Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Cullinan: luxusní SUV testuje hliníkovou architekturu, pomůže s kde čím
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový prostorový rám má modelům dvojitého „R“ zaručit vyšší kultivovanost i tuhost a pohodlí. Chystané SUV se tak má stát nejlepším na světě.
O příchodu dalšího britského luxusního SUV jsme již hezkých pár článků sepsali. Víme tedy, že chystaná novinka Rolls-Royce se pyšní prozatímním označením Cullinan a do produkce dorazí ve druhé půli roku 2018. Nově pak značka oznámila, že pod povrchem najdeme zcela nový hliníkový prostorový rám, který bude podepírat také všechny ostatní modely. Tedy jak druhou novodobou generaci limuzíny Phantom, tak ve zkrácené formě i příští Ghost. První zmiňovaný vůz tak během přepřáhnutí na novou architekturu bude mít za sebou opravdu úctyhodný životní cyklus, neboť odhalen byl již před třinácti lety a nová generace dříve než ve zmiňovaném roce 2018 nedorazí.
Nový hliníkový rám by měl stát za ještě lepšími vlastnostmi budoucích modelů značky, neboť zaručit má vyšší kultivovanost, nižší hlučnost a větší torzní tuhost. Kromě toho byl navržen tak, aby mohl hostit nové elektrické systémy BMW. Díky tomu mohou zákazníci počítat s příchodem aktivního monitoringu jízdních pruhů i zásahy do řízení v případě potenciálního nebezpečí. Mimo to dorazí také ovládání za pomoci gest nebo s internetem propojená satelitní navigace.
Dále se počítá s jistou hybridní podporou, která bude do budoucna opravdu klíčová. Povětšinou se totiž vozy značky Rolls-Royce pohybují v centrech metropolí, kam za pár let nemá být povolen jiný než „bezemisní“ provoz. Prozatím však není jisté, zda britská automobilka představí klasický hybridní model nebo přijde zpočátku jen s elektromotorem suplujícím běžný startér a generátor a umocňujícím rekuperaci brzdné i kinetické energie.
Zpět ale k samotné platformě, jejíž vývoj je momentálně ve fázi prvotního testování. Podle značky vyrazily na mnohé lokace po celém světě prototypy, které mají ověřit i nadále zaručit „jízdu na kouzelném koberci“ a odolnost v extrémních teplotních podmínkách. Šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös pak dodal, že nová architektura je dalším krokem v „luxusní cestě“ značky a „představuje významnou investici do její budoucnosti“.
Její vývoj si Rolls-Royce mohl dovolit i díky neustále se navyšujícím rekordním prodejům, kdy kupříkladu předloni bylo dodáno 4 063 vozů, tedy o 12 procent více než v roce 2013. Pro automobilku tato produkce představovala obrat ve výši zhruba jedné miliardy liber (cca 36,5 mld. Kč), načež aktuálně může utrácet za vývoj okolo 50 až 70 milionů liber (1,8 až 2,5 miliardy korun) ročně.
Závěrem pak můžeme ještě zmínit, že chystané SUV by s prozatímním označením Cullinan odkazujícím na největší neopracovaný diamant světa mohlo dorazit i do produkce, neboť Müller-Ötvös daný název miluje. Zároveň šéf značky dodává, že vůz bude „nejlepším SUV na světě. Bentley bude jistě druhé, neboť Rolls-Royce je nejlepší na světě a bude jím i nový model, jakmile dorazí.“

Kromě obsáhlé tiskové zprávy poslal Rolls-Royce do světa i nový snímek prototypu chystaného SUV s hliníkovým prostorovým rámem...
...posloužit ovšem můžeme i staršími snímky...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 8 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 10 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 11 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch