Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast plně odhaleno: základ v Arielu Atom a až 500 koní na kolech
6.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Rezvani Beast se nám konečně ukázal v celé své kráse. Pod karbonovou karoserií se skrývá Ariel Atom, motory jsou však jiné a silnější. Stroj váží 666 kg a není levný.
Po jednom a pak druhém pohledu na pravé zpětné zrcátko konečně máme více informací o připravovaném kalifornském supersportu s názvem Rezvani Beast. Slova o zadupání konkurence do země nebyla úplně planá, tento vůz může mít pod kapotou až pět stovek koní.
Za základ Rezvani Beast posloužil Ariel Atom, který už tak stojí u vrcholu potravního řetězce, pokud se bavíme o rychlosti. Beast má navíc karbonovou karoserii, kterou navrhl Samir Sadichov, člověk stojící i za Ferrari Xezri, které získalo druhé místo ve 2011 Ferrari World Design Contest. Přední světla nejsou příliš vidět, ale vůz je pochopitelně má, a vzadu najdeme difuzor, který bude pravděpodobně funkční. Čelní sklo je odnímatelné a vůz na snímku má devatenáctipalcová kola PUR RS05.
Pod kapotu Rezvani Beast bude možné si vybrat dva motory. Již zmíněných 500 koní bude dávat kompresorová jednotka o objemu 2,4 litru a neznámém počtu válců, pravděpodobně však jsou čtyři. Slabší dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadly bude na zadní kola posílat 315 koní. Jistě, existují silnější auta, ale většina z nich váží dost přes tunu a půl - a Rezvani Beast díky svému základu v Atomu na váze ukáže 666 kg. To znamená, že s pětisetkoňovým motorem se na stovku dostane za 2,7 vteřiny. Slabší verzi to trvá 2,9 s. Oba motory staví firma DDM Works, která stojí za sedmisetkoňovou verzí Atomu.
Rezvani plánuje prodat první dva vozy každé verze s výraznou slevou, ani tak to ale nebude žádná láce. Slabší Beast 300 přijde na 99 500 dolarů (přes 1,9 milionu korun), třetí a další kusy už však na 119 tisíc dolarů (2,3 milionu korun). Silnější, pětisetkoňový Beast 500 bude zpočátku stát 124 900 dolarů (2,4 milionu korun) a po prodání prvních dvou si budou muset zájemci připravit 139 tisíc dolarů, tedy necelých 2,7 milionu korun. U Beastu 500 je v ceně také školení na závodním okruhu.
Pokud už vlastníte Atom, ale karoserie Rezvani Beast se vám líbí více, což, přiznejme si, není zas takový problém, nemusíte Atom hned prodávat. Rezvani totiž nabízí i samotnou karoserii s motorem, které může namontovat na váš stroj. Přestavba Atomu na Beast 300 přijde na 49 tisíc dolarů (950 tisíc korun) a změna na silnější Beast 500 bude stát 69 tisíc dolarů, tedy přes 1,3 milionu korun.
Není zatím přesně jasné, kdy první zákazníci své stroje dostanou, příprava vozu na produkci by měla zabrat pět až šest měsíců. Objednat si Beast však je možné již nyní. Každé auto bude stavěné přesně podle přání zákazníka a podle toho, co si vybere, má výroba zabrat tři až pět měsíců.
Oficiální fotografie odhalují vnady Arielu Atom. Průzory v kapotě je vidět, jaký je základ tohoto stroje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 10 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 11 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus