Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS 2018 má potvrzený manuál, dostane i natáčení zadních kol
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hot hatch nakonec dorazí se dvěma typy převodovek. Nabídne i řiditelnou zadní nápravu, aktivní tlumiče a minimálně 300 koní.
Nová generace Renaultu Mégane RS je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí posledních měsíců. To není překvapivé, neboť veškeré dosavadní varianty dokázaly přesvědčit o svých kvalitách odbornou i laickou veřejnost, třebaže s přibývajícím časem jejich akcie mířily dolů. Společné ale měly vždy jedno - manuální převodovku.
U nové generace, jenž se světu velmi pravděpodobně ukáže příští rok v září ve Frankfurtu, se ovšem mnohem více mluví o dvouspojkovém automatu EDC než o „fofrklacku“. Renault totiž na základě průzkumu mezi zákazníky zjistil, že tato volba by mu navýšila registrace stejným způsobem, jako se to povedlo poslednímu Cliu RS. I to totiž vyměnilo manuální převodovku za samočinnou a jakkoli je stupidní myslet si, že manuál do party by celkové prodeje neposunul ještě výše, Renault to zkrátka neudělal.
Tento krok nadšené řidiče pochopitelně nepotěšil. Na některých trzích proto prodeje Renaultu Clio RS i poklesly, což šéfa sportovní divize francouzské značky Patrice Rattiho vedlo k názoru, že „v ideálním světě bychom zvolili obě verze“. Za definitivní potvrzení jsme sice tato slova považovat nemohli, nicméně alespoň tu byla jistá naděje, že Renault o manuálu uvažuje.
Nyní ovšem máme - alespoň anonymním zdrojem zevnitř značky - potvrzeno, že nový Mégane RS bude skutečně nabízen s oběma převodovkami. Manuál přitom bude ovlivněn skříní z Nissanu 370Z, očekávat tedy v jeho případě můžeme automatické meziplyny. Akcelerace této varianty na stovku navíc má být i lepší než u převodovky EDC
Důvodem je pochopitelně hmotnost, která bude u modelu s manuálem o desítky kilogramů nižší. Nic konkrétního však nebylo zmíněno. Je však zjevné, že pro techniky RenaultSportu je daná oblast klíčová, neboť počítat musí s většími rozměry nové generace. K tomu se přidává pouze pětidveřová karoserie či řada asistenčních systémů v podobě autonomních brzd či monitoringu jízdních pruhů.
Aby toho navíc nebylo málo, dostane nový Mégane RS také řízenou zadní nápravu 4Control, jenž by měla ručičky vah zvednout o dalších 40 kilogramů. Starat se přitom má o maximalizaci agility a zároveň zaskočí i za absentující systém pohonu všech kol, jímž se může pochlubit třeba Ford Focus RS nebo Volkswagen Golf R. Nicméně i kvůli ní hrozí, že novinka bude tak trochu Otesánek.
Daný problém hodlá Renault kompenzovat příchodem odlehčených materiálů, dle Rattiho ale nepůjde jen o karbonové kompozity. Šéf divize RS totiž dodává, že „tu jsou i další materiály, jenž nabízejí lepší poměr přínosů a ceny.“ Počítat bychom tedy měli se speciálními plasty, jenž pod kapotou doplní nová pohonná jednotka o dvoulitrovém objemu.
Renault přitom v rámci prototypů zkoušel přeplňovanou jedna-šestku, u které by prý problémem nemuselo být více než 300 koní. Nicméně aby taková pohonná jednotka byla spolehlivá, vyšla by příliš draho. Od daného záměru tedy bylo ustoupeno, místo toho prostor nad přední nápravou opětovně okupuje dvoulitr, byť nejde o původní jednotku, ale její evoluci.
Kolik koní ovšem motor nabídne, to nadále zůstává tajemstvím. Jelikož však Renault hodlá novou generaci opětovně ověnčit titulem nejrychlejší předokolky na Ringu, nejspíše s ničím jiným než s minimálně 300 koňmi nemůžeme počítat.
Závěrem lze jen dodat, že stejně jako nyní by i nová generace měla být k mání ve verzích Sport, Cup a Trophy. Lišit se přitom nebude jen tlumiči - první zmíněné provedení nejspíše dostane aktivní kousky, zbytek řady pak pevně nastavené - ale rovněž třeba jiným výkonem motoru a nastavením stabilizační kontroly. Tu by ovšem mělo jít i zcela vypnout.
Kromě toho ani samotná divize RenaultSport není absolutním fanouškem zmiňované řiditelné zadní nápravy, systém 4Control by se tedy měl objevit jen u některých derivátů. Velmi pravděpodobně to bude pouze provedení Sport, které se tak stane nejluxusnějším a nejkomfortnějším. Uvidíme, co všechno z toho se stane realitou...






Testovací prototyp Renaultu Mégane RS byl nově nachytán ve Španělsku, rovnou s pádly pod volantem
Foto: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před hodinouPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 3 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva