Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Scénic 2016 v detailech, má 20palcová kola a 572 litrů již ve standardu
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské MPV dostalo do vínku styl SUV, k mání je pouze s maloobjemovými agregáty. V závěru roku dorazí i jako tzv. mild-hybrid.
Nové francouzské MPV jsme si mohli představit již před pár dny, přičemž jeho vzhled nás opravdu překvapil, samozřejmě příjemně. Patrný byl totiž přechod značky ke crossoverům, křížencům s SUV, což je ostatně dáno i změnou světlé výšky vůči předchůdci. Ta narostla o nemalých 40 milimetrů na 170 mm, mimo to se ale logicky měnily také ostatní venkovní rozměry. Na délku tak nový Renault Scénic měří 4 406 mm (+40 mm), na šířku 1 865 mm (+20 mm), na výšku 1 653 mm (+13 mm) a v rámci rozvoru 2 734 mm (+32 mm).
S ohledem na tento nárůst je vcelku logické, že na malých kolech by Scénic již nevypadal tak působivě. Dvacetipalcové ráfky jsou tedy součástí standardu, rozměr pneumatik (195/55) ale již tak enormní není. Mimo to dostala novinka do vínku výrazně skloněné čelní okno, krátkou kapotu motoru či světlomety ve tvaru písmene „C“, jenž mohou v závislosti na výbavě profitovat z technologie LED. Za příplatek je pak možné ještě sáhnout po dvoubarevném laku, který celkový dojem „šik“ vozu jen umocňuje.
Od exteriéru můžeme zamířit do kabiny, jejíž světlost lze navýšit celoprosklenou střechou. Renault se zároveň snažil pozvednout nový Scénic směrem k prémiovému segmentu, pročež tu máme měkčené plasty či velkou míru individualizace. Nechybí ani dva digitální displeje, jenž jsou opět součástí standardu, přičemž ten 8,7palcový usazený na středové konzoli spolupracuje s multimediálním systémem R-Link. Druhý sedmipalcový pak najdeme na místě přístrojového štítu.
Dále lze zmínit head-up displej či dva porty na USB určené pro pasažéry v zadní řadě. Ti mají zároveň k dispozici i výklopné stolky. Zavazadlový prostor narostl na 572 litrů, jeho objem je ovšem možné navýšit skloněním opěradel zadních sedadel dělených v poměru 60:40. Za příplatek je pak k dispozici elektronicky sklopná lavice, kterou lze ovládat tlačítkem přímo v zavadelníku či skrze multimediální systém. Samotná kabina pak nabízí dodatečných 63 litrů úložných schránek.
Po stránce motorické asi u Renaultu nepřekvapí, že k dispozici jsou pouze maloobjemové agregáty, a to jak v benzinovém, tak dieselovém provedení. Vonnější oktany jsou spojeny s výkonem 115 nebo 130 koní a šestistupňovým manuálem, v případě „producentů sazí“ je již nabídka širší. Motory 1,5 dCi a 1,6 dCi totiž produkují 95, 110, 130 či 160 koní, přičemž spřáhnout je lze také s automatem EDC.
Jízdní dynamiku či spotřebu značka nezmiňuje, nicméně dodává, že k mání bude také hybridní verze, která 110koňový diesel pojí s šestistupňovým manuálem a především 48voltovou baterií. Tu zásobuje systém skrze regenerativní brzdění, přičemž získaná energie napomáhá hlavně při rozjezdech. Ani v tomto případě ovšem Francouzi nedávají k dispozici data, jenž by se týkala akcelerace či maximálky.
Závěrem tak již znovu můžeme pouze nahlédnout do listiny příplatků, kde se nachází i řiditelná zadní náprava 4Control či technologie Multi-Sense upravující jízdní režimy a tedy kupříkladu odezvu motoru či převodovky. Součástí systému je pak i masážní strojek sedadla řidiče. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, na ceny bude třeba ještě nějaký ten pátek vyčkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Nový Scénic se variabilitou zavazadelníku a 20palcovými standardními koly pochlubil jak přímo v Ženevě...
...tak i na oficiální sadě fotek, která odhaluje rovněž bezpečnostní systémy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva