Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS kupé v této generaci nedorazí, namále má i manuál
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná vrcholná verze se ukáže v příštím roce. K mání bude jen s praktičtější karoserií, převodovka a objem motoru zatím potvrzeny nebyly.
Francouzská automobilka se v hesenské metropoli pochlubila novou generací Renaultu Mégane. Ta dorazila ve standardním stavu i jako verze GT, pod kterou se z velké části podepsala divize Renaultspot. Nové provedení by přitom mělo konkurovat především VW Golfu GTI, do budoucna se ovšem sportovní oddělení hodlá vrhnout také na plnohodnotný model RS, který si pro změnu vyšlápne na vrcholné „eRko“ od Volkswagenu.
Výkonný viceprezident značky Jerome Stoll ve Frankfurtu uvedl, že chystaný Mégane RS bude následovat příkladu menšího Renaultu Clio RS. Tedy minimálně v rámci karoserie, která již bude jen pětidveřová. Tento krok má podle francouzské automobilky plně reflektovat poptávku na trhu, kdy o třídvířko zvané Coupe nebyl takový zájem, aby se stalo součástí nové generace. Mimo to bude zaříznut i Megane CC.
Není to ovšem jediná změna, ke které se schyluje. Ta druhá je ovšem mnohem zásadnější a má co dělat s převodovkou. Jak asi již tušíte, v ohrožení je především manuál, tedy volba puristů. To je znovu dost nepochopitelná idea, se kterou jsme měli tu čest už u současného Clia RS. Současný Mégane RS není vůbec k mání s automatem, nemá tedy žádné zákazníky preferující tento typ řazení, ani jednoho. Pokud Renault chce oslovit i takovou klientelu, je možné ji nabídnout také automatické řazení, ale proč rázem nabízet jen to? Francouzi už s tímto jednou narazili, přesto s takovou myšlenkou koketují znovu. A tak se Mégane možná nechá inspirovat menším sourozencem a pohonnou jednotku, jejíž objem má klesnout na 1,8 litru, spřáhne pouze s automatem EDC.
Stoll tyto spekulace nepotvrdil, přičemž dodal, že finální rozhodnutí ještě nepadlo. Dá se však předpokládat, že spíše jen mlží, neboť nový Mégane RS má být odhalen již v příštím roce, pročež je vývoj již dávno v plném proudu. Jelikož navíc zmiňovaná varianta GT dostala do vínku pouze samočinnou převodovku, je docela pravděpodobné, že Renault půjde i u vrcholné verze stejnou cestou.
Naděje ovšem umírá poslední. Je tedy možné, že Stoll jen nechce vytáhnout z rukávu eso, kterým by přebil velkou část především evropské konkurence. Jak tedy vše dopadne, na to si budeme muset chvíli počkat. Stejně jako na potvrzení domněnek, podle kterých by Mégane RS měl dostat do vínku řiditelnou zadní nápravu 4Control stejně jako jeho méně výkonný bratříček.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že stávající provedení vydrží ve výrobě ještě 12 měsíců. Pokud tedy během této doby začne vylézat na povrch příchod novinky osazené pouze automatem, máte dostatek času sáhnout po jediné možné volbě petrolheadů...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Chystaný Renault Mégane RS se již ukázal na neoficiálních ilustracích...
...přičemž stejně jako Mégane GT bude k mání pouze jako pětidvířko. Převodovka a motor jsou zatím nejasné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva