Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie

Přeplňovaná pohonná jednotka vznikla v rámci spolupráce s Daimlerem, takže se objeví i v Mercedesech. Produkovat bude 115, 140 a 160 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie

7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie

/

Foto: Renault

Přeplňovaná pohonná jednotka vznikla v rámci spolupráce s Daimlerem, takže se objeví i v Mercedesech. Produkovat bude 115, 140 a 160 koní.

Novou generaci Mercedesu třídy A nám odhalilo již několik oficiálních snímků interiéru. V této sadě Němci překvapivě ponechali odkaz na hybridní pohonnou jednotku, jenž by měla zvládat čistě na elektřinu 50 kilometrů. Nic bližšího však o agregátu není známo, a není jisté, kdy se třícípá hvězda pochlubí dalšími parametry. Nicméně další benzinovou pohonnou jednotku si představit můžeme, a to díky Renaultu.

Francouzská automobilka totiž dnes odhalila svůj nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec, který „byl vyvinut jako součást partnerství mezi Aliancí a Daimler, a to oběma stranami“. Je tedy více než jisté, že stran Mercedesu a Renaultu budou agregát používat i některé modely Nissanu a Dacie. Kdy se tak stane, to nevíme, Francouzi chtějí ovšem s pohonnou jednotkou vyrukovat na začátku příštího roku pod kapotami vozů Scénic a Grand Scénic.

Nová jedna trojka má „výrazným způsobem zlepšit jízdní potěšení“, tedy alespoň dle francouzských tvůrců. Ti zároveň dodávají, že nabídne lepší průběh i výši točivého momentu v nižších otáčkách a zároveň přijde také s nižší spotřebou tedy i emisemi CO2. Je však otázkou, s jakou jednotkou Renault nový motor porovnává. Jisté ovšem je, že podléhat již bude muset i novým měřicím procedurám, zvláště pod kapotou faceliftovaného Méganu.

Agregát bude k dispozici ve třech stupních naladění, přičemž základní verze se 115 koňmi a 220 Nm bude k mání pouze s manuálem. Ten je standardem také pro varianty se 140 či 160 koňmi, v obou případech ale lze sáhnout také po sedmistupňovém automatu EDC. S tím je přitom u vrcholného provedení motoru k dispozici 270 Nm, zatímco manuál disponuje jen 260 Nm. U slabšího naladění pak točivý moment vždy činí 240 Nm.

V případě modelů Scénic a Grand Scénic již známe rovněž data o jízdní dynamice i spotřebě, ta je však zatím (možná i poněkud překvapivě) měřena dle cyklu NEDC. Divit bychom se proto neměli průměru pohybujícímu se napříč celou řadou mezi 5,4 a 5,6 litry na sto kilometrů. Stovku pak Scénic se 160 koňmi a automatem jako nejrychlejší zástupce této modelové linie zvládne za 9,1 sekundy, přičemž maximálně pokoří 200 km/h. Se 115 koňmi je pak spojen 11,3sekundový sprint a nejvyšší rychlost 182 km/h.

Tím nám informace končí, přičemž je otázkou, zda s tímtéž naladěním lze počítat také u Mercedesu, či zda třída A jako zástupce prémiového segmentu vystoupá o chloupek výše. Příliš s tím ale nepočítáme, zvláště když evidentně půjde o základní varianty v nabídce. Na její vrchol se pak postaví přepracovaný přeplňovaný benzinový dvoulitr, který by u modelu A 45 AMG měl produkovat přes 400 koní.


Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 1 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 01Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 2 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 02Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 3 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 03Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 4 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 04Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 5 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 05
Nový 1,3litrový přeplňovaný motor vznikl ve spolupráci aliance Renault-Nissan a koncernu Daimler. Užívat jej tedy budou francouzské, japonské i německé vozy, stejně jako některé modely Dacie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.