Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100
24.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zveřejnění ceny nejostřejšího Méganu RS prozrazuje, že na rekordní zdolání Nürburgringu bude potřeba opravdu hodně přes milion korun.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvedli poměrně nedávno, abychom ve finále, jen o pár dnů později, přivítali jeho prozatímního krále. Tím je už bez jakékoliv senzace Renault Megane RS 275 Trophy-R, kterému se na Severní smyčce Nürburgringu podařilo s časem 7 minut 54,3 sekundy překonat o téměř čtyři sekundy do té doby nejsvižnější předokolku od Seatu.
I když panují a asi vždy budou panovat spekulace, zda bylo to či ono auto skutečně v takové kondici, v jaké si ho ve finále odveze zákazník ze showroomu, podstatnější se nám zdál jiný pohled. Zatímco Mégane RS Trophy-R je už od podstaty stavěn primárně na tento jediný účel, Cupra zvládne velmi podobný výkon bez větší snahy a hlavně za podstatně nižší cenu. Pokud si vzpomínáte, tuto problematiku jsme pro vás podrobně rozpitvávali v samostatném článku. I když se k celé věci stavíme zcela nezaujatě, musíme jednoduše přednosti aktuálně nejlepší koupě řidičů do jednoho milionu alespoň připomenout - stojí totiž ve slušně vybaveném základu pouze 669 900 Kč. S ohledem na ceník Renaultu by byla spíše hamba, kdyby se Francouz okruhem neprohnal rychleji...
Edice RS Trophy s motorem posíleným o deset koní na celkových 275, začíná u prodejců Renaultu na částce 919 900 korun. K tomu, aby byl ovšem doostřen tím správným „rekordním kořením“, není to ani v nejmenším konečná hodnota. Předně potřebujete semi-slickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (35 tisíc), které lze obout pouze na devatenáctipalcová kola Speedline Turini (10 tisíc). Dále by bylo příhodné sáhnout po stavitelných tlumičích Öhlins Road&Track, které vycházejí na dalších 60 tisíc. Lehčí lithium-iontový akumulátor, výkonnější brzdová soustava, šestibodové pásy ani možnost zbavit se rádia a dalších zbytečností - to vše zůstane vyhrazeno zřejmě pouze „rekordní” verzi Trophy-R, která vznikne pouze ve 250 exemplářích. Je tedy nepochybné, že cena s ní vyletí ještě výše - tu českou nám ale místní zastoupení Renaultu na přímý dotaz ani nenaznačilo.
Tak či onak, stojí tenhle kousek v základu o 179 tisíc víc, než klasická verze, rekordnímu Trophy-R blízké provedení se zmíněnými doplňky o 284 tisíc Kč více. Ve srovnání s Cuprou 280 je to o 354 tisíc Kč více, oproti očekávané ceně rekordního Seatu je to o 294 tisíc víc. A to od Renaultu pořád nedostanete srovnatelné, rekordní auto...
Pro úplnost - RS Trophy má oproti standardnímu provedení ostrého Méganu ve standardní výbavě přední spoiler a šedé boční polepy, vyhřívaná elektrická vnější zrcátka, hands-free přístupovou kartu, podvozek Cup se samosvorem a červenými brzdovými třmeny, titanový výfuk Akrapovič, RS monitor 1,0 či dvouzónovou klimatizaci. Dále se liší skořepinovými sedadly Recaro v provedení kůže/acantara či ve výkonnějším audiosystému s ovládáním pod volantem. Jestli to na vás dělá dojem, další detaily najdete v kompletním českém ceníku.
Nejostřejší Renault, tedy Mégane RS 275 Trophy-R startuje na 919 tisících, ani se všemi příplatky (105 tisíc Kč) ale stále nedostanete auto schopné zajet rekordní čas předokolek na Nordschleife
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie