Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100

Zveřejnění ceny nejostřejšího Méganu RS prozrazuje, že na rekordní zdolání Nürburgringu bude potřeba opravdu hodně přes milion korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100

24.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zveřejnění ceny nejostřejšího Méganu RS prozrazuje, že na rekordní zdolání Nürburgringu bude potřeba opravdu hodně přes milion korun.

Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvedli poměrně nedávno, abychom ve finále, jen o pár dnů později, přivítali jeho prozatímního krále. Tím je už bez jakékoliv senzace Renault Megane RS 275 Trophy-R, kterému se na Severní smyčce Nürburgringu podařilo s časem 7 minut 54,3 sekundy překonat o téměř čtyři sekundy do té doby nejsvižnější předokolku od Seatu.

I když panují a asi vždy budou panovat spekulace, zda bylo to či ono auto skutečně v takové kondici, v jaké si ho ve finále odveze zákazník ze showroomu, podstatnější se nám zdál jiný pohled. Zatímco Mégane RS Trophy-R je už od podstaty stavěn primárně na tento jediný účel, Cupra zvládne velmi podobný výkon bez větší snahy a hlavně za podstatně nižší cenu. Pokud si vzpomínáte, tuto problematiku jsme pro vás podrobně rozpitvávali v samostatném článku. I když se k celé věci stavíme zcela nezaujatě, musíme jednoduše přednosti aktuálně nejlepší koupě řidičů do jednoho milionu alespoň připomenout - stojí totiž ve slušně vybaveném základu pouze 669 900 Kč. S ohledem na ceník Renaultu by byla spíše hamba, kdyby se Francouz okruhem neprohnal rychleji...

Edice RS Trophy s motorem posíleným o deset koní na celkových 275, začíná u prodejců Renaultu na částce 919 900 korun. K tomu, aby byl ovšem doostřen tím správným „rekordním kořením“, není to ani v nejmenším konečná hodnota. Předně potřebujete semi-slickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (35 tisíc), které lze obout pouze na devatenáctipalcová kola Speedline Turini (10 tisíc). Dále by bylo příhodné sáhnout po stavitelných tlumičích Öhlins Road&Track, které vycházejí na dalších 60 tisíc. Lehčí lithium-iontový akumulátor, výkonnější brzdová soustava, šestibodové pásy ani možnost zbavit se rádia a dalších zbytečností - to vše zůstane vyhrazeno zřejmě pouze „rekordní” verzi Trophy-R, která vznikne pouze ve 250 exemplářích. Je tedy nepochybné, že cena s ní vyletí ještě výše - tu českou nám ale místní zastoupení Renaultu na přímý dotaz ani nenaznačilo.

Tak či onak, stojí tenhle kousek v základu o 179 tisíc víc, než klasická verze, rekordnímu Trophy-R blízké provedení se zmíněnými doplňky o 284 tisíc Kč více. Ve srovnání s Cuprou 280 je to o 354 tisíc Kč více, oproti očekávané ceně rekordního Seatu je to o 294 tisíc víc. A to od Renaultu pořád nedostanete srovnatelné, rekordní auto...

Pro úplnost - RS Trophy má oproti standardnímu provedení ostrého Méganu ve standardní výbavě přední spoiler a šedé boční polepy, vyhřívaná elektrická vnější zrcátka, hands-free přístupovou kartu, podvozek Cup se samosvorem a červenými brzdovými třmeny, titanový výfuk Akrapovič, RS monitor 1,0 či dvouzónovou klimatizaci. Dále se liší skořepinovými sedadly Recaro v provedení kůže/acantara či ve výkonnějším audiosystému s ovládáním pod volantem. Jestli to na vás dělá dojem, další detaily najdete v kompletním českém ceníku.


Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 1 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 01Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 2 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 02Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 3 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 03Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 4 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 04Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 5 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 05Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 6 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 06Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 7 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 07Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 8 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 08Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 9 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 09Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 10 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 10Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 11 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 11Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 12 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 12Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100 - 13 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 13
Nejostřejší Renault, tedy Mégane RS 275 Trophy-R startuje na 919 tisících, ani se všemi příplatky (105 tisíc Kč) ale stále nedostanete auto schopné zajet rekordní čas předokolek na Nordschleife

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.