Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční britský vynález má umožnit plné dobití elektromobilů za pouhých 6 minut
31.8.2019 | Petr Prokopec
Rozšíření elektromobilů brání řada negativ a dlouhá doba dobíjení je jednou z nich. Čeká se na průlom a ten prý právě přišel, stát za tím má nahrazení grafitu v akumulátorech.
Doba potřebná k dobití elektromobilu patří mezi konstantně zmiňovaná negativa. Pokud třeba Teslu Model S P100D zapojíte do běžné domácí zásuvky, počkáte si na doplnění plné kapacity baterií (100 kWh) více než dva dny. Pokud si pořídíte domácí rychlodobíječku, odehraje se totéž za dlouhých pět hodin. A i když zamíříte k Superchargeru, pořád budete čekat asi hodinu, navíc stále nebudete mít k dispozici ani zdaleka takový dojezd, který získáte dotankováním obyčejného dieselu za tři, možná pět minut.
Tesla samozřejmě konstantně pracuje na vylepšení své dobíjecí sítě, stejně jako se angažují i jiní. Zatímco tedy kalifornská automobilka letos pustila do provozu první stojany V3 Supercharger, u kterých lze počítat s výkonem až 250 kW a takové Porsche hodlá zajít ještě dále. S příchodem svého prvního elektrického modelu Taycan Němci rozjedou síť rychlodobíječek s příkonem 350 kW.
Nic z toho ale pořád nezajistí elektromobilům skutečnou konkurenceschopnost vedle konvenčních aut, uspěchaným lidem rozhodně ne. Navíc jde o absolutní špičky vývoje, majitelé obyčejnějších elektromobilů budou v dobíjení omezeny limity samotných elektromobilů - ty často nezvládají ani dobíjení s pomocí 100 kW.
Znamená to tedy, že i přes veškerý vývoj si v nejbližších letech vždy budete na dobití baterií čekat hodně dlouho. Britský start-up Echion Technologies ale pro další léta slibuje průlom. Tvrdí, že dosáhl radikálního posunu právě v oblasti dobíjení existujících akumulátorů. Společnost založená doktorem Jeanem De La Verpillierem tvrdí, že nově bude potřeba na plné dobití jen čas nutný na vypití kávy. Plné dočerpání elektřiny na stovky kilometrů dojezdu by podle něj nemělo zabrat déle než 6 minut.
Něco takového by skutečně přineslo revoluci, otázkou však je, nakolik lze takovým tvrzením věřit. Neznámých firem slibujících revoluci v tom či onom už tu bylo hodně a o naprosté většině z nich už nikdo nikdy znovu neslyšel. De La Verpillier je na detaily skoupý - podle něj bylo průlomu dosaženo nahrazením grafitu v bateriích jiným materiálem. Onen alternativní prvek by měl být snadno integrovatelný, nový článek by měl být použitelný v již existujících paketech baterií a jejich praktičnost tak neskutečně navýšit při minimálních nákladech.
Autoři tvrdí, že momentálně mají k dispozici prototyp, již příští rok však hodlají rozjet výrobu a prodej. I to zní až příliš fantasticky. A i kdyby to byla pravda, šestiminutové dobíjení beztak utopií. Je totiž třeba si uvědomit, že aby Echion splnil, co slibuje, musel by například u zmíněné Tesly pracovat s příkonem přes 1 000 kW. Přitom ono Porsche se svými miliardovými investicemi je na pouhé třetině, a to si navíc na dobíječky s 350 kW počkáme mnohem déle - začíná se na 250 kW. Uvidíme tedy, čeho se dočkáme, raději ale zatím nejásejme.
Britský start-up Echion Technologies prý dosáhl revoluce v dobíjení elektromobilů. Od příštího roku tak má být možné dočerpání plné kapacity baterií během 6 minut
Zdroj: Cambridge Independent
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva