Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault už naznačuje, že nový Mégane RS nedostane manuál. Prý ho lidé nechtějí
18.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle průzkumu Renaultu značky se více lidí ptá na příchod automatu a pádel pod volantem, zatímco za manuál kope málo zákazníků.
Nové generace Renaultu Mégane RS se dočkáme nejdříve na konci příštího roku, spíše však až na počátku toho následujícího. Není proto divu, že se o něm zatím v podstatě jen spekuluje a oficiálních informací je k dispozici minimum. Aktuálně víme na sto procent pouze tolik, že novinka dorazí pouze jako pětidveřový hatchback, protože žádné třídvířko v současné generaci vozu Francouzi nenabízí.
Vše ostatní jsou ovšem úvahy, jež se dotýkají zejména pohonné jednotky a volby převodovek. V prvním případě je jisté jen tolik, že půjde o přeplňovaný čtyřválec, který by se kvůli Fordu Focus RS měl výkonem dostat na 300 koní. Zda ovšem půjde o 1,6litrový, 1,8litrový nebo dokonce dvoulitrový agregát, to je prozatím ve hvězdách.
Stejně tak není jisté, zda vůz bude k dostání pouze s automatem EDC nebo také s manuálem, který je aktuálně jedinou volbou. Jistým náznakem věcí budoucích je ovšem Clio RS, které taktéž dříve ideálně propojovalo člověka a stroj, ovšem v nové generaci je k dispozici pouze se samočinnou převodovkou a trochu jiným charakterem.
Tento posun nejspíše potká i Mégane RS, jak ostatně naznačuje Justin Hovecar z australského zastoupení. Tamní trh je pro francouzský hot hatch po domovině druhým největším (předstihuje dokonce i Velkou Británii), evidentně jde o povolanou osobu. Příliš radostných novinek ovšem Hovecar pro petrolheady nemá.
„Myslím, že v ideálním světě bychom sáhli po obou (převodovkách),“ uvádí šéf Renaultu Australia. Nicméně dle průzkumu se prý manuálu týká jen velmi malá část odezvy. Mnohem větší skupina se rojí okolo příchodu automatu a pádel pod volantem, s nimiž by Mégane RS byl přístupnější širšímu publiku.
O zvětšení cílové skupiny v případě zástavby automatu nelze pochybovat, přesto si nejsme jisti, že by zájemců o manuální řazení bylo opravdu tak málo, aby se nevyplatilo nabídnout obě varianty. Zvlášť když dnes vůz jiné řazení ani nenabízí a početná skupina zákazníků musela ruční řazení více než akceptovat. Nakonec současný Mégane RS je stále považován za jeden z vrcholů nabídky v rámci hothatchů a je tomu tak proto, že jde o velmi řidičsky orientovaný vůz. Vzít mu manuál znamená odradit puristy a poslat je ke konkurenci, která není uměle omezena.
Jak se ale ukázalo v případě Clia RS, ani velmi kritické ohlasy na margo EDC nepřesvědčily management o změně strategie, je tak téměř zaručeno, že i nový Mégane RS jej dostane a přímo řazení šestistupňová skříň nebude k mání. Ať už si k tomu „vymyslí” nějaký průzkum nebo nikoli.
Dá se tedy vytušit, že příští Mégane RS bude výrazně jiným vozem než ten současný. Ke zpomalení logicky nedojde, právě naopak lze počítat s lepšími časy při zrychlení, nicméně zpětná vazba se sníží. Pohon předních kol pak nejspíše vystřídá systém 4x4 či minimálně dorazí řiditelná zadní náprava.
Puristé tedy nejspíše již začínají prskat, nicméně Renault je nejspíše s úsměvem hodí přes palubu ve prospěch jednoduššího vývoje i výroby. A aby se nemusel potýkat se všemi naráz, naznačuje to raději už dnes...
Nová generace Renaultu Mégane RS se zjevně zaměří na zcela jinou klientelu než všechny dosavadní. Ne snad, že by nás to překvapilo, těšit nás to ale nemůže
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva