Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy 2013: do nového modelového roku se skoro celými dveřmi
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V elektromobilu Twizy by na majitele už nemuselo pršet a foukat na ně vítr, dodatečně montovaná boční okénka je však od okolí zcela neodstíní.
Majitelé jen 2,3 metru dlouhého městského elektromobilu Renault Twizy dosud neměli moc možností, jak se při jízdě chránit před vlivem špatného počasí. Nůžkové dveře zvedající se podobně jako u větších Lamborghini totiž postrádají okna a jsou tak spíše jednoduchými přepážkami zabraňujícími vypadnutí řidiče než to, co při nastupování otevíráme u běžného automobilu.
On si ale buď někdo stěžoval, že za svých sedm až osm a půl tisíce Eur (plus dalších padesát měsíčně za pronájem baterek) nedostane o moc více než třeba majitelé skútrů BMW C1, anebo prostě jen Francouzi pochopili, že k plnohodnotnému vozu modelu Twizy něco schází. A tak došlo alespoň k částečné nápravě.
Až dosud bylo možné v rámci příplatkového příslušenství objednat nepromokavou pokrývku chránící sedadla, která zčásti kryla i podlahu. Nyní Renault představil trochu praktičtější východisko - dvojici plastových panelů nahrazujících okna, které podle automobilky namontujete během pěti minut, přičemž není nutné na voze provádět žádné dodatečné změny.
Elegantní řešení to ale zrovna není. Renaultu Twizy chybí ventilace, která by bránila zamlžování bočních oken, takže vpředu i vzadu musely zůstat štěrbiny, kterými do kabiny i z kabiny proudí vzduch. Tím pádem může francouzská značka mluvit o ochraně před povětrnostními vlivy jen stěží, navíc je otázkou jak se designéři poprali s akustikou.
Diskutovat bychom mohli asi také o ceně. Pro zbytek evropských trhů ještě nebyla stanovena, ve Francii si však bude Renault účtovat 350 Eur, v přepočtu skoro devět tisíc. A to není za polovičaté řešení při základní ceně 175 tisíc Kč zrovna málo.
Boční panely se skládají z flexibilního, průhledného plastu a kovového rámu - k vozu se částečně přichytí pomocí zipu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva