Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka slibuje více místa pro posádku i zavazadla nebo technologii převzatou z vyšších tříd. Aktuálně nabízí maximálně 205 koní.
Novou generaci Renaultu Mégane jsme očekávali již v loňském roce, nakonec se ovšem francouzský hatchback ukázal až letos. Zatímco v minulém týdnu se ale na světlo světa dostaly pouze první fotky a kusé informace, na frankfurtském autosalonu již značka přišla s debutem, který odhaluje skoro každý detail. Výjimkou je jen jízdní dynamika a spotřeba, na něž přijde řada v příštích měsících. Do prodeje totiž novinka ze země galského kohouta zamíří až na počátku příštího roku a dá se předpokládat, že Francouzsi budou ještě pracovat na tom, aby papírové údaje nového Méganu byly co nejlepší.
Momentálně ovšem víme, že karoserie oproti třetí generaci narostla o 64 milimetrů do délky (na 4 359 mm). Mimo to je nový Mégane o 25 milimetrů nižší (1 447 mm), zároveň však počítá s rozvorem delším o 28 milimetrů (2 669 mm) i rozchodem kol vpředu (+47 mm, 1 591 mm) a vzadu (+39 mm, 1 586 mm). Zkrácen pak byl také zadní převis, díky čemuž zde máme mnohem dynamičtější, ale zároveň také konvenčnější tvary.
V čelních partiích je hatchback výrazně ovlivněn větším sedanem Talisman, pročež tu máme stejné rozměrné logo, roztáhlou masku chladiče nebo denní diodová světla zakroucená ve tvaru písmene „C“ až k nárazníku. LEDkami mohou být osazeny i hlavní světlomety, stejně jako je najdeme vzadu. Zde přitom jejich horizontální rozvržení napomáhá umocnit šířku vozu. V rámci boků je pak možné počítat s až 18palcovými litými koly.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde lze s ohledem na větší venkovní dimenze počítat s větším prostorem pro posádku. Prostor pro ramena vpředu totiž narostl na 1 441 mm, vzadu pak na 1 390 mm. Obě hodnoty mají patřit mezi nejlepší v segmentu, přičemž vůči třetí generaci došlo také k 20milimetrovému nárůstu místa pro kolena cestujících sedících ve druhé řadě sedadel (na 175 mm).
Zmínit můžeme také 434litrový objem zavazadlového prostoru, který je druhým největším ve své třídě a jenž dále umocňují schránky v kabině schopné pobrat dalších 25 l. Mimo to se novinka profiluje kvalitnějšími materiály, kdy kupříkladu u vyšších úrovní výbavy lze počítat s kůží Nappa nebo Alcantarou, která dostala do vínku třídimenzionální vzorování.
V případě sedadel Renault sáhnul po pěně s různou hustotou, kdy ta měkčí vyplňuje středy a ta hutnější formuje boky. Díky tomu mělo být dosaženo jak příkladného komfortu, tak i dostatečného bočního vedení. Nemalá pozornost pak byla věnována i švům, dále lze očekávat rovněž vyhřívání nebo elektricky stavitelnou bederní podporu, u řidiče pak dorazí masážní strojek.
Z vyšších segmentů pak Francouzi přenesli do nižší střední třídy výsuvný barevný head-up displej, sedmipalcový digitální přístrojový štít nebo 8,7palcový dotykový displej, který je spojen s multimediálním systémem R-Link 2 a nabízí konektivitu s mobilními telefony či tablety. Kromě toho pak Renault spolupracoval s firmou Bose na vývoji aparatury s devíti reproduktory.
Velkou novinkou je pak technologie Multi-Sense, která umožňuje řidiči vybírat z pěti jízdních režimů Sport, Normal, Comfort, Perso a Eco. V závislosti na vybraném módu pak dochází k přenastavení odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení automatu EDC i programu masážního strojku nebo podsvícení kabiny (červeně, zeleně, modře, purpurově a hnědě).
Tím jsme s kabinou hotovi, nastal tedy čas na pohled pod kapotu. Zpočátku přitom bude možné vybírat ze šesti agregátů, kdy diesely zastoupí motory Energy dCi o výkonu 90, 110 a 130 koní. Benzinové pohonné jednotky TCe pak nabídnou 100, 130 a 205 koní. Ve všech případech kromě nejsilnějšího motoru pak standardem bude manuál.
Pro 1,5litrový diesel s výkonem 110 koní ovšem bude k dispozici šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco obě výkonnější varianty 1,6litrového benzinového motoru lze spřáhnout se sedmistupňovou převodovkou EDC. Jak jsme již zmínili v úvodu, podrobná data k mání nejsou, v případě dieselů se však Renault chce dostat až na 3,3 l/100 km.
V roce 2017 by navíc nabídku měla rozšířit dieselová verze „Hybrid Assist“, v jejímž případě dochází při akceleraci a deceleraci k ukládání kinetické energie. Ta může být následně využita ke zlepšení zrychlení v nízkých rychlostech, přičemž průměrná žíznivost by díky tomu měla klesnout na rovné 3 l/100 km a emise CO2 tedy na pouhých 76 gramů na kilometr.
Příští rok se očekává ještě příchod 1,6litrového dieselu, který by měl produkovat 165 koní a který bude standardně spojen s šestistupňovým automatem EDC. Tento motor přitom bude vyhrazen úrovni výbavy GT, která se čtvrtou generací debutuje a která je prozatím k mání s vrcholnou verzí benzinové jedna-šestky naladěné na oněch 205 koní.
Za vývojem tohoto modelu stojí z velké části divize Renaultsport, která samozřejmě přijde také s novým Méganem RS. Ten ale bude možná debutovat až někdy v roce 2017, pročež veškerá data ještě nejsou k dispozici. My se tedy prozatím budeme zabývat pouze již známou variantou GT, kterou od zbytku portfolia odliší dynamičtější bodykit s agresivnějšími nárazníky, jež vpředu nabídnou větší vstupy vzduchu. Vzadu nebudou chybět dvě mohutné koncovky výfuku či difuzor, který má odkazovat na svět Formule 1.
Za příplatek bude možné vůz osadit 18palcovými koly s diamantovým efektem, zatímco kabinu bude možné oháknout do látky, Alcantary s bílými pruhy nebo Alcantary s černými pruhy. Zakázkový pak bude i volant, sportovní sada hliníkových pedálů nebo specifické nastavení technologie Multi-Sense, kde režim Eco nahradí nový mód Race.
Tou hlavní novinkou je ovšem systém řízení zadní nápravy 4Control, na němž se opětovně podepsalo sportovní oddělení značky a jenž má navýšit agilitu na zakroucených okreskách. Zároveň by tato technologie měla také usnadnit parkování v nízkých rychlostech. Zmínit pak můžeme ještě nově nakalibrované pružiny, tlumiče, brzdy i stabilizaci.
Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen zmíníme výhled do budoucna, kdy se počítá s příchodem kombíku. Ten by se měl ukázat ještě letos, do prodeje pak zamíří pár měsíců po méně praktické variantě.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Oficiální fotogalerie nového Renaultu Mégane
Oficiální fotogalerie nového Renaultu Mégane GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva