Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault překvapuje, že nikdo nezkopíroval Dacii. Nový Duster tak vlastně není nový
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi předpokládali, že touto dobou bude nový Duster na trhu už čelit podobným vozům konkurence. Nestalo se, zařídili se podle toho.
Dnešním dnem se Dacia měla o trochu více rozhovořit o nové generaci SUV Duster. Tak se skutečně i stalo, ačkoliv slovo „trochu“ je třeba několikrát podtrhnout. Z technických informací jsme se totiž dozvěděli prakticky jen jedno - že čelní okno bylo posunuto o 100 milimetrů dopředu a je vzpřímenější. Výsledkem tak je delší a opticky ještě více prostornější kabina. Tím nám ale odhalené technické detaily v podstatě končí.
Je zřejmé, že rumunská automobilka si další trumfy - včetně podoby onoho prostornějšího interiéru - schovává na výstavní debut, jenž proběhne 12. září na autosalonu ve Frankfurtu. Ani tam nás ale podle všeho nečekají velká překvapení. Můžeme sice jen spekulovat, zda nový Duster bude používat tytéž motory jako předchozí provedení, jenže s ohledem na to, že je postaven na téže platformě B0, výraznější odklon nelze očekávat. A k tomu nakonec nedošlo ani v případě vzhledu.
Pokud návrháře koncernu VW Group považujete za líné, pak ti rumunští nejspíše strávili poslední roky na pláži s koktejlem s paraplíčkem v ruce, nikoliv u rýsovacích prken. Změn je totiž minimum a za ten nejmarkantnější lze považovat černé prvky lemů předních blatníků, jenž mají podle Dacie zdůraznit dobrodružnou povahu vozu.
Dále si můžeme povšimnout modifikovaných světlometů, menší proměnou prošla i čelní maska. Větší je pak chromová část nárazníku a kapota motoru dostala výraznější linie. Lehce odlišné lampy a nárazník se pak nastěhovaly dozadu, v případě boků Dacia zmiňuje nové střešní ližiny sahající blíže k čelnímu oknu a také 17palcová kola. Zda ale ta jsou standardem, není jisté.
Ve finále lze dodat ještě příchod nové barvy Atacama Orange, to je ale skutečně slabá náplast na nedostatek vizuálních novinek. Člověk se až musí ptát, proč je nový Duster... tak málo nový. Na to ale bez okolků odpovídá designový šéf celé skupiny Renault Laurens van der Acker, který připouští, že automobilka prostě neměla k větším inovacím důvod.
Doslova řekl, že Francouzi jsou překvapeni, že Duster na trhu stále nemá konkurenci. „Věděli jsme, že dříve nebo později přijde, touto dobou jsme ji ale již očekávali,“ říká van der Acker. A protože se to nestalo, drží se toho, co na trhu stále dobře funguje, pouze to lehce osvěžili. A proč že se do stejného segmentu nikdo jiný nehrne?
Podle van der Ackera za vším vězí cena, kterou se Dacia snaží držet co nejvíce při zemi - nechává tak konkurenci jen minimální prostor působením na stejném kolbišti něco vydělat. „Veškeré úspory přitom nepřichází jen od samotného vozu, důvodem je i obchodní model - kde auta vyrábíme i fakt, že využíváme obchodní sítě Renaultu. Často jsou tak obě značky prodávány pod jednou střechou.“ To vše podle něj vede k úspěchu, který je zjevně těžké zkopírovat.
S tím nelze než nesouhlasit, ostatně takový Volkswagen se o zrod přímé konkurence pro Dacii snaží již několik let. Zatím bez úspěchu. Momentálně se ovšem zdá, že Němci dostali nějaký ten čas k dobru, neboť nové rumunské SUV působí spíše dojmem faceliftu než zcela nové generace...

















Nová Dacia Duster výraznou měrou připomíná dosluhující provedení, jak je ostatně patrné na snímku zahrnujícím novinku i předchozí verze. Největší změnou je totiž posunutí čelního okna o 100 milimetrů dopředu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 4 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 6 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 7 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch