Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém
22.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jiný nárazník a logo, výbava specifikovaná na míru konkrétním trhům. To jsou prvky, které lze očekávat, když namísto u Dacie nakupujete u Renaultu.
O enormním úspěchu automobilky Dacia se zmiňujeme snad v každém reportu o prodejích nových vozů. Spojen je však především s evropskými trhy, mimo ně jsou, až na pár výjimek, prodeje rumunské značky prakticky nulové. Nezájmem to ale není, to jen mateřský Renault řeší nedostatečnou reputaci značky Dacia jednoduše řeší tím, že na daný model přilepí své logo. Kdysi to začalo Renaultem Duster, teˇuž tu máme slušnou plejádu modelů, které vypadají prakticky identicky, první polovinou názvu se ale liší.
Nejnovějšími přírůstky do pseudofrancouzské stáje jsou Dacie Sandero a Sandero Stepway, které se v loňském dorazily ve své nové generaci. Tehdy se se tak ale stalo jen pod hlavičkou Dacie, teď dochází ke generační obměně i u jejich iterací s logem Renaultu. Nepřekvapí tedy, že jediným rozdílem je jiný přední nárazník, a to z prostého důvodu - znak francouzské automobilky je poslední dobou větší a větší, a tak mu bylo přizpůsobeno celé okolí.
Ještě drobnější rozdíly mezi značkami pak najdete při nahlédnutí do interiéru. Architektura je u obou pochopitelně stejná, jediným rozdílem je výbava uzpůsobená specifickým trhů. V Rusku tak např. dostanete za příplatek klimatizaci stejného druhu, jaká se nachází také ve čtvrté generaci Renaultu Clio, samotná Dacia však tento prvek ve svých vozech vůbec nemá. Podobných, pro nás celkem nepodstatných rozdílů bychom našli více, do jiné ligy ale Sandero s kosočtverem neposílají.
Ani motorový prostor není pro obě značky jediným parketem, i když nabídka benzinových motorů je hodně podobná. Jednotky 1,4 MPI (75 koní), 1,6 MPI (90 koní) a 1,6 16V (106 koní) najdete v obou vozech, s ohledem na zvolené trhy, které nefandí zrovna naftě, ale 1,5litrový turbodiesel pod kapotou Renaultu Sandero a Sandero Stepway nehledejte.
„Nové” „Renaulty” zatím nedostaly prachbídný tříválec 0,9 TCe, který ale Rusům nebo Brazilcům v nabídce chybět určitě nebude. Ostatně jeho vyšší cena by totiž mohla překazit úspěch, který loni v Rusku představovalo 58 734 prodaných exemplářů. Technické parametry zbývajících provedení budou jistě stejné jako u Dacií, a tak jen dodejme, že krom manuálních by se v nabídce vozu měly objevit i automatické převodovky. V tomto případě ale konkrétnějšími údaji sloužit nemůžeme.





Renault Sandero a Sandero Stepway by si s obdobnými modely Dacie mohly hrát hru zvanou „Najdi 10 rozdílů”. Patrně neúspěšně, tolik jich nebude...
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva