Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rodinný zázrak Renaultu pro 7 je velký prodejní hit. Při jeho láci není divu, že oslovil už 100 tisíc lidí
28.3.2022 | Petr Prokopec
Když se řekne Renault, nepředstavíte si ani levné auto, ani vůz ohromující v poměru výkonu a ceny. Pro značku jsou v poslední době typické hlavně drahé hybridní novinky, to se ale bavíme o modelech dostupných u nás. V Indii válí s docela jinými vozy.
Indický trh s automobily stále není z globálního hlediska příliš významný, už léta se ale hovoří o jeho obrovském potenciálu. V této zemi žije více jak 1,3 miliardy lidí, registrováno je tam ale jen 22 aut na 1 000 obyvatel. Pro srovnání - u nás je to přes 500 aut a v nevyspělejších zemích se toto číslo blíží až tisícovce. Teď si představte, že by se Indie přiblížila jen naší úrovni, auta by se tam prodávala po milionech jako nic. Jenže žádný velký boom zatím nenastal.
Výrobci ale tuší, že jednoho dne se situace v Indii zlomí a profitovat z rychlého růstu budou v prvé řadě ty značky, které si na tomto trhu vybudovaly jméno. Málokdo si tak dovolí Indii ignorovat a některé značky už nyní dokážou v těchto místech prodávat slušné množství aut. Jednou z nich je Renault, který ve svých výsledcích za loňský rok označil Indii už za svůj osmý největší trh vůbec, který překonává mj. Velkou Británii a krom Francie a Ruska si může dělat zálusk na překonání všech ostatních odbytišť.
Za stále lepší výsledky vděčí Renault specifickému portfoliu aut, kterými se trefuje do indických vládních pobídek a dostává se s jejich cenami opravdu nízko. Stačí, aby auto mělo délku do čtyř metrů a objem motoru do 1,2 litru u benzinů a do 1,5 litru u dieselů a na auto je rázem uvalena 8procentní daň místo 20procentní u osobního vozu resp. 24procentní u SUV.
Z těchto pravidel profituje i crossover Triber, který Francouzi dostali do prodeje už v roce 2020. Vůz lavíruje na pomezí SUV a MPV a stojí na nám dobře známé platformě CMF-A. Ta se však dočkala výrazného přepracování, načež byl rozvor protažen z 2 422 milimetrů na 2 636 mm. Triber se tak dostal třeba na dostřel Škody Kushaq, která počítá s 2 651 mm. A přesto se s délkou 3 990 mm vejde do onoho čtyřmetrového limitu, což škodovka nezvládá.
Francouzům se přitom na tak krátkou vzdálenost povedlo naskládat tři řady sedadel, jakkoliv se tak nestalo bez negativního dopadu na velikost zavazadlového prostoru. S ničím světoborným pak ostatně nelze počítat ani pod kapotou, neboť o pohon předních kol se stará kompaktní litrový atmosférický tříválec naladěný na 72 koní. S oslnivou jízdní dynamikou tedy nelze počítat, převoz větších zavazadel však nemusíte oželet - zadní lavici lze zcela vyjmout, čímž se kapacita navýší na 625 litrů. Aby pozitiv nebylo málo, můžeme zmínit ještě nízkou hmotnost 947 kilogramů, která se bezesporu pozitivně podepíše na spotřebě i na dynamice při oněch jinak nepřesvědčivých 72 koních.
Co je ovšem velmi přesvědčivé, jsou jeho ceny. Triber v základu vychází na pouhých 569 tisíc rupií (cca 167 tisíc korun), přičemž není zrovna „oholený”. Standardem jsou dva čelní airbagy či ABS a EBD. Standardem je i klimatizace nebo parkovací senzory, jenž jsou u vyšších výbav ještě doplněny zpětnou kamerou a dalšími dvěma airbagy. Ani vrcholná verze s maximální výbavou, automatem a dvoubarevnou karoserií pak nestojí více než 825 tisíc INR, což je asi 242 tisíc korun.
Francouzům se tedy očividně povedlo stvořit malý rodinný zázrak, o čemž nejlépe svědčí zájem o něj. Tohle auto je dnes nejprodávanějším Renaultem v Indii, což je vzhledem k jeho charakteru neobvyklé. Však si představte, že se tu nejlépe prodává Škoda Kodiaq a nikoli menší a levnější vozy, které Francouzi v Indii nabízí též. Aktuálně představuje asi třetinu všech prodaných vozů značky a ani nominálně se nestará o nezajímavá čísla. Renault se právě pochlubil, že letos v březnu pokořil hranici 100 tisíc prodaných kusů, což je za asi dva roky prodejů velmi slušné číslo.
Jasně, ve světovém měřítku to neohromí, musíme ale zopakovat, že Indie je vzhledem ke své lidnatosti stále malý trh a krom domácího Maruti Suzuki se jen zřídka najde jiná značka, jejíž modely by oslovovaly více než 10 tisíc kupců za měsíc. Na tyto poměry je Triber velký hit a pokud prodeje aut v Indii někdy „chytnou saze” (a že je možná už chytá, loni meziročně vzrostly o 27 %, kdo to dnes může říci), bude z toho Renault profitovat ve velkém. Jestli by si takové auto našlo kupce i jinde, posuďte sami, v případě ČR to ale bude úvaha jistě jen teoretická - indické speciality výrobci obvykle nabízí nanejvýš v okolních státech jižní a jihovýchodní Asie, v extrémním případě v Rusku.
Renault Triber vypadá větší, na délku ale neměří ani čtyři metry. Přesto zvládne pobrat sedm pasažérů nebo až 625 litrů nákladu a je k mání doslova za hubičku. Jistě i proto se prodává tak dobře, za asi dva roky prodeje oslovil už 100 tisíc Indů. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
před 4 hodinami - Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
před 5 hodinami - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
před 7 hodinami - Jaguar ukázal svůj přelomový nový vůz. Říká mu 00 a přesně tam s ním míří, už teď počítá se ztrátou 90 procent kupců
před 8 hodinami - Nový přeborník ve ztrátě hodnoty překonal všechny a všechno, majitele přišel na 1,3 milionu Kč za 11 měsíců a 11 tisíc km
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva