Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Motor, který může změnit svět aut a podle svých tvůrců má odhalit skutečný potenciál značky Infiniti, se uvedl tím snad nejhorším možným způsobem.
Nové Infiniti QX50 jsme si už mohli částečně představit. Věnovali jsme se přitom hlavně jeho pohonné jednotce VC-T, neboť ta má pro automobilku i svět aut potenciálně velký význam. Díky své revoluční konstrukci může zásadně zlepšit efektivitu spalovacích motorů a odvrátit tak jejich konec, který se v posledních letech zdá být nevyhnutelný. Designový šéf značky Alfonso Albaisa dokonce u příležitosti debutu QX50 na autosalonu v Los Angeles uvedl, že až tato novinka „odhaluje skutečný potenciál Infiniti“. To ale Albais ještě nevěděl, že odhalení vozu bude provázet ostuda, která je těmito jeho slovy jen umocněna.
Problém vybublal na povrch, když si pozorní na sadě oficiálních fotek interiéru všimli pohledu na přístrojový štít s rozsvícenou kontrolkou odkazující na nutnost diagnostiky motoru. To by mohlo být jen puštěné zapalování, pohled na displeje mezi otáčkoměrem a tachometrem ale ukazuje nápisy „Warning“ a „Malfunction“, tedy varování před selháním vozu.
Samozřejmě nevíme, co přesně se stalo a zda je to vůbec něco podstatného, ale to je nakonec druhotné. Potíží tu ve výsledku není ani tak fakt, že se něco pokazilo, jako to, že si toho nikdo při focení ani pozdější úpravě fotek nevšiml a do světa pustil snímek s takovou hláškou na přístrojové desce. Lákat tímto způsobem na zcela nový motor, jenž mělo vyvíjet 20 let a se kterým je spárováno na 300 patentů, je ze strany Infiniti velmi nešťastné.
Navíc je třeba se ptát, zda Infiniti udělalo dobře, že tento motor nejprve dalo vysokému a těžkému SUV. Samotný nový motor VC-T je jistě zajímavý - jako vůbec první produkční jednotka na světě disponuje variabilním kompresním poměrem, za čímž stojí speciální systém multilink, který dokáže snížit či zvýšit polohu pístů vzhledem k hřídeli a tak zvětšit či zmenšit prostor nad nimi. A právě díky tomu se mění kompresní poměr od 8:1 až po 14:1, což má čtyřválci dodat výkon benzinového šestiválce a spotřebu dieselových čtyřválců.
Věříme, že to může fungovat, Japonci mluví až o třetinovém zlepšení efektivity. Jenže čísla s pohonnou jednotkou spojená již tak působivá nejsou. Přeplňovaný dvoulitr s 272 koňmi a 380 Nm točivého momentu prochází bez výhrad, spotřeba u předokolky 8,7 litru na sto kilometrů a čtyřkolky za 9,05 l/100 km ale prostě neoslní, i když můžeme stokrát říci, že na poměry realistických amerických norem je dobrá.
Působivá pak kvůli vozu a jeho převodovce CVT není ani dynamika vozu. Akcelerace na stovku zabere 6,3 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 230 km/h. Lze tedy s jistotou konstatovat, že pokud Infiniti chtělo tímto SUV ohromit, minimálně v rámci oficiálních fotek interiéru a technických parametrů zůstává realita daleko za původními přísliby. A to je prostě škoda.
Od negativ se ale pojďme odpíchnout k dalším poznatkům, jenž souvisí s pohledným zevnějškem, který doplňuje luxusně vypadající kabina a prostorný zavazadelník. Jeho objem vůči předchozí generaci narostl o 345 litrů na 895 l, pokud je zadní posuvná lavice ve své nejzazší poloze (v tu chvíli cestující mohou počítat s 838 milimetry pro nohy). Pokud ji naopak posunete co nejvíce dopředu, kapacita vzroste na 1 048 l, respektive až na 1 699 l po sklopení sedadel.
QX50 přitom stojí na zcela nové platformě, s jejímž příchodem narostla torzní tuhost o 23 procent. Hluk a vibrace pronikající do kabiny byly naopak sníženy, i vlivem lepší aerodynamiky, která doznala zlepšení o 6 %. Cestující vpředu přitom mají k dispozici osmipalcový displej navigace, zatímco pod ním umístěný sedmipalcový je spárován s klimatizací a multimédii. Zároveň může díky sadě kamer zobrazit prostranství okolo celého vozu.
Počítat lze rovněž s různými druhy koženého čalounění, které bude možné spárovat s hliníkovými nebo dřevěnými dekory, zatímco v případě bezpečnosti se počítá s plejádou elektronických berliček. Samozřejmostí jsou přitom autonomní brzdy s detekcí chodců, nechybí však ani detekce aut ve slepém úhlu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy či překážkami a rovněž také semi-autonomní řízení ProPILOT.
Dále se nové QX50 chlubí hned dvěma systémy řízení. Základem je konvenční technika, jenž počítá s asistencí elektromotoru, jehož účinek klesá v závislosti na zvyšující se rychlosti vozu. Díky tomu má být SUV při vyšším tempu stabilnější. Ještě dále ovšem zachází varianta Direct Adaptive Steering, kde mezi řidičem a předními koly neexistuje žádná přímá vazba, místo toho ji zprostředkovávají elektromotory a senzory.
Infiniti přitom dodává, že systém ProPILOT, jenž zvládá zrychlovat, zpomalovat i řídit vůz v rámci jednoho pruhu, je daleko efektivnější při využití technologie Direct Adaptive Steering. Nakolik však tyto technologie budou záživné z pohledu řidiče, to je sporné. S verdiktem proto přijdeme až v příštím roce, kdy by nové QX50 mělo zamířit nejen na americké silnice, ale i na ty evropské. V ČR ale oficiálně ke koupi nebude.
Mezi oficiálními fotkami nového Infiniti QX50 se objevil i snímek interiéru s obrazovkou obsahující hlášku upozorňující na technické selhání vozu
Tady je celá galerie oficiálních fotek...
...přidat můžeme i ty živé z Los Angeles
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před hodinou - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis