Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Motor, který může změnit svět aut a podle svých tvůrců má odhalit skutečný potenciál značky Infiniti, se uvedl tím snad nejhorším možným způsobem.
Nové Infiniti QX50 jsme si už mohli částečně představit. Věnovali jsme se přitom hlavně jeho pohonné jednotce VC-T, neboť ta má pro automobilku i svět aut potenciálně velký význam. Díky své revoluční konstrukci může zásadně zlepšit efektivitu spalovacích motorů a odvrátit tak jejich konec, který se v posledních letech zdá být nevyhnutelný. Designový šéf značky Alfonso Albaisa dokonce u příležitosti debutu QX50 na autosalonu v Los Angeles uvedl, že až tato novinka „odhaluje skutečný potenciál Infiniti“. To ale Albais ještě nevěděl, že odhalení vozu bude provázet ostuda, která je těmito jeho slovy jen umocněna.
Problém vybublal na povrch, když si pozorní na sadě oficiálních fotek interiéru všimli pohledu na přístrojový štít s rozsvícenou kontrolkou odkazující na nutnost diagnostiky motoru. To by mohlo být jen puštěné zapalování, pohled na displeje mezi otáčkoměrem a tachometrem ale ukazuje nápisy „Warning“ a „Malfunction“, tedy varování před selháním vozu.
Samozřejmě nevíme, co přesně se stalo a zda je to vůbec něco podstatného, ale to je nakonec druhotné. Potíží tu ve výsledku není ani tak fakt, že se něco pokazilo, jako to, že si toho nikdo při focení ani pozdější úpravě fotek nevšiml a do světa pustil snímek s takovou hláškou na přístrojové desce. Lákat tímto způsobem na zcela nový motor, jenž mělo vyvíjet 20 let a se kterým je spárováno na 300 patentů, je ze strany Infiniti velmi nešťastné.
Navíc je třeba se ptát, zda Infiniti udělalo dobře, že tento motor nejprve dalo vysokému a těžkému SUV. Samotný nový motor VC-T je jistě zajímavý - jako vůbec první produkční jednotka na světě disponuje variabilním kompresním poměrem, za čímž stojí speciální systém multilink, který dokáže snížit či zvýšit polohu pístů vzhledem k hřídeli a tak zvětšit či zmenšit prostor nad nimi. A právě díky tomu se mění kompresní poměr od 8:1 až po 14:1, což má čtyřválci dodat výkon benzinového šestiválce a spotřebu dieselových čtyřválců.
Věříme, že to může fungovat, Japonci mluví až o třetinovém zlepšení efektivity. Jenže čísla s pohonnou jednotkou spojená již tak působivá nejsou. Přeplňovaný dvoulitr s 272 koňmi a 380 Nm točivého momentu prochází bez výhrad, spotřeba u předokolky 8,7 litru na sto kilometrů a čtyřkolky za 9,05 l/100 km ale prostě neoslní, i když můžeme stokrát říci, že na poměry realistických amerických norem je dobrá.
Působivá pak kvůli vozu a jeho převodovce CVT není ani dynamika vozu. Akcelerace na stovku zabere 6,3 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 230 km/h. Lze tedy s jistotou konstatovat, že pokud Infiniti chtělo tímto SUV ohromit, minimálně v rámci oficiálních fotek interiéru a technických parametrů zůstává realita daleko za původními přísliby. A to je prostě škoda.
Od negativ se ale pojďme odpíchnout k dalším poznatkům, jenž souvisí s pohledným zevnějškem, který doplňuje luxusně vypadající kabina a prostorný zavazadelník. Jeho objem vůči předchozí generaci narostl o 345 litrů na 895 l, pokud je zadní posuvná lavice ve své nejzazší poloze (v tu chvíli cestující mohou počítat s 838 milimetry pro nohy). Pokud ji naopak posunete co nejvíce dopředu, kapacita vzroste na 1 048 l, respektive až na 1 699 l po sklopení sedadel.
QX50 přitom stojí na zcela nové platformě, s jejímž příchodem narostla torzní tuhost o 23 procent. Hluk a vibrace pronikající do kabiny byly naopak sníženy, i vlivem lepší aerodynamiky, která doznala zlepšení o 6 %. Cestující vpředu přitom mají k dispozici osmipalcový displej navigace, zatímco pod ním umístěný sedmipalcový je spárován s klimatizací a multimédii. Zároveň může díky sadě kamer zobrazit prostranství okolo celého vozu.
Počítat lze rovněž s různými druhy koženého čalounění, které bude možné spárovat s hliníkovými nebo dřevěnými dekory, zatímco v případě bezpečnosti se počítá s plejádou elektronických berliček. Samozřejmostí jsou přitom autonomní brzdy s detekcí chodců, nechybí však ani detekce aut ve slepém úhlu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy či překážkami a rovněž také semi-autonomní řízení ProPILOT.
Dále se nové QX50 chlubí hned dvěma systémy řízení. Základem je konvenční technika, jenž počítá s asistencí elektromotoru, jehož účinek klesá v závislosti na zvyšující se rychlosti vozu. Díky tomu má být SUV při vyšším tempu stabilnější. Ještě dále ovšem zachází varianta Direct Adaptive Steering, kde mezi řidičem a předními koly neexistuje žádná přímá vazba, místo toho ji zprostředkovávají elektromotory a senzory.
Infiniti přitom dodává, že systém ProPILOT, jenž zvládá zrychlovat, zpomalovat i řídit vůz v rámci jednoho pruhu, je daleko efektivnější při využití technologie Direct Adaptive Steering. Nakolik však tyto technologie budou záživné z pohledu řidiče, to je sporné. S verdiktem proto přijdeme až v příštím roce, kdy by nové QX50 mělo zamířit nejen na americké silnice, ale i na ty evropské. V ČR ale oficiálně ke koupi nebude.
Mezi oficiálními fotkami nového Infiniti QX50 se objevil i snímek interiéru s obrazovkou obsahující hlášku upozorňující na technické selhání vozu
Tady je celá galerie oficiálních fotek...
...přidat můžeme i ty živé z Los Angeles
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva