Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault poznává cenu sankcí proti Rusku i sázky na elektromobily, hrou s čísly realitu nezmění
13.7.2022 | Petr Prokopec
Teprve čísla za druhé čtvrtletí v plné nahotě odhalí, jak velkou ránu pro některé automobilky znamená odchod z Ruska. Renault už je zveřejnil a jsou snad až hrozivá, i když se je snaží prezentovat pozitivněji. A do lepšího světla staví i zájem o elektrifikované vozy.
Od chvíle, kdy protiruské sankce donutily evropské automobilky opustit ruský trh či na něm pozastavit své aktivity, zmiňujeme, že nejde o něco, nad čím bychom se měli radovat. To není projev podpory Ruska či Vladimira Putina, jen se zkrátka nedá předpokládat, že by Rusko od svých záměrů upustilo jen proto, že si tamní obyvatelstvo nebudou moci koupit nové vozy od Škody, Volkswagenu či Renaultu.
Právě francouzská automobilka nyní poznává cenu sankcí nejtvrději. Za prvních šest měsíců loňského roku totiž skupina, pod kterou spadá i Dacia či Alpine, celkově prodala 1 422 647 aut. Letos však šlo ve stejném období pouze o 1 000 199 vozů. Máme tu tedy propad o více jak 422 tisíc aut neboli 29,7 procenta, což je opravdu hrozivý výsledek. I proto se o něm vlastně Renault v tiskové zprávě raději nezmiňuje. Místo toho uvádí, že pokles prodejů je pouze 12procentní, neboť z loňských čísel náhle vyřadil Rusko. Nad tím zůstává rozum stát.
Na hrátky s čísly pak ostatně dochází i v případě elektrifikace. Francouzi totiž nezmiňují, kolik konkrétně prodali ryze bateriových a kolik hybridních aut. Do této skupiny přitom dnes spadá kde co, tedy i Clio E-Tech osazené bateriemi o kapacitě 1,2 kWh, které vám umožní urazit jen pár kilometrů „bezemisní“ jízdy. Je tedy vskutku otázkou, jak na tom značka doopravdy je, zvláště když s konkrétními čísly operuje jen v případě objednávek.
Abychom nicméně posloužili uváděnými daty, můžeme zmínit, že rodina E-Tech měla v letošním prvním pololetí na celkových prodejích 36procentní podíl, zatímco loni šlo o 26procentní. Máme tu tedy sice relativní nárůst, je ale třeba dodat, že 26 % z loňských 1,4 milionu aut je v absolutních číslech více vozů než 36 % z letošního milionu. I tady jde tedy nakonec o pokles.
Pokud Renault hodlá nadále stále více tlačit na strunu „zelené technologie“, musí se připravit na to, že mu budou odcházet zákazníci. Třeba k Dacii, jejíž Spring sice má mít na kontě v průměru 5 000 objednávek měsíčně, ovšem za těmi stojí hlavně autopůjčovny či země s tak velkými dotacemi, že je v nich rumunský elektromobil pomalu zdarma. Mimo tento vůz však automobilka zůstává u staromilské techniky, což se jí vyplácí.
Za první letošní půlrok totiž Dacia prodala 277 885 nových aut, tedy o 5,9 procenta více než loni od ledna do června. Sandero se navíc již popáté v řadě stalo nejžádanějším evropským vozem mezi privátní klientelou, Duster je pak nejlépe prodávaným vozem mezi nefiremními zákazníky od roku 2018. V obou případech je navíc často volen pohon na LPG, pročež se tak jasně ukazuje, že ti nejběžnější zákazníci chtějí obyčejná a úsporná auta.
I s tímto růstem u Dacie se musí Renault přesto smířit s masivním poklesem celkových prodejů i snížením odbytu elektrifikovaných aut, které hrátkami s čísly zjevně nelze zastřít.
Pokud zatoužíte po elektrickém Renaultu Mégane E-Tech, vyjde vás 130 koní a 300 kilometrů udávaného dojezdu na 970 tisíc korun. Není tedy divu, že prodeje značky v prvním pololetí klesají, hlavní ránu jí ale zasadil odchod z Ruska. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 48 minutami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 2 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 3 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis