Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault skutečně dává od Dacie ruce pryč, první hmatatelný důkaz nafotili v továrně
1.7.2019 | Petr Prokopec
Francouzi už v minulosti naznačili, že nechtějí dále obchodovat jen s Daciemi s vlastním logem. Znělo to možná přehnaně, právě to se ale nyní děje. Renault Sandero už si brzy s Dacií zřejmě nespletete.
Druhá generace Dacie Sandero dorazila na evropské trhy v roce 2012. Krátce na to se dočkal i zbytek světa, kam ovšem rumunský hatchback dorazil tradičně s logem Renaultu, i když jde o úplně stejné auto. Jen u prosté výměny emblémů ale nakonec nezůstalo, zejména v Jižní Americe, kde se ukázala také verze RS. Pro divizi Renault Sport šlo o vůbec první model, který se začal vyrábět mimo Francii, a zároveň o ten nejlevnější. Nic to však neměnilo na jeho kvalitách, naopak se Sandero RS stalo populárním i v zemích, kde se bohužel nenabízí.
Dacia i Renault sice již několikráte naznačily, že by ostřejší verze hatchbacku mohla dorazit i na starý kontinent, zatím však zůstalo jen u řečí. Sandero se mezitím dočkalo faceliftu, který hatchbacku přinesl nové nárazníky, světlomety či masku chladiče. Po stránce technické pak stejně jako v Jižní Americe dorazila atmosférická jednotka, nešlo však o dvoulitrový čtyřválec se 150 koňmi, nýbrž o litrový tříválec s polovičním výkonem. Tím a několika novinkami uvnitř modernizace skončila.
Proč o tom ale mluvíme? Především kvůli onomu jihoamerickému provedení, které se dosud faceliftu překvapivě nedočkalo. Renault jej ale nyní dokončuje a že si nevymýšlíme, dokazuje už fakt, že modernizovaný vrchol byl nafocen bez kamufláže v továrně. Krom toho došlo ještě na únik obrázků z patentového úřadu, který nám dovoluje dokreslit si obrázek.
Modernizace je očividně spojena s daleko většími změnami ve srovnání s verzí od Dacie, což jen potvrzuje záměr Renaultu dát od Dacie ruce pryč. Francouzi dále nechtějí prodávat jen přeznačkovaná, původem rumunská auta a do budoucna tak nebudeme moci mluvit jen o „Dacii s jinými logy”.
Patrné je to zejména na zádi, kam se místo hranatých světel se čtyřmi segmenty nastěhovaly oválné v „renaultím“ stylu. Další změny zahrnují čelní nárazník či masku chladiče, specifická jsou pak ostatně i litá kola, což je dáno skutečností, že na snímku i obrázcích je právě ono provedení RS. To zůstává i nadále u atmosférického dvoulitru, jehož výkon se podle dostupných informací nezměnil. Očekávat lze tedy znovu sprint z klidu na stovku za rovných 8 sekund, což je na původně levný rumunský hatchback docela působivé. Zvláště když vůz má dále k dispozici jízdní režimy Normal, Sport a Sport+.
Lze pak jen dodat, že dost možná je to naposledy, co nad nepřítomností verze RS pláčeme. Spekuluje se totiž o tom, že příští Sandero by mohlo dostat ve své vrcholné verzi k dispozici novou přeplňovanou jedna-trojku. Ta přitom může nabídnout i více než 160 koní, jenž zároveň doprovodí větší porcí točivého momentu. A protože jde navíc o lehčí motor, měla by u toho být pouze samá „pozitiva a sociální jistoty“.
Zda se tak nakonec skutečně stane, je ve hvězdách. Do úvahy je třeba vzít ještě stále přísnější emisní regule, kterým sice jedna-trojka vyhovuje, ovšem takový litrový tříválec je na tom ještě lépe. Vůbec bychom se proto nakonec nedivili, kdyby se Sandero RS opět vrátilo jen na mimoevropské trhy, ovšem s ještě výkonnější „evropskou“ jednotkou.

Facelift Renaultu Sandero RS se ukázal na prvním snímku...
...a také na ilustracích z patentového úřadu
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 6 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 8 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 9 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva