Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru
8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak už jistě víte, Renault Samsung SM7 není auto s kvalitní LCD televizí, ale vrcholný model korejské odnože Renaultu. Nyní o něm víme zase o něco více.
Příběh zrodu nové generace Renaultu Samsung SM7 se pro nás může zdát nepodstatným, ale víte jak to skončilo s modelem SM5 - stal se z něj model Latitude stojící na vrcholu místní nabídky Renaultu. A kdo ví, jestli stejný osud dříve nebo později nestihne i nový SM7.
Právě proto pro vás tento příběh od začátku sledujeme a po odhalení konceptu jsme vám vůz i ve stručnosti představili. Dva měsíce po této události již SM7 2012 míří na korejský trh a i když bychom v takovém případě očekávali zveřejnění úplné sady informací, spokojit se stále musíme jen s kusými detaily. I těm se ale má smysl věnovat.
Výrobce se v prvé řadě pochlubil tím, že vůz vyvíjet po 32 měsíců s rozpočtem odpovídajícím přibližně 5 miliardám Kč. Po sedmi letech od představení předchozí generace a jedenácti rocích po převzetí 70 % Samsung Motors francouzským Renaultem tak dostává na trh vůz, který má radikálně ovlivnit trh velkých sedanů a přinést řidiči přesvědčivé automobilové zážitky. Marketing Renaultu a Samsungu dozajista přehání, faktem ale je, že nabídka SM7 není nezajímavá.
Předně přichází s relativně atraktivním, třebaže stále konzervativním designem. Od výše zmiňovaného konceptu má svou vizuální atraktivitou bohužel daleko, z hlediska praktičnosti ale zůstává na výši. Již tak prostorný vůz prý nové nabídne více prostoru ve všech směrech, konkrétně zmiňovaný prostor pro kolena cestujících vzadu se pak zvýšil o plných 7 cm.
Ani technicky vůz za očekáváními nezaostává, o jeho pohon se totiž postarají alternativně dva šestiválcové motory. Slabší 2,5 V6 má výkon nejvýše 193 koní, maximum točivého momentu 243 a chlubí se kombinovanou spotřebou paliva ve výši 9 litrů benzinu na 100 km. Silnější „benzin” 3,5 V6 pak nabízí až 258 koní výkonu a 330 Nm točivého momentu, vyšší je pochopitelně i kombinovaná spotřeba mající hodnotu 10,4 l/100 km. Síla obou agregátů putuje na zadní kola skrze automatickou šestistupňovou převodovku s možností ruční volby převodových stupňů.
Poprvé můžeme nahlédnout i do vnitřku SM7, který podle všeho opět skrývá konzervativní řešení. Z výjimečností automobilka zvlášť upozorňuje třeba na opěrky hlavy pro všechny cestující inspirované leteckou přepravou, informačně-zábavní palubní systém s GPS navigací nebo obložení z pravého dřeva či hliníku.
Podívat se ke všemu můžeme i na ceny, které se budou pohybovat v rozmezí 30 a 39 milionů korejských wonů, tedy přibližně 480 a 620 tisíci Kč. A to vůbec nejsou špatná čísla s ohledem na velikost či jeho motorizace...
Dalšími detaily k SM7 nás Renault Samsung zatím neobdařil.





Renault Samsung SM7 zatím na pouze pěti oficiálních fotografiích, z nichž tři jsme mohli vidět již dříve...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan