Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční kabina nového Golfu nafocena bez maskování, udává směr vývoje
16.5.2019 | Petr Prokopec
Volkswagen Golf si obvykle nespojíme s revolucí, ale spíše s evolucí. O zevnějšku nové generace to platí bezezbytku, o interiéru nikoli. Tlačítka už z interiéru nemizí, ale zmizí.
Debut osmé generace Volkswagenu Golf bude jednou z letošních hlavních událostí. Německá ikona je dlouhodobým evropským bestsellerem a výraznou měrou ovlivňuje směřování celého segmentu. Nově ji navíc čeká radikální posun, jakkoliv zvenčí to není na první a ani na druhý pohled patrné. Exteriér opět má důvěrně známou siluetu, kterou doplňuje jen pár ostřejších detailů. Patrné je to hlavně na přídi, kde úzkou masku doplňují diodové světlomety a sportovně tvarovaný nárazník.
Skutečná revoluce se skrývá uvnitř, neboť Volkswagen kráčí digitální cestou. Klasická tlačítka z ně tak byla v podstatě odstraněna, pomineme-li ovladače na volantu a pár nezbytností ve středu palubky. Prim místo toho hraje dvojice displejů na palubní desce, které jsou stejně jako v případě Mercedesu navzájem propojené pomocí skla a lesklých černých plastů, ovšem nikoliv v jedné horizontální linii. Místo toho tu máme jisté zvlnění, které mnohem více připomíná klasický tvar palubek. Zastarale ovšem vnitřek rozhodně nevypadá.
Integrací většiny funkcí na dotykové displeje mohl Volkswagen vyčistit zbytek kabiny, která se již musí obejít bez tradiční středové konzole. Místo toho tu máme vyvýšený centrální tunel a malý dotykový panel, který velmi pravděpodobně bude volně konfigurovatelný a umožní přímý přístup k nejčastěji užívaným funkcím.
S touto kabinou se Golf nepochybně stane vzorem pro většinu mainstreamové produkce. Jestliže dosud z vozů tlačítka mizela, jakmile se jich téměř cela vzdá Golf, ostatní vyrazí stejnou cestou. VW navíc slibuje, že materiály posune novinku do ještě vyšších sfér. Očekávat tedy můžeme jen kvalitní plasty, se kterými budou spárovány metalické dekory a látkové či kožené čalounění. Vzroste i prostor v kabině, ostatně již zmíněné pročištění středového tunelu vyústilo v objemnější úložné schránky. Očekávat však lze i protažení rozvoru, z nějž budou profitovat hlavně cestující vzadu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde novinka i nadále počítá s klasickým benzinovým a dieselovým pohonným ústrojím. Více než kdy jindy však bude kladen důraz na mild-hybridní a plug-in hybridní techniku, přičemž druhé zmíněné varianty mají nabídnout dojezd až 80 kilometrů čistě na elektřinu. Dorazit pak má i verze uzpůsobená spalování CNG, s návratem Volkswagenu e-Golf se ale již nepočítá, jeho místo zaujme nový model ID.3.
Můžeme pak jen dodat, že nový Golf se ukáže v říjnu na privátní akci ve Wolfsburgu. Do prodeje by pak měl dorazit na domácím trhu v únoru příštího roku, zbytek Evropy však bude záhy následovat. Jelikož novinka nabídne mnohem vyšší úroveň konektivity než současné provedení, dá se s ohledem na výše zmíněné očekávat také nárůst ceny. Je tak dost možné, že pod půl milionu korun si budete moci Golf jako zcela nový vůz pořídit už jen posledních pár měsíců.
Kabina nového Volkswagenu Golf byla zachycena špionážními fotografy...
...kteří tak odhalili mnohem více než oficiální ilustrace
Exteriér s minimem maskování jsme pak viděli již dávno
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 59 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva