztrhl pytel - nejprve jsme tu měli představení limitované edice Waterspeed Collection, poté jsme sepsali zprávu o chystaném SUV. V něm jsme přitom zlehka naťukli novou generaci Rolls-Royce Phantom, přičemž jsme uvedli, že dorazit by měla až za nějaké tři roky. To se sice zákazníkům může zdát jako enormně dlouhá doba, pro automobilku je však nejvyšší čas, aby pořádně šlápla do vývoje.
Zahájení prací nyní potvrdil šéfdesignér značky Giles Taylor, který uvedl, že jeho tým již začal pracovat na prvotních skicách. Mimo to je pak zvažována architektura, v tomto směru však ještě nepadlo finální rozhodnutí. Ve hře jsou dvě možnosti, přičemž první je evoluční verze stávajícího hliníkového samonosného rámu. Kromě toho však mateřské BMW zvažuje, že nový Phantom by vznikl přesně podle receptu elektromobilu i3 - dostal by tedy karbonovou karoserii sedící na separátním hliníkovém šasí.
Pokud ovšem bude upřednostněna druhá varianta, pak má mnichovská automobilka docela problém. Již nyní totiž sotva stíhá uspokojit poptávku po modelu i3, od podzimu pak navíc bude muset uspokojit i zákazníky hybridního sporťáku i8. V kombinaci s produkcí Rolls-Royce Phantom by tak musela přádelna karbonových vláken přidat minimálně jednu směnu. Zvláště, když Britové zvažují rozšíření portfolia.
Separátní šasí by totiž automobilce umožnilo stejnou variabilitu, s jakou byly vyráběny vozy na počátku minulého století. Shodný mechanický základ by přitom stále udržel náklady na uzdě. Navíc tu máme sekundární bonus v podobě snížení hmotnosti, což by následně zlepšilo jízdní dynamiku a snížilo spotřebu. V tomto směru lze ostatně počítat s podanou pomocnou rukou v podobě plug-in hybridu, třebaže ta bude hlavně papírová.
Zatímco tato alternativní verze již byla stoprocentně schválena a do produkce dorazí společně se standardním dvanáctiválcovým modelem, elektromobilu se od britské značky hned tak nedočkáme. Reakce zákazníků na koncept 102EX totiž byly rozporuplné a spíše negativní než pozitivní. Proto prozatím zůstane jen u jednoho testovacího exempláře.
Jen u těchto změn však Rolls-Royce nezůstane. Taylor totiž dodal, že mimo ně plánuje také odklon od stávajícího designu. Zachován zůstane víceméně jen zadní sloupek, který ukrývá cestující a nabízí jim tak nesrovnatelné soukromí. Jinak prý bude novinka méně formální, přestože má zároveň nabídnout větší charisma a větší vyhraněnost vůči zbytku světa. Uvidíme tedy v následujících měsících, s čím budeme mít v budoucnu tu čest.






Současné generaci Rolls-Royce Phantom zjevně podle šéfdesignéra značky chybí charisma. Nástupce by jím tedy měl hojně oplývat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 28 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva