Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twingo RS 2012: facelift i pro splašenou verzi
14.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Poněkud lenivé představování faceliftovaného Twinga završuje odhalení inovovaného provedení verze, která se za línou považovat rozhodně nedá.
Již loni v červenci Renault poprvé odhalil vzhled vcelku divoce faceliftovaného Twinga, po pár prvních fotkách ale bylo na dlouho ticho po pěšině. Až o další dva měsíce později Francouzi vůz znovu ukázali na prvním videu, trvalo ale ještě další kvartál, než byl kompletně představen. Déle než půl rok trvající proces byl pak dnes uzavřen odhalením faceliftovaného provedení RS a RS Gordini, tak se na ně podívejme.
Je hříčkou osudu, že jsme vám zrovna včera přinesli test dosavadního Twinga RS Gordini, které již stačilo vymizet z nabídky místního zastoupení Renaultu. Důvodem bude patrně právě očekávaný příchod nástupce, na který po dnešní premiéře začnou francouzští dealeři přijímat objednávky již za necelý týden, 20. února. V nabídce těch českých se dozajista tak brzy neobjeví, k prvním zákazníkům by ale tak či onak měl doputovat v polovině března, tedy po skončení ženevského autosalonu, kde bude zřejmě poprvé naživo k vidění.
Vůz po vzhledové stránce už nepřekvapí, když opakuje docela výrazné změny provedené na základních verzích. Tou nejnepřehlédnutelnější je rozdělení předních i zadních světel vedví, když díky tomu zejména přední partie působí dosti odlišným dojmem než dosud. Twingo trochu připomíná mládě českého Yetiho, svým charakterem ale - zvláště ve verzi RS - míří docela jinam než tuzemský horal.
Samotná varianta RS přidává k již známým liniím zejména upravený přední nárazník bez mlhových světel, jejich místo ale nezabírají ani tak větší otvory pro přívod chladícího vzduchu jako jakási pokroucená lišta, v níž designéři spatřují podobnost s přídí vozů Formule 1. Na zádi pak najdeme opět jiný nárazník s difuzorem, výraznější koncovku výfuku a nepřehlédnutelné přítlačné křídlo na hraně střechy a třetích dveří.
V interiéru se opakuje výše zmíněný recept, tedy převzetí novinek výchozí verze a doplnění několika sportovněji působících prvků. Pokud byste si vsadili na sedadla, volant, řadičku, nášlapy pedálů nebo jiné podbarvení palubních přístrojů, vyhráli byste.
Pod kapotou se nic nemění a vozu tak nadále zůstává atmosféricky plněná šestnáctistovka s výkonem nejvýše 98 kW (133 koní) posazeným do 6 750 ot./min. Dynamika Twinga RS je tedy nezměněna, když zrychlí na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosáhne rychlosti až 201 km/h. Zajímavé je, že o dvě deci klesla normovaná spotřeba paliva (v kombinaci na 6,5 litru benzinu na 100 km), což bude zřejmě dáno jen softwarovou úpravou motoru, neboť o konstrukčních změnách nevíme - o přenos výkonu na přední osu se nadále stará stejně „dlouhá” pětistupňová, přímo řazená převodovka.
O zpomalení vozu se dále starají kotoučové brzdy o průměru 280 mm vpředu a 240 mm vzadu, kontakt se silnicí pak krom 16" nebo 17" kol obstarává nekompromisně naladěný podvozek, který může být ve verzi Cup i nadále přitvrzen a snížen o 4 mm. Přesně ten jsme měli k dispozici v již odkazovaném testu.
Tomu jsme ostatně podrobili i verzi Gordini, která bude také po faceliftu k mání s řadou vizuálních a výbavových doplňků za příplatek 1 200 Eur, tedy alespoň ve Francii. Základní verze tam bude od příštího týdne k mání od 16 900 Eur, což dělá více než 420 000 Kč - u nás by Twingo RS mělo být i po faceliftu citelně levnější.
Facelift Twinga RS nepřinesl po omlazení základního provedení nic přelomového, technika zůstává podle všeho nedotčena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva