Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy 2013: do nového modelového roku se skoro celými dveřmi
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V elektromobilu Twizy by na majitele už nemuselo pršet a foukat na ně vítr, dodatečně montovaná boční okénka je však od okolí zcela neodstíní.
Majitelé jen 2,3 metru dlouhého městského elektromobilu Renault Twizy dosud neměli moc možností, jak se při jízdě chránit před vlivem špatného počasí. Nůžkové dveře zvedající se podobně jako u větších Lamborghini totiž postrádají okna a jsou tak spíše jednoduchými přepážkami zabraňujícími vypadnutí řidiče než to, co při nastupování otevíráme u běžného automobilu.
On si ale buď někdo stěžoval, že za svých sedm až osm a půl tisíce Eur (plus dalších padesát měsíčně za pronájem baterek) nedostane o moc více než třeba majitelé skútrů BMW C1, anebo prostě jen Francouzi pochopili, že k plnohodnotnému vozu modelu Twizy něco schází. A tak došlo alespoň k částečné nápravě.
Až dosud bylo možné v rámci příplatkového příslušenství objednat nepromokavou pokrývku chránící sedadla, která zčásti kryla i podlahu. Nyní Renault představil trochu praktičtější východisko - dvojici plastových panelů nahrazujících okna, které podle automobilky namontujete během pěti minut, přičemž není nutné na voze provádět žádné dodatečné změny.
Elegantní řešení to ale zrovna není. Renaultu Twizy chybí ventilace, která by bránila zamlžování bočních oken, takže vpředu i vzadu musely zůstat štěrbiny, kterými do kabiny i z kabiny proudí vzduch. Tím pádem může francouzská značka mluvit o ochraně před povětrnostními vlivy jen stěží, navíc je otázkou jak se designéři poprali s akustikou.
Diskutovat bychom mohli asi také o ceně. Pro zbytek evropských trhů ještě nebyla stanovena, ve Francii si však bude Renault účtovat 350 Eur, v přepočtu skoro devět tisíc. A to není za polovičaté řešení při základní ceně 175 tisíc Kč zrovna málo.
Boční panely se skládají z flexibilního, průhledného plastu a kovového rámu - k vozu se částečně přichytí pomocí zipu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva