Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault zkusí přežít s pomocí Číňanů. Počítá i s tím, že s nimi v roce 2040 vyrobí spalovací motory pro víc než polovinu aut
4.6.2024 | Petr Prokopec
Kdybyste se ještě před rokem lidí z Renaultu zeptali, jak vidí budoucnost, patrně vám řeknou něco o prodeji pouze elektrických aut od roku 2030. Teď evidentně počítají s něčím docela jiným. A našli si pro to vskutku zajímavé partnery.
Po léta jsme se pokoušeli především evropské automobilky varovat před urychleným přechodem od spalovacích aut k těm elektrickým. Takovou změnu si totiž nevyžádali zákazníci, toužit po ní začali politici a automobilky se k nim ochotně přidaly. Proč, nemáme tušení. Není snad tak těžké pochopit, že pokud mnozí lidé nemají ani na nový vůz s benzinovým či dieselovým motorem, pak si logicky nepořídí elektromobil. Ten stojí nejen o poznání víc, ale zároveň toho také o dost míň zvládá.
Po celou tu dobu jsme byli pod palbou zástupců mnoha značek, kteří nám vysvětlovali, že vozy s bateriovým pohonem jsou ty nejlepší na světě a stavět se jim do cesty je totéž, jako jít proti boji s klimatickými změnami. Jenže nakonec i jim začalo loni docházet, že o jejich elektromobily je velmi omezený zájem. A co víc, obávat se začali čínské konkurence, jíž se ještě krátce předtím vysmívali. I proto šéf Renaultu Luca de Meo začal volat po spojenectví.
Nedávno nicméně vyšlo najevo, že francouzská automobilka se na společné výrobě nového dostupnějšího (ale rozhodně ne dostupného) elektromobilu s Volkswagenem nedomluvila. Oba výrobci budou dál kráčet vlastní cestou, neboť Francouzi se s Němci neshodli na tom, kde se vůz bude vyrábět. Nově nicméně Renault uvedl, že již našel jiné řešení. A budí nemalé pozdvižení.
„Abychom zlepšili čas potřebný k vývoji i náklady, budeme spolupracovat s čínským partnerem,“ uvedl k věci mluvčí automobilky pro Auto News. Projekt se bude soustředit na nové elektrické Twingo, které má dorazit v roce 2026 a vyrábět se bude ve Francii, což byl důvod rozkolu s VW, který chtěl využít vlastní továrny.
O jakou firmu jde, řečeno nebylo, jistým vodítkem ale může být existující spolupráce Renaultu. Ten už dříve založil novou společnost Horse Powertrain s čínským Geely, ve které obě strany drží 50procentní podíl a která se pro změnu soustředí na vývoj a výrobu spalovacích motorů. Tyto jednotky přitom nebudou jen mild-hybridní, hybridní či plug-in hybridní, ale také benzinové a dieselové. Spalovat pak budou nejen typické pohonné hmoty, ale třeba i etanol nebo vodík.
Společnost Horse Powertrain nebude zásobovat pohonnými jednotkami, jichž má ročně vznikat přes pět milionů kusů, zásobovat pouze Renault a Geely, nýbrž i jimi vlastněné nebo spřátelené firmy. Francouzsko-čínské agregáty tedy zamíří i pod kapoty Nissanu a Mitsubishi, či Volva a Protonu. Renault s Geely k věci dodávají, že firma by měla i v roce 2040 vyrábět spalovací motory pro víc než polovinu aut z jejich portfolií - to má opravdu daleko od někdejšího odhodlání nabízet nejlépe už v roce 2030 jen elektrické modely
„Spojit se s vedoucí společností, jako je Geely, a přijít tak s novým hráčem, který má schopnosti a možnosti, jak vyvinout nízko-emisní spalovací ústrojí a hybridní technologie, je klíčem do budoucna,“ okomentoval aktuální dění de Meo. Zmíněné jednotky by ročně měly vygenerovat obrat okolo 15 miliard Eur (cca 371, miliard Kč), který ovšem mohl zůstat z velké části za prsty pouze Renaultu, pokud by tedy odolal kdysi sladkému elektrickému mámení a do svých továren si pomalu doslova nenavezl jakéhosi trojského koně.

Situace z pohledu evropských výrobců je již opravdu špatná, když začínají už i na spalovacích motorech spolupracovat s Číňany. Foto: Renault
Zdroj: Auto News, Autocar, Renault, Geely
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 5 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 8 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch