Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší
11.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nový Mégane RS je s námi už dva roky a mnozí jeho fandové očekávají nástupce ostrého R26.R. Musím je zklamat, RS Trophy jím není.
Každý fanda do okruhového ježdění při vyslovení slov Mégane R26.R jen uznale pokýve hlavou. Nešlo jen o vylepšený hothatch, to byl ten nejostřejší kompaktní hatchback, jaký kdy kdo vyrobil. Však dodnes na Nordschleife drží rekord pro nejrychlejší vůz s pohonem předních kol. Není tedy divu, že se s velkým zájmem očekává, kdy Renault přijde s jeho nástupcem.
Už to pomalu vypadalo, že by se tak mohlo stát již letos, ale Renault řekl ne. Zatím se musíme spokojit s akčním modelem RS Trophy, žádné ořezávátko to ale není. Vůz je založen na běžném RS v provedení kupé s podvozkem Cup, ke kterému přidává jistou porci výkonu navíc. Přeplňovaný dvoulitr v něm podává maximální výkon 265 k (standardně 250 k) a jeho točivý moment vrcholí na 360 Nm (výchozí RS má maximum na 340 Nm). I přes relativně civilní ladění celého vozu je to právě RS Trophy, které je historicky nejsilnějším sériovým Méganem vůbec. Přispělo tomu přeprogramování ECU, zvýšení plnicího tlaku z 2,3 na 2,5 baru (33,4 na 36,3 PSI) a úprava sacího traktu tak, aby zvládl vyšší plnící tlaky a teploty.



S tímto výkonem se novinka může pochlubit poměrem hmotnosti a výkonu 5,09 kg na koně a litrový výkonem 132,5 koně, což jsou na vůz této třídy jistě zajímavé parametry. RS Trophy je především díky mírně rychlejší než výchozí RS - sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,0 s (-0,1 s) a také jeho maximální rychlost je o chloupek, přesně o 4 km/h vyšší. Zvládne tedy jet až 254 km/h.
Ptáte se na spotřebu paliva? Ta normovaná je opravdu naprosto v normě - 8,2 litru benzinu na 100 km jízdy a je dokonce o 0,2 litru nižší než u základního RS. S tou skutečnou to ale bude jistě horší...
Kromě silnějšího motoru dostalo provedení Trophy také vylepšený vzhled. Stojí na 19" kolech STEEV vyvedených v lesklé černi (za pneumatiky byly zvoleny Bridgestone Potenza RE050A), černá je i střecha. Vůz jako takový půjde pořídit ve žluté Sirius, bílé Glacier, černé Etoilé nebo šedé Cassiopée a vzhled bude navenek vždy vyšperkován červenými nápisy Trophy na předním nárazníku poblíž přívodů vzduchu k chladiči a na dveřích. Uvnitř najdete standardní interiér RS „vyhezčený” žlutě zbarvenými bezpečnostními pásy a stejně laděným obšitím všech čalouněných částí. Navíc jsou tu dále skořepinová sedadla Recaro čalouněná buď látkou nebo kůží a „Renaultsport Monitor”, který v reálném čase informuje řidiče o výkonu motoru, akceleraci, času na kolo a snášených odstředivých silách.
Veřejná premiéra čeká RS Trophy již za necelý týden, 17. června na dni Renault Sportu konané při příležitosti dalšího pokračování seriálu závodů World Series by Renault na německém Nürburgringu. Možná se i při této příležitosti pokusí RS Trophy překonat rychlostní rekord R26.R na Severní smyčce tohoto okruhu, který má podobu 8 minut a 16,9 sekundy. Máme ale zato, že tato verze se R26.R nedokáže na okruhu i přes svůj vysoký výkon vyrovnat.
Výroba bude omezena na 500 kusů a za cenu začínající na 35 000 Eur (cca 855 000 Kč) je bude možno od 20. června objednat u prodejců. Bohužel ne u našich, novinka bude nabízena jen ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 11:53 - Brus
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie