Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém

Jiný nárazník a logo, výbava specifikovaná na míru konkrétním trhům. To jsou prvky, které lze očekávat, když namísto u Dacie nakupujete u Renaultu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém

22.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jiný nárazník a logo, výbava specifikovaná na míru konkrétním trhům. To jsou prvky, které lze očekávat, když namísto u Dacie nakupujete u Renaultu.

O enormním úspěchu automobilky Dacia se zmiňujeme snad v každém reportu o prodejích nových vozů. Spojen je však především s evropskými trhy, mimo ně jsou, až na pár výjimek, prodeje rumunské značky prakticky nulové. Nezájmem to ale není, to jen mateřský Renault řeší nedostatečnou reputaci značky Dacia jednoduše řeší tím, že na daný model přilepí své logo. Kdysi to začalo Renaultem Duster, teˇuž tu máme slušnou plejádu modelů, které vypadají prakticky identicky, první polovinou názvu se ale liší.

Nejnovějšími přírůstky do pseudofrancouzské stáje jsou Dacie Sandero a Sandero Stepway, které se v loňském dorazily ve své nové generaci. Tehdy se se tak ale stalo jen pod hlavičkou Dacie, teď dochází ke generační obměně i u jejich iterací s logem Renaultu. Nepřekvapí tedy, že jediným rozdílem je jiný přední nárazník, a to z prostého důvodu - znak francouzské automobilky je poslední dobou větší a větší, a tak mu bylo přizpůsobeno celé okolí.

Ještě drobnější rozdíly mezi značkami pak najdete při nahlédnutí do interiéru. Architektura je u obou pochopitelně stejná, jediným rozdílem je výbava uzpůsobená specifickým trhů. V Rusku tak např. dostanete za příplatek klimatizaci stejného druhu, jaká se nachází také ve čtvrté generaci Renaultu Clio, samotná Dacia však tento prvek ve svých vozech vůbec nemá. Podobných, pro nás celkem nepodstatných rozdílů bychom našli více, do jiné ligy ale Sandero s kosočtverem neposílají.

Ani motorový prostor není pro obě značky jediným parketem, i když nabídka benzinových motorů je hodně podobná. Jednotky 1,4 MPI (75 koní), 1,6 MPI (90 koní) a 1,6 16V (106 koní) najdete v obou vozech, s ohledem na zvolené trhy, které nefandí zrovna naftě, ale 1,5litrový turbodiesel pod kapotou Renaultu Sandero a Sandero Stepway nehledejte.

„Nové” „Renaulty” zatím nedostaly prachbídný tříválec 0,9 TCe, který ale Rusům nebo Brazilcům v nabídce chybět určitě nebude. Ostatně jeho vyšší cena by totiž mohla překazit úspěch, který loni v Rusku představovalo 58 734 prodaných exemplářů. Technické parametry zbývajících provedení budou jistě stejné jako u Dacií, a tak jen dodejme, že krom manuálních by se v nabídce vozu měly objevit i automatické převodovky. V tomto případě ale konkrétnějšími údaji sloužit nemůžeme.


Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém - 1 - Renault Sandero a Sandero Stepway 2013 01Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém - 2 - Renault Sandero a Sandero Stepway 2013 02Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém - 3 - Renault Sandero a Sandero Stepway 2013 03Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém - 4 - Renault Sandero a Sandero Stepway 2013 04Renault Sandero a Sandero Stepway 2013: převlečení Rumuni míří do světa v novém - 5 - Renault Sandero a Sandero Stepway 2013 05
Renault Sandero a Sandero Stepway by si s obdobnými modely Dacie mohly hrát hru zvanou „Najdi 10 rozdílů”. Patrně neúspěšně, tolik jich nebude...

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.