Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Richard Hammond si převzal nové auto, které nechal specifikovat své fanoušky
20.1.2020 | Petr Prokopec
Asi jen málo světových celebrit by si nechalo mluvit do toho, co si pořídí do svých aut, Richard Hammond z Top Gearu a The Grand Tour ale je ten případ. Hlas lidu, hlas boží? V případě jeho Morganu Plus Six to tak skoro vypadá.
Na počátku listopadu Richard Hammond oslovil své fanoušky s neobvyklou prosbou. Populární britský moderátor se totiž rozhodl, že si pořídí nový vůz, konkrétně pak Morgan Plus Six. Jeho příznivci pak měli rozhodnout, zda vůz dostane do vínku červený nebo modrý interiér. Hned od prvního dne přitom měla navrch první zmíněná varianta, přičemž Hammond upřednostňoval spíše druhou zmíněnou. A dokonce začal za pomoci Jamese Maye na fanoušky tlačit, aby raději zvolili právě modrou na úkor červené.
Hlas lidu však nakonec byl neoblomný, ze 150 tisíc hlasujících asi 60 procent rozhodlo, že čalounění Morganu bude červené. A jelikož Hammond má přísloví „Slovo dělá muže“ zjevně vyryté doma na zdi, tak se skutečně i stalo. Nyní přitom došlo na předání vozu i první jízdu. A je třeba uznat, že kombinace matného černého interiéru a rudé kabiny je úchvatná. Richardově nadšení se tedy vůbec nedivíme, zvláště poté, co ve voze poprvé sešlápne plynový pedál a vyrazí na projížďku.
Nová generace Morganu Plus Six se totiž pyšní moderní hliníkovou architekturou CX-Generation, která přináší na palubu mnohem více komfortu a zároveň i navyšuje tuhost. Tu dle Richarda cítíte přímo ze šasí, nikoliv ze zavěšení. Díky tomu je možné dolovat z vozu jeho potenciál mnohem snadněji, aniž byste navíc po jízdě vystoupili plni modřin. Plus Six je přitom prvním vozem značky, který ustoupil od tradičního dřevěného žebřinového rámu.
Pod kapotou je pak i nadále možné počítat s pohonnými jednotkami od BMW. V tomto případě se jedná o přeplňovaný třílitrový šestiválec twin-turbo, který ve standardním provedení posílá na zadní kola 340 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. Richard nicméně sáhl po sportovním výfukovém ústrojí a dalších možných modifikací, díky čemuž má nakonec pod pravou nohou téměř 400 koní. Jejich přenos přitom dostal na starosti osmistupňový automat od ZF, jehož volič z moderních ovšem v kabině působí jako pěst na oko.
Zatímco v případě Toyoty Supra padá na toto hnací ústrojí nemalá kritika, ovšem v podstatě pouze proto, že se Japonci dopustili svatokrádeže a nevyrukovali s vlastním nástupcem legendárního motoru 2JZ, u britského vozu nelze očekávat větší výtky. Řadová jednotka je totiž působivá v jakémkoliv svém projevu, ať už jde o samotný pohon či vokální doprovod. Hammondovi lze tedy jeho vůz jen závidět, lidé mu jej ale spíše budou přát, minimálně ti, jejichž preferencemi se řídil.














Richard Hammond si nově užívá Morganu Plus Six, s jehož kabinou mu pomohli fanoušci
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva