Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga
8.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ve Fiatu zřejmě nebudou mít z Renaultu velkou radost. Koncept Twin'Z - ztělesňující předobraz nástupce Twinga - je nápadně podobný jejich pětistovce.
Patrně náhodné odhalení zdánlivě plně funkční studie malé sportovní zadokolky TwinFun (nebo možná TwinRun), která byla spatřena koncem března ve španělském Madridu, byl tak trochu výstřel do tmy. Ani dnes, s odstupem několika týdnů pořádně neznáme její jméno, neví se, pro jaký autosalon či akci typu Goodwood jej koncern Renault/Nissan staví anebo kdy se má představit veřejně. Přesto bylo i z toho mála možné vydedukovat dvě důležité věci.
Zaprvé, vědělo se, že příští Twingo vzejde se spolupráce s koncernem Daimler a jeho značkou Smart a tudíž dostane pohon zadních kol, a jen stěží existovala lepší příležitost, jak ukázat spojitost chystané novinky - protože co jiného by to mohlo být - se slavným Renaultem 5 Turbo. A zadruhé, přes všechny ty bojové barvy, spoilery a světelnou rampu na přídi bylo evidentní, že budoucí Twingo nejenže napodobí koncepci pohonu původního Fiatu 500, ale že i svým designem bude nápadně podobné jeho současné reinkarnaci.
Jestli jde o náznak nejvýkonnějšího provedení Twinga postaveného pod patronátem Alpine, to netušíme, výše zmíněné se však dnes začalo potvrzovat tentokrát oficiálním odhalením dalšího konceptu Renault Twin’Z, který se už zítra představí rovnou pod nosem Fiatu na výstavě designu La Triennale di Milano v Itálii.
Aby Francouzi alespoň trochu zamaskovali tvary produkčního auta, přizvali si ke spolupráci britského designéra jménem Ross Lovegrove, který se postaral o všechny ty organicky působící detaily na přídi, ve světlech, interiéru, na kolech, pneumatikách či karoserii. To podstatnější je, že zde máme elektromobil s délkou 3 627 mm, šířkou 1 705 mm, výškou 1 506 mm a rozvorem 2 495 mm. Vzadu umístěný elektromotor o výkonu 68 koní a točivém momentu 226 newtonmetrů pohání díky energii lithium-iontových akumulátorů zadní kola. Kapacita baterek umístěných v podlaze známá není, Renault však uvádí dojezd 160 kilometrů.
Vzhledem k neobvyklému uspořádání pohonu by možná nemělo překvapovat, že jsou osmnáctipalcová kola zadní nápravy s pneumatikami Michelin o rozměru 205/40 R18 zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (a doplněná tlumiči Ohlins), které vpředu doplňují jednotky MacPherson. Hmotnost vozu je relativně rozumných 980 kg, o to se nicméně postarala karbonová karoserie a trubkový rám místo klasické platformy, takže produkční elektrické Twingo bude nepochybně o něco těžší.
Jen stěží lze předpokládat, že by se ve výrobě mohly objevit také po vzoru Rolls-Royce Phantom zadní, elektricky ovládané sebevražedné dveře, navíc ve spojení s konstrukcí bez prostředních sloupků. Tohle všechno si budeme muset téměř stoprocentně odmyslet, pokud chceme skutečně vidět chystané supermini Renaultu. Podobně na tom budou rovněž lehká a tenká sedadla čalouněná nepromokavou a nehořlavou modrou látkou anebo též minimalistický interiér s konceptem ovládání postaveném na tabletech.
Čas akcelerace na stovku Renault neuvádí, vůz by ji však dosáhnout měl, maximálka činí 130 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva