Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault slibuje spoustu novinek. Přijde další Laguna i nové Dacie
25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf značky slibuje lepší jízdní projev, více kvality i nižší cenu. Navíc chce prozkoumat nové segmenty trhu.
Francouzská automobilka Renault má za sebou dobrý rok, zejména díky modelu Captur a značce Dacia. A také může děkovat vývoji trhu, který rostl větší měrou, než se očekávalo. Stejný pohyb čeká šéf společnosti Stefan Müller také v příštím roce, i když samotný růst by již měl být méně razantní. Přesto ovšem máme počítat jen s pozitivy a sociálními jistotami, z nichž si Renault hodlá ukrojit nemalý kousek. Do roku 2017 se totiž značka hodlá stát druhou nejsilnější automobilkou na Starém kontinentu.
Konkrétní plán prodeje zveřejněn nebyl, Müller ovšem do daného období počítá se stoprocentním využitím továren. Registrace by se tak měly výrazně převýšit loňských 1,3 milionů kusů. Značka přitom i nadále hodlá klást důraz na expresivní externí design, ke kterému se přidá interiér navržený tak, aby byl ohleduplný k životnímu prostředí. Očekávat tedy můžeme navyšování podílu recyklovatelných plastů. Mimo to dorazí také intuitivnější ovládání a zlepšit se má kvalita.
Očekávat pak máme rovněž lepší řízení a podvozek, což jsou oblasti, ve kterých Renault až na výjimky neexceluje. Müller si je toho vědom a do budoucna slibuje nápravu. Zároveň však dodává, že veškerá zlepšení musí jít ruku v ruce s dostupnou cenou. Stejně jako nyní tak ani budoucí modely nebudou obsahovat některé technologie, ze kterých zákazník přímo neprofituje. Šéf značky však v tomto směru příliš konkrétní nebyl.
Víme ovšem tolik, že zejména v rámci alternativního pohonu se Renault hodlá i nadále soustředit spíše na elektromobily než hybridy. V jejich „dvoumotorové“ koncepci vidí značnou složitost, se kterou se pojí také vyšší náklady a cena. Technologie však v rámci aliance Renault-Nissan existuje, pročež prý automobilka dokáže promptně zareagovat na poptávku. Prozatím jí však na rozdíl od elektromobilů nevidí.
Müller přitom v tomto směru dává do placu prodejní výsledky, na jejichž základě aliance do září letošního roku dodala na trh téměř 200 000 elektromobilů. To by možná byl působivý údaj v rámci jednoho roku, Renault a Nissan však potřebovaly čtyři. Kromě toho je pak třeba koukat „mezi řádky“ i v rámci samotného růstu trhu. Oproti loňsku se totiž sice letošní prodej elektromobilů navýšil o 80 %, stále však jde jen o 4 promile trhu.
Automobilka ovšem věří, že štěstí přeje připraveným a že velikost a cena baterií půjde v příštích letech dolů. Dojezd se navíc má navýšit, pročež lze prý počítat se stále vstřícnějším přístupem zákazníků. To se může stát, s ohledem na výše zmíněná čísla ale Renault nadále nemůže počítat s tím, že by jej prodeje elektromobilů spasily. A to jak v rámci prodejů, tak i v případě emisních odpustků.
Uvidíme tedy v budoucnu, zda nakonec značku nezvábí volání zákazníků po plug-in hybridech. My tak již můžeme dodat pouze tolik, že Renault kromě alternativních vozů neopomíná ani na standardní nabídku. V brzké době tak máme očekávat novou generaci modelu Laguna, po níž bude následovat omlazený Mégane a Scénic. Mimo to se chystá také řádka crossoverů, jež vzejdou z čistého listu papíru.
Expanzivní záměry pak mají Francouzi rovněž s Dacií, v tomto případě však prozatím nebylo rozhodnuto, do jakých oblastí trhu se má rumunská značka nově vydat. Souběžně s tím se má zlepšit kvalita stávajících produktů, které by přitom měly zlevnit. Což nezní zrovna jako snadný úkol. Jsme tedy zvědavi, zda se oběma značkám podaří dosáhnout všeho, co jim Müller naplánoval.


















Renault Laguna již není takovým prodejním šlágrem jako kdysi. Mainstreamový trh navíc již preferuje vozy v nižších segmentech. Přesto značka chystá novou generaci
Zdroj: Auto motor und sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 8 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 9 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva