Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru

Jak už jistě víte, Renault Samsung SM7 není auto s kvalitní LCD televizí, ale vrcholný model korejské odnože Renaultu. Nyní o něm víme zase o něco více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru

8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak už jistě víte, Renault Samsung SM7 není auto s kvalitní LCD televizí, ale vrcholný model korejské odnože Renaultu. Nyní o něm víme zase o něco více.

Příběh zrodu nové generace Renaultu Samsung SM7 se pro nás může zdát nepodstatným, ale víte jak to skončilo s modelem SM5 - stal se z něj model Latitude stojící na vrcholu místní nabídky Renaultu. A kdo ví, jestli stejný osud dříve nebo později nestihne i nový SM7.

Právě proto pro vás tento příběh od začátku sledujeme a po odhalení konceptu jsme vám vůz i ve stručnosti představili. Dva měsíce po této události již SM7 2012 míří na korejský trh a i když bychom v takovém případě očekávali zveřejnění úplné sady informací, spokojit se stále musíme jen s kusými detaily. I těm se ale má smysl věnovat.

Výrobce se v prvé řadě pochlubil tím, že vůz vyvíjet po 32 měsíců s rozpočtem odpovídajícím přibližně 5 miliardám Kč. Po sedmi letech od představení předchozí generace a jedenácti rocích po převzetí 70 % Samsung Motors francouzským Renaultem tak dostává na trh vůz, který má radikálně ovlivnit trh velkých sedanů a přinést řidiči přesvědčivé automobilové zážitky. Marketing Renaultu a Samsungu dozajista přehání, faktem ale je, že nabídka SM7 není nezajímavá.

Předně přichází s relativně atraktivním, třebaže stále konzervativním designem. Od výše zmiňovaného konceptu má svou vizuální atraktivitou bohužel daleko, z hlediska praktičnosti ale zůstává na výši. Již tak prostorný vůz prý nové nabídne více prostoru ve všech směrech, konkrétně zmiňovaný prostor pro kolena cestujících vzadu se pak zvýšil o plných 7 cm.

Ani technicky vůz za očekáváními nezaostává, o jeho pohon se totiž postarají alternativně dva šestiválcové motory. Slabší 2,5 V6 má výkon nejvýše 193 koní, maximum točivého momentu 243 a chlubí se kombinovanou spotřebou paliva ve výši 9 litrů benzinu na 100 km. Silnější „benzin” 3,5 V6 pak nabízí až 258 koní výkonu a 330 Nm točivého momentu, vyšší je pochopitelně i kombinovaná spotřeba mající hodnotu 10,4 l/100 km. Síla obou agregátů putuje na zadní kola skrze automatickou šestistupňovou převodovku s možností ruční volby převodových stupňů.

Poprvé můžeme nahlédnout i do vnitřku SM7, který podle všeho opět skrývá konzervativní řešení. Z výjimečností automobilka zvlášť upozorňuje třeba na opěrky hlavy pro všechny cestující inspirované leteckou přepravou, informačně-zábavní palubní systém s GPS navigací nebo obložení z pravého dřeva či hliníku.

Podívat se ke všemu můžeme i na ceny, které se budou pohybovat v rozmezí 30 a 39 milionů korejských wonů, tedy přibližně 480 a 620 tisíci Kč. A to vůbec nejsou špatná čísla s ohledem na velikost či jeho motorizace...

Dalšími detaily k SM7 nás Renault Samsung zatím neobdařil.


Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru - 1 - Renault Samsung SM7 2012 produkcni 01Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru - 2 - Renault Samsung SM7 2012 produkcni 02Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru - 3 - Renault Samsung SM7 2012 produkcni 03Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru - 4 - Renault Samsung SM7 2012 produkcni 04Renault Samsung SM7: další detaily, první snímky interiéru - 5 - Renault Samsung SM7 2012 produkcni 05
Renault Samsung SM7 zatím na pouze pěti oficiálních fotografiích, z nichž tři jsme mohli vidět již dříve...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše