Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé
22.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modely Alpine mají v Evropě šanci, proti luxusním Renaultům je ale prý Starý kontinent zaujatý. Proto prémiová odnož míří nejprve do Koreje a Číny.
Odvoláváme, co jsme odvolali, a slibujeme, co jsme slíbili. Tedy jinak, Initiale Paris, luxusní odnož Renaultu zaměřená proti Citroënu DS vznikne, jen její osud bude trochu jiný, než jak francouzská automobilka původně zamýšlela. Prosazovat by se totiž měla nejprve v Asii, než se vůbec podívá na Starý kontinent. Podle výkonného ředitele značky Carlose Tavarese je totiž zejména v Koreji a Číně vnímán Renault naprosto odlišně (čtěte „prémiově”) než v Evropě.
„Když tu prohlásím, že Renault hodlá představit svou novou prémiovou odnož Initiale Paris, lidé se na mně budou koukat a smát se mi. Pokud však to samé udělám v Koreji nebo v Číně, odezva bude jiná. V Evropě na nás totiž leží břímě z minulosti i předsudek v tom smyslu, že nám chybí kredibilita, když nejsme Němci. V Asii nebo třeba v Latinské Americe ale máme vysoký kredit, neboť francouzský luxus a elegance jsou zde mnohem lépe ceněny.“
Spuštění Initiale Paris mimo evropské trhy se tak zdá být logické. V té chvíli nás ovšem zaráží fakt, že prvními vlaštovkami, které by tento slavný název měly nést, budou luxusní verze modelů Clio a Espace. S ohledem na zmiňované zaměření na Čínu bychom totiž tipovali spíše ultra přepracovanou Lagunu či možná Koleos.
Proto možná Tavares varuje před možnými komplikacemi, které by budování nové image mohlo přinést. Na rozdíl od téhož v případě Alpine to prý může u Initiale Paris zabrat i 25 let. „Rozdíl se dá snadno vysledovat, neboť tato značka má historii a renomé. Takový model Alpine A110 zná více lidí než Ferrari 355, a to vypovídá hodně o její síle.“
„Pokud tedy znovurozjíždíme Alpine, jedná se o letmý start. V případě Initiale Paris se ovšem jedná o rozjezd z místa. Dá se zvládnout? Ano. Ale je nutné, aby se tak stalo v Evropě? Ne nezbytně,“ říká k tématu luxusní odnože Tavares. Na Starý kontinent by se tak prémiová značka mohla podívat až po vybudování zázemí v Asii.
Jsme přitom zvědavi, jak budou ony první vlaštovky vypadat. Posledním pravověrným luxusním modelem byl totiž koncept Renault Initiale z roku 1995, který pod kapotou nabízel 3,5litrový motor V10 o výkonu 392 koní. Firma Louis Vuitton pak pro jeho prosklený zavazadelník připravila speciální sadu kufrů a tašek. Jinak kde nic, tu nic...






Koncept Renault Initiale z roku 1995 byl posledním skutečně luxusním modelem francouzské značky. Následné verze jako třeba Latitude Initiale již jsou jen pouhým pozlátkem ve stylu modro-bílého převleku značky Gordini
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva