Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane R26.R: ultimativní hothatch
19.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Megane R26 je všem automobilovým nadšencům znám svými výbornými výkony hlavně na okruzích. Přesto vznikla verze R26.R, která vše posunuje o dimenzi dál.
Na internetu se vynořil text tiskové zprávy a pár nekvalitních obrázků docela překvapového vozu. Zatímco si třeba Audi hraje s koncepty, Renault nelení a chystá něco na způsob Porsche 911 GT3 RS, tedy okruhový speciál, který bude moci na běžné silnice.
Celkem civilní hatchback Megane R26 si vzali do parády vývojáři z továrny v Dieppe, která se specializuje na výroby sportovních variant a také vývoj komponentů pro tým Formule 1, a udělali z něj opravdu sportovní vůz s velmi zajímavými výkony.
První částí, kterou si vzali pod drobnohled, byl motor. Kované písty, upravený výfuk a zvýšený plnicí tlak, to vše dohromady znamená dalších 25 koní. Výkon benzínového, turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru teď dosahuje 255 koní při 5700 ot/min a krouticí moment je 335 Nm v oblasti 3200-4900 ot/min. Omezovač otáček pak zasahuje při hodnotě 7150 ot/min. Na motor navazuje 6° převodovka se zkrácenými převody.
O zpomalování se stará brzdový systém od Bremba s čtyřpístkovými brzdiči a 312 mm kotouči vpředu a 300 mm vzadu. Na všech kolech jsou obuty pneumatiky o rozměru 255/35 R18 a přenosu výkonu v zatáčkách má napomoci diferenciál s omezenou svorností.
To hlavní se ale událo uvnitř a na karoserii auta. Vše, co není opravdu potřeba, zmizelo a co šlo, bylo nahaženo díly z uhlíkových vláken. Cílem bylo udržet hmotnost na co nejnižší úrovni. Auto je čistě dvoumístné, protože uvnitř najdeme pouze dvě skořepinové sedačky od Sparca (na místě zadní lavice je vzpěra). Další velkou úsporu, celých 15 kilo, přinesla karbonová střecha, následovaná tenčími skly a odlehčenými rávky. To vše dohromady znamená výslednou hmotnost 1295 kg, tedy o 135 kg míň než v případě R26.
Výkonný motor a lehká karoserie, to zní jako velmi dobrá kombinace svědčící jízdním výkonům. A Renault tvrdí, že R26.R zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,7 s. To ja na auto této třídy, konstrukce a ceny (první odhad 32.000 EUR) opravdu výborná hodnota
Megane R26.R bude předstvaven na Mondial de Paris říjnu a současně začne jeho prodej.
Zdroj leblogauto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie