Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Sandero GT line 2012: i Dacia může být tak trochu „RS”
25.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Asi nikoho by u nás nenapadlo prodávat Dacii ve sportovní verzi. V Brazílii mají stejná auta na přídi kosočtverec a možné je rázem vše.
Ano, tohle auto si říká Renault, podle jeho druhého jména je ale zřejmé, že své nové označení si tak trochu vyženilo. Ve své podstatě totiž představuje Dacii Sandero Stepway, která je i u nás velmi dobře známým obchodním artiklem - prodává se tu už pomalu pět let.
Proč toto přeznačkování asi není třeba dlouze vysvětlovat - Dacii v Jižní Americe nebude znát skoro nikdo a přitom technické řešení vozů této značky jsou na dostatečné úrovni, aby na méně náročných trzích, jako je třeba ten brazilský, představovala něco, za co se Renault nebude muset stydět. A tak tam krom Renaultu Sandero prodává třeba také Renault Duster a další modely s francouzskými geny, rumunským původem a znovu francouzskou značkou. V dnešním světě asi nic překvapivého.
S podobnými škatulaty se ale jihoamerickým pobočkám Renaultu otevřely nové možnosti. Zatímco pod značkou Dacia by bylo nabídnutí dynamicky laděného modelu vnímáno nepatřičně, se značkou známou třeba respektovanými Renaultsporty jako js Mégane RS nebo Clio RS a Twingo RS tomu tak určitě nebude. A tak se právě v Brazílii začal v roce 2010 prodávat takzvaný Renault Sandero GT line. Proč o něm tedy píšeme dnes, že by to byl cenný youngtimer? To asi ne, vůz ale právě prošel faceliftem, a tak můžeme udělat to, co jsme v roce 2010 neudělali - podívat se mu na zoubek.
Svůj rumunský původ ani tohle Sandero nezapře, přesto by bylo mýlkou tvrdit, že jde pouze o Dacii s jinou značkou. Zejména příď vozu se oproti Rumunovi značně liší - bylo tomu tak před faceliftem a je tomu tak ještě více nyní. Předek je střižený v duchu nedávných novinek Renaultu, a tak mu nejde upřít snahu o to stát se znovu Francouzem.
Zajímavější než podobné proměny jsou ale specifika verze GT line. Ta dostala především nové nárazníky s větším množstvím černých plastů, do stejné barvy oděná kola z lehkých slitin, chromovanou koncovku výfuku, černý střešní spojler a nějaké ty rychlé pruhy na bocích. Uvnitř pak najdeme specifickou přístrojovou desku, sedadla s červeným prošíváním, opěrky hlavy s logem GT line, červeně zbarvené bezpečnostní pásy a tou samou barvou vylepšené výdechy ventilace a kožené obšití volantu či „pytlíku” řadičky.
Těžko říci, jestli tohle auto vezme někoho u srdce svým vzezřením svou technikou by ale... no čistě teoreticky někoho zaujmout mohlo. Pozoruhodné přitom je, že vůz sice s faceliftem nabízí přepracovaný motor 1,6, ale jeho výsledný výkon je o 6 koní nižší než dříve. Nově tak předním kolům dodává skrze pěitstupňovou manuální převodovku maximálně 98 koní při 5 250 ot./min na benzin nebo 106 koní při těch samých otáčkách na ethanol. Ano, stejně jako většina aut prodávaných v zemi fotbalu, samby, pouličního násilí a kdo ví, čeho všeho ještě, umí i tento minisporťák jezdit také na líh.
Dynamické parametry brazilský Renault bůh ví proč zásadně nezveřejňuje, a tak si můžeme jen domýšlet, že při hmotnosti 1 055 kilogramů nemusí tohle auto jezdit vůbec špatně. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát v čase okolo devíti sekund.
Zajímá vás cena? Za základní provedení dáte 38 470 brazilských realů, tedy asi 375 tisíc Kč. Vyloženě levné auto to tedy není...






























Sandero GT line asi dlažební kostky trhat nebude, jakožto dostupné auto s lehce nadstandardními ambicemi ale špatně nevypadá
Zdroj: Renault do Brasil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před hodinouTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva