Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault v Rusku končí jen na oko, jeho klíčové modely se tam budou dál vyrábět i prodávat
24.5.2022 | Petr Prokopec
Okolo kroku Francouzů bylo velké haló a leckdo se ptal, zda je to odvážné, nepromyšlené nebo příliš zbrklé. Soudě podle dalších informací je to ale spíše promyšlené velmi dobře tak, aby škody byly co nejmenší.
Když na sklonku února Rusko napadlo Ukrajinu, zareagoval na to celý svět. Nikoli však silou a vlastně ani ne moc diplomaticky, kroky proti němu se odehrávají hlavně v ekonomické rovině. Platí to i v automobilovém světě, kde řada automobilek pozastavila své aktivity v zemi ať z vlastní vůle nebo po tlakem zavedených sankcí. Mnohé jistě doufaly, že konflikt rychle soknčí, on se ale táhne už řadu měsíců a nezdá se, že by se chýlilo k jeho závěru.
Je tedy otázkou, jaký přístup budou výrobci aut volit nyní, na tahu je kde kdo od Volkswagenu přes Škodu až po Mercedes či BMW. Inspirací jim může být Renault, který se rozhodl ruský trh opustit, když prodal svůj podíl v AvtoVAZu i svou moskevskou továrnu. Nyní se ale musíme ptát, jak moc vážně je tento krok míněn.
Nedá se říci, že by Renault neudělal nic, svá aktiva si ale může kdykoli v horizontu šesti let koupit zpět. A ani v mezičase se zase tolik nezmění, neboť Rusové si absence značky na tamním trhu nemusí ani všimnout. Jak jsme nedávno zmínit, Renault Duster se v zemi bude vyrábět i nadále, jen se jeho montáž přesune z Moskvy do Toljatti. A nebude to jediný bestseller, který jen změní své jméno.
V továrně na Lady se totiž dosud vyráběly i modely Sandero a Logan, jejichž další osud byl neznámou. Nyní ale gubernátor tamní samarské oblasti Dmitrij Azarov uvedl, že „se podařilo dosáhnout dohody. Můžeme tedy potvrdit, že AvtoVAZ bude do budoucna vyrábět jak Renault Duster, tak i Renault Sandero.“ V případě druhého zmíněného vozu se přitom nadále bude jednat o druhou generaci, neboť ta třetí měla do země dorazit až letos. Na to ale nejspíše již nedojde. Přičemž zatím nebylo potvrzeno, jak dopadne Logan. Vzhledem k jeho spřízněnosti se Sanderem ale nejspíše bude vyrábět dál.
Renault k tomu nepochybně poskytne licenci, takže úplně tratný na tom také nebude. Zachování výroby v Rusku navíc nebude ani technicky složité díky značné lokalizaci výroby těchto modelů - u Renaultu Sandero měla v posledních letech přesahovat 80 procent. AvtoVAZ tedy není závislý na dovozu, na rozdíl od modelů Kaptur a Arkana, jenž se až do války vyráběly ve zmiňované moskevské továrně. Respektive bychom spíše měli zmínit, že se montovaly, neboť lokálních komponentů bylo v těchto případech jen minimum.
Renault tedy z Ruska odchází a neodchází. A jak jsme již zmínili, během příštích šesti let se může vrátit. Současný stav tak může být jakýmsi intermezzem a vlastně bude jen dobře, když se jím stane. Návrat Renaultu je podmíněný koncem konfliktu na Ukrajině, který si v co nejdřívější době přeje snad každý rozumný člověk.
Dacia Sandero je v Rusku prodávána pod logem Renaultu. A jelikož byla z velké části vyráběna z místních komponentů, nakonec v zemi i zůstane, byť francouzské logo bude nahrazeno jiným. Foto: Renault
Zdroj: TASS
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva