Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Ghost oficiálně představen
7.9.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Rolls-Royce oficiálně představil model Ghost, který se stane novým základem nabídky firmy. Je téměř komické mluvit v případě takového auta o základním modelu, přesto tomu tak je. Ghost je menší, levnější a uhlazenější než větší Phantom, přesto je to Rolls-Royce každým coulem. Hlavní konkurent, Bentley Continental Flying Spur, dostává těžkého soupeře.
Příchod nového Rollsu není žádným překvapením, poprvé jsme o něm slyšeli na pařížském autosalonu v roce 2006, letos byl v podobě konceptu s názvem 200EX představen letos v Ženevě a od té doby se průběžně dozvídáme další a další podrobnosti o motoru, podvozku atd. V souvislosti s postupným zahájením výroby a samozřejmě plánovanou světovou premiérou produkčního modelu na frankfurtské Motor Show uvolnil výrobce další podrobnosti a sadu fotografií, které nám umožní seznámit se s řadou detailů.
Už od prvního pohledu je jasné, že design exteriéru našel inspiraci u vlajkové lodi firmy, modelu Phantom. Ghost v podstatě je jeho zmenšeninou, přesto si zásluhou oblejších tvarů zachovává vlastní osobnost. Je zajímavé, že produkční verze se v podstatě neliší od již zmíněného konceptu 200EX. Od něj pochází i možnost objednat si speciální povrchovou úpravu kapoty, A sloupků a rámu masky chladiče nazvanou Silver Satin.
Také interiér, a není to žádným překvapením, neodbočuje z cesty vyšlapané Phantomem. Obvyklá skladba luxusních prvků hýčká nejen řidiče, ale hlavně pasažéry v zadní části vozu. Na tomto místě bych si dovolil jeden vlastní postřeh. Přestože to nikde oficiálně nezaznělo, Ghost je daleko více orientován na řidiče a nebojím se říci, že jeho majitelé nezřídka usednout i za volant. To ale neznamená, že by nějak trpěl v případě, že se přesune vzad. Při koupi lze interiér individualizovat do sebemenších detailů a tak je mimo jiné možnost objednat individuální sedadla, tedy spíše křesla, vybavená masážní funkcí, perforovanou kůží s odvětraným povrchem. Zajímavé je, že přestože je Ghost o celých 40 cm kratší než Phantom, velikost interiéru má být srovnatelná.
Je všeobecně známo, že za základ Ghostu posloužilo prodloužené BMW řady 7. Hliníkový prostorový rám Phaetonu tak musel ustoupit ocelové samonosné karoserii. Přední kola jsou upevněna na dvojitých závěsech, zadní na nápravě multilink. Odpružení zajistí pneumatický systém s elektronicky ovládanou tuhostí tlumení, který má být natolik citlivý, že odhalí přesun pasažéra z jedné strany vozu na druhou a podle toho upraví své parametry. Součástí je i možnost změny světlé výšky v rozmezí 25 mm, což usnadní nastupování nejen dámám s úzkými a dlouhými sukněmi. O bezpečnou jízdu se starají všechny myslitelné elektronické systémy
Už jsem mluvil o tom, že budoucí majitelé Ghostu se nebudou zcela vyhýbat předním sedadlům. Jedním z důvodů bude i dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru a výkonu 570 koní při 5 250 otáčkách za minutu. Krásný výkon, na druhou stranu při hmotnosti blížící se 2,5 tunám bude potřeba. Samozřejmostí je přítomnost automatické převodovky. Má 8 stupňů a pochází od firmy ZF.
Ghost není žádný drobek, váhu 2,5 t jsem již zmínil, na délku měří 5,4 m, přesto to není loudal. Na 100 km/h zrychlí za 4,9 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba má být 13,6 l/100 km. To mi ovšem připadá jako číslo z říše snů.
Prodeje Ghostu začnou někdy ke konci tohoto roku a cenová nabídka bude začínat na 191 000 EUR. Docela by mě zajímalo, jaká by byla cena verze ve vrcholné specifikaci.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva