Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault zkusil prodávat jen hybridy, po fiasku mu nezbylo než se vrátit k čistě spalovacím verzím levnějším o 100 tisíc
9.10.2023 | Petr Prokopec
Renault se odvolává na „obtížné tržní podmínky”, které jej k tomuto kroku donutily, ale co to v tomto případě jsou „obtížné tržní podmínky”? Že lidé nechtějí kupovat předražené nesmysly? Proč si Francouzi vůbec mysleli, že k tomu Britové budou svolní? Právě u nich se svým přístupem narazili.
Letos v dubnu Renault odhalil faceliftované Clio. Jeho čelní partie se změnily k nepoznání, vnitřek francouzská automobilka jen lehce občerstvila. Stěžejními se ale nakonec ukázaly být změny v nabídce motorů. Značka sice u páté generace na oko zachovala možnost volby, neboť oznámila, že v nabídce zůstává mimo jiné i dieselová jedna-pětka, reálně však v mnoha zemích přistoupila k výraznému omezení nabídky jen na „politicky korektnější” verze. Na britský trh tak Clio dorazilo pouze s hybridními motory E-Tech.
Co přesně tento krok přinesl? Pokud je vaším prvním tipem fiasko, trefili jste střed terče. Ostatně s ničím jiným snad ani Francouzi nemohli počítat. Je sice hezké, že hybridní pohon složený z jedna-šestky a dvou elektromotorů produkuje 145 koní, jenž vás na stovku mohou dovézt za 9,3 sekundy a dle norem si řeknou jen o 4,2 litru na sto kilometrů, jenže pokud za něco takového musíte dát 21 295 liber, tedy bez mála 605 tisíc korun, bude vás 4 053 milimetrů dlouhý hatchback zajímat asi jako mrtvého zimník.
Přesně tak ostatně vypadá i situace v Čechách, kde Renault naštěstí ještě nenahradil zdravý rozum ideologií. Diesel sice už k mání také není, ovšem lidé mohou vedle onoho provedení E-Tech sáhnout i po litrovém agregátu v benzinové nebo plynové verzi. A bezvýhradně tak činí, za prvních devět měsíců má totiž první varianta na kontě 795 registrací a druhá 51. Jak je na tom kombinace benzinového a elektrického ústrojí? Na kontě má naprostou nulu, mimo jiné i proto, že dosud startovala na 593 tisících korun.
S faceliftem nicméně došlo na radikální zlevnění této verze, s výbavou Evolution ji totiž můžete pořídit od 483 tisíc Kč. Otázkou však je, zda to povede k nakopnutí zájmu, neboť plynová verze je o 110 tisíc korun levnější a ta benzinová stojí dokonce o 130 tisíc korun míň. Protože ale na odpověď si budeme muset pár měsíců počkat, vrátíme se zpátky do Británie. Tamní trh se totiž po hybridním fiasku též dočkal čistě benzinového motoru, který produkuje 90 koní. Bez něj by totiž Clio vážně nemělo šanci.
„Stále jsme zavázáni ke stoprocentní elektrifikaci. Abychom ovšem uspokojili potřeby některých našich zákazníků za obtížných podmínek na trhu, bude nové Clio k mání také s motorem TCe,“ uvedlo britské zastoupení. To ovšem vážně nepomáhá lidem, nýbrž pouze samo sobě. Pokud totiž chce něco prodávat, nemůže spoléhat jen na předražený nesmysl - tím hybridní pohon je v prvé řadě. A když to manažerům automobilky nedocvaklo předem, léčba trhem zabrala.
A patrně tento krok zabere i na zákazníky. Clio TCe 90 je totiž rázem k mání o 3 500 liber, tedy asi 100 tisíc Kč levněji než hybrid. Na české poměry je auto za malou louží pořád drahé (k dispozici je od 17 795 liber, tedy od nějakých 500 tisíc Kč, na ty britské však již nikoli - třeba srovnatelná Škoda Fabia, rovněž s litrovým motorem, jen naladěným na 80 koní, totiž startuje na 19 170 GBP (543 000 Kč). Ještě dražší je pak Opel Corsa, Peugeot 208 či Hyundai i20. Renault tak má rázem šanci bodovat. Ovšem jen proto, že znovu dokázal, kterak se potřeby zákazníků neslučují s ideologií raženou politiky, aktivisty a vlastně i výrobci.
Faceliftované Clio bylo dosud na britském trhu k mání jen v hybridní verzi E-Tech. Protože ale v té chvíli veškerá konkurence byla podstatně levnější, rozrostla se nabídka znovu o benzinovou variantu. Foto: Renault
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejčtenější články
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025 - Nové oficiální měření spotřeby plug-in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
8.1.2025 - Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 - Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8.1.2025 - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025
Živá témata na fóru
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 02.03. 16:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep