Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho

Uvážíme-li, s jakými novinkami Renault přišel v posledních letech, je tohle auto skutečně zázrak. Jde o atraktivně vyhlížející vůz nabízející vše důležité, přesto je velmi levný a úspěšný, nic podobného nám ale Francouzi nenabídnou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho

28.9.2022 | Petr Miler

Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho

/

Foto: Renault

Uvážíme-li, s jakými novinkami Renault přišel v posledních letech, je tohle auto skutečně zázrak. Jde o atraktivně vyhlížející vůz nabízející vše důležité, přesto je velmi levný a úspěšný, nic podobného nám ale Francouzi nenabídnou.

V Evropě automobilky s menšími a levnějšími auty kvůli tlakům EU a s nimi spojenými náklady postupně končí. A pokud se vyplní předpoklady nejen šéfa Škody, skončí s nimi alespoň v případě konvenčních modelů zcela. Ne, že by je fakticky nešlo vyrobit, to samozřejmě jde, problém je v tom, že při splnění všech regulatorních požadavků by auto typu Škoda Fabia mělo stát přes půl milionu korun. A výrobci se celkem logicky obávají, že pak už by jej skoro nikdo nekoupil.

Konkurenční Renault to nevidí jinak, v Evropě to nadobro zabalil s kdysi veleúspěšným Twingem. Ani tento vývoj ale neznamená, že by automobilky taková auta dále nevyvíjeli, nevyráběl a neprodávaly. Zrovna Renault v Indii loni uvedl do prodeje nový model Kiger, který míří právě do těchto vod. A jeho šance na úspěch byly od počátku velmi vysoké.

Ač může na pohled vypadat větší, je ve skutečnosti dlouhý jen 3 991 milimetrů. Drží se tedy pod čtyřmi metry, což je v Indii stěžejní údaj, neboť se k němu váže nižší daňová zátěž. Země tedy taková auta podporuje, neboť logicky zaberou méně místa a již z podstaty méně zatěžují životní prostředí. Máme pocit, že to je rozumnější přístup než jejich zdejší nepřímé potírání a protežování obřích hybridních a elektrických SUV, ale je to skutečně jen náš pocit.

Environmentální aspekty nechme stranou, Kiger je zajímavé auto i bez toho, třebaže výkonem neoslní. Renault jej nabízí jen se dvěma verzemi litrového tříválce, přičemž první atmosférická nabídne jen 72 koní výkonu a 96 Nm točivého momentu. To opravdu není mnoho, je nicméně třeba dodat, že novinka se pohybuje v muší váhové kategorii, alespoň na dnešní poměry. Její hmotnost tak činí pouze 1 012 kg, přičemž Kiger navíc dostal ještě sportovní režim, aby značka dosáhla jadrnější odezvy motoru a rychlejšího řazení. Můžete se nad tím pousmát, ale je to tak.

S tímto módem je pochopitelně spojeno také přeplňované provedení se 100 koňmi a 160 Nm. Pohon v obou případech míří pouze na přední kola (velkorysá světlá výška 205 mm ale nějaký ten výlet mimo silnici dovolí), přičemž zákazníci mohou volit mezi pětistupňovým manuálem a automatickou převodovkou CVT. Stejně tak si mohou připlatit za dvoubarevné lakování karoserie či 16palcová litá kola v černém provedení, jakkoliv základ dorazí v jednom odstínu a na „plecháčích”.

V interiéru určeném až pro pět dospělých se klientela může spolehnout na sedmipalcový digitální přístrojový štít, jemuž společnost dělá osmipalcová obrazovka multimediálního systému. V rámci ovládání pak Renault sáhl po řadě prvků z produkce Dacie, mimo to jako vůbec první v segmentu - tedy na indickém trhu - zvolil duální přední přihrádku před spolujezdcem. Ta spolu s dalšími schránkami v kabině pobere 29 litrů, zatímco do zavazadelníku se vejde dalších 405 až 879 litrů.

Možná to není odzbrojující, bavíme se ale o malém SUV pro pět dospělých s cenou od 599 000 INR, tedy asi 186 tisíc korun. To je daleko nižší suma, než za jakou v Evropě Renault kdy nabízel zmíněné Twingo s nesrovnatelně menší praktičností. S rostoucí výbavou, výkonem a prostě vším, co se do auta dá koupit, cena pochopitelně roste, i tak se naprostý vrchol s automatem, turbomotorem a veškerým komfortem vejde do 1 062 400, to je asi 330 tisíc Kč. Zkuste za to koupit jakoukoli Fabii s tou nejnuznější technikou... Kiger je v dnešní době malý rodinný zázrak a ne jen takto na papíře.

Není tedy divu, že se prodává stále lépe. Renault se právě pochlubil tím, že za prvních osm letošních měsíců prodal už 27 074 Kigerů a v průběhu září překonal i celoroční loňský odbyt. Jinými slovy, jeho prodeje rostou skoro o 40 %, kdo se dnes něčím takovým může pochlubit? Absolutní číslo nemusí znít jako zázrak, je ale třeba dodat, že indický trh je navzdory tamnímu množství obyvatel relativně malý, Renault tam není zase tak významný a nejprodávanějších aut vůbec, obvykle od domácích výrobců, se prodává okolo 10 tisíc měsíčně. Přesto je Kiger v poslední době na 3 tisících. S novým „vetřelcem z Francie” tak Renault rozhodně boduje a znát je to i na jeho celkových číslech.

Indie tak už je pro Renault pátým největším trhem světa a i Kiger na tom má podstatný podíl. To je slušné v momentě, kdy se Indie loni poprvé v historii Renaultu dostala do desítky jeho nejlepších světových odbytišť. A Francouzi dodávají, že nebýt nedostatku čipů, mohly by výsledky Kigeru být ještě o třetinu lepší. Přesto drží ceny nízko. To všechno zní z pohledu Evropana jako sen, však se podívejte, s jakými novinkami přichází Renault pro náš trh. A s jakými cenami. Tušíme, že na Kiger by za zmíněné peníze slyšel kdejaký Evropan, šance na to, že by se tu něco takového někdy prodávalo, jsou ale velmi, velmi malé. EU má o automobilismu jiné představy a automobilky s ní o tom dávno nediskutují.


Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 1 - Renault Kiger 2021 nove 01Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 2 - Renault Kiger 2021 nove 02Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 3 - Renault Kiger 2021 nove 03Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 4 - Renault Kiger 2021 nove 04Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 5 - Renault Kiger 2021 nove 05Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 6 - Renault Kiger 2021 nove 06Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 7 - Renault Kiger 2021 nove 07Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 8 - Renault Kiger 2021 nove 08Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 9 - Renault Kiger 2021 nove 09Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 10 - Renault Kiger 2021 nove 10Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 11 - Renault Kiger 2021 nove 11Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 12 - Renault Kiger 2021 nove 12Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 13 - Renault Kiger 2021 nove 13Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 14 - Renault Kiger 2021 nove 14Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 15 - Renault Kiger 2021 nove 15Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 16 - Renault Kiger 2021 nove 16Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 17 - Renault Kiger 2021 nove 17Rodinný zázrak Renaultu za 186 tisíc je větší a větší prodejní hit, za svou cenu nabízí neuvěřitelně mnoho - 18 - Renault Kiger 2021 nove 18
Méně než čtyřmetrové SUV Kiger je v Indii prodejní hit. Při pohledu na jeho vzhled, praktičnost a cenu začínající hluboko pod 200 tisíci Kč se skutečně není čemu divit. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.