Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: technická data odhalena únikem, jede až 233 km/h
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Mégane dostal u obdobných motorů vyšší výkon než větší Talisman. Ve verzi GT dynamikou nezklame, k mání je ale jen s automatickou převodovkou.
Francouzské automobilce se v posledních dnech nedaří držet tajemství pod pokličkou. Jen před pár hodinami se totiž neoficiálně dostaly na světlo světa první ceny Renaultu Talisman, nyní tu pro změnu máme technické údaje modelu Mégane. Ani o jejich publikaci se značka nezasloužila, tedy stran faktu, že samozřejmě stojí za jejich sestavením. Vyjma těchto dat navíc prosákla online paleta barev, pročež víme, že nová generace bude k mání v jedenácti odstínech. Jeden je přitom vyhrazen pouze verzi GT, tři další pro změnu společně s touto variantou nekoupíte.
Vraťme se ale zpátky k technickým údajům, které ve výsledku nejsou až tak [[0000019996 nezajímavé jako u zmiňovaného Renaultu Talisman]. Ačkoliv je totiž Mégane menší a lehčí, může se v případě vrcholných variant GT pochlubit pěti koňmi navíc oproti svému většímu sourozenci. Tím ale víceméně pozitiva končí, u základních modelů je třeba počítat s nepříliš působivou dynamikou, která je dána použitím objemově skromných a nepříliš výkonných pohonných jednotek. Stejně jako u Talismanu proto s větším než 1,6litrovým objemem nepočítejte.
Základem benzinové části nabídky je 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Energy TCe 100, který, jak již naznačuje samotný název, dostal do vínku 100 koní. K tomu se přidává 175 Nm točivého momentu, stovku tak tato varianta zdolá za 12,3 sekundy, maximálně se rozjede na 179 km/h a dle normovaného cyklu spotřebuje v průměru 5,4 l/100 km. K dispozici je ovšem také výkonnější provedení tohoto motoru naladěné na 130 koní a 205 Nm, s nimiž zvládnete stovku za 10,6 s.
Poté následuje v nabídce menší skok, další benzinovou variantou je totiž již zmiňovaný Mégane GT. Ten má pod kapotou přeplňovanou jedna-šestku, která dává k dobru 205 koní a 280 Nm. Na rozdíl od předchozích verzí je ovšem jedinou možnou volbou sedmistupňový automat EDC, se kterým se vůz rozjede z klidu na stovku za 7,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 233 km/h, zatímco žíznivost byla vypočítána na rovných šest litrů na sto kilometrů.
Přesunout se můžeme k dieselům, které jsou zastoupeny 1,5litrovými a 1,6litrovými čtyřválci. V případě menší kubatury můžete sáhnout po 90 nebo 110 koních, přičemž vyšší výkon může na přední kola přenášet kromě standardního manuálu také šestistupňový automat. V jeho případě je ovšem třeba počítat s akcelerací na stovku za 12,3 sekundy, zatímco ručně řazená převodovka je o více než sekundu rychlejší. Slabší model pro změnu potřebuje 13,4 sekundy.
Více než na dynamiku se tyto agregáty zaměřují na spotřebu, v případě normovaného cyklu se tak můžete dostat na pouhých 3,3 l/100 km. Realita ale bude nejspíše jiná a jistě odvislá od práce vaší pravé nohy. Tyto dohady ale ponecháme stranou a místo toho dodáme, že 1,6litrový motor doplněný jedním turbodmychadlem produkuje 130 koní a 320 Nm, s nimiž je spojen desetisekundový sprint a čtyřlitrová spotřeba.
Dále bude možné sáhnout ještě po verzi Energy dCi 165, která je opětovně určena Renaultu Mégane GT a která počítá s dvojitým přeplňováním. Výkon je obsažen v názvu této pohonné jednotky, točivý moment pak činí 380 Nm. Jelikož však tento turbodiesel bude k dispozici později, nejsou v jeho případě data spojená s dynamikou či spotřebou známa. Víme ale, že s manuálem se opět nepočítá.
Technické parametry nového Renaultu Mégane byly odhaleny únikem
Zatímco standardní provedení dynamikou až tak nezaujme...
...verze GT dostala do vínku vyšší výkon než těžší Renault Talisman
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie