Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: nová generace nafocena již ve vlastní kůži
27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dorazí na platformě CMF s až 200 koňmi. Toto jsou první fotky zachycující hotové maskované auto.
Současná generace Renaultu Mégane je na trhu již od roku 2008 a s ohledem na tradičně kratší životní cyklus tohoto modelu jsme již před dvěma léty očekávali příchod nástupce. Nakonec však dorazil jen facelift, již druhý, nutno dodat. Letos však již na čtvrtou generaci skutečně dojde, přičemž místem debutu se stane hesenská metropole. Ve Frankfurtu chce novinka zaujmout především novým designem a modulární platformou CMF, která již podepírá Nissan Pulsar. Asi bychom se proto neměli divit, že boční silueta obou těchto vozů je prakticky totožná, jak ukazují nové špionážní fotky.
Poměrně zásadních změn mezi oběma sourozenci bychom se neměli dočkat ani v motorovém prostoru, kde japonský model sází na přeplňované benzinové motory o 1,2litrovém a 1,6litrovém objemu, případně pak na 1,5litrový turbodiesel. Ten by měl v případě francouzského vozu dávat k dobru 110 koní, mimo to pak bude doplněn ještě 1,6litrovým producentem sazí naladěným na 130 nebo 160 koní.
Benzinové agregáty pro změnu pokryjí škálu od 130 do 200 koní, přičemž ve všech případech bude standardem šestistupňový manuál. Dá se však předpokládat, že dorazí také sedmistupňový automat EDC, který by nejspíše měl být nabízen ve větším množství než nyní. Ještě zásadnější otázkou je však budoucnost Renaultu Mégane RS. Ten sice dorazí, a to dokonce i jako sedan, spor se však týká pohonné jednotky.
Podle zdrojů zevnitř automobilky by vrcholná verze měla dorazit s méně objemným motorem (jen připomeňme, že stávající provedení užívá přeplňovaný dvoulitr), který by měl doprovodit elektromotor. Taková koncepce by samozřejmě Renaultu hrála do noty, neboť by uplatnil zkušenosti získané s vývojem celé řady elektromobilů. Zároveň by zákazníkům nabídnul vyšší výkon a nižší spotřebu.
Jistě, pravověrné fanoušky rychlých kol taková koncepce asi příliš nenadchne. Nicméně Renault si již na modelu Clio RS, které je k mání pouze s automatem, vyzkoušel, jak si poradit s ignorací proseb nadšených řidičů a favorizováním mas. Je tedy více než pravděpodobné, že kromě hybridní techniky by v takovém případě rovněž dorazila dvouspojková převodovka EDC.
Nic bližšího již aktuálně nemůžeme dodat, snad kromě několika zmínek ohledně designu, jehož odklon od stávajícího provedení je jasně patrný i přes kamufláž. Očekávat tedy můžeme ostře řezané světlomety, které v kombinaci s velkým logem a agresivním nárazníkem jaksepatří vylepší vzhled přední části. Kromě toho budou vytažené i blatníky a rozšíří se víko zavazadelníku.
To je ale pro dnešek skutečně vše, více se snad dozvíme v řádu měsíců. Jsme přitom zvědavi, zda se potvrdí spekulace, že by novinka měla debutovat již příští týden v Ženevě. Taková možnost je ale velmi nepravděpodobná, mnohem reálnějším se jeví až podzimní debut ve Frankfurtu.
Více vám napoví fotografie testovacího prototypu, jehož maskování již skrývá hotové auto. Šest snímků přikládáme, zbytek z nich si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Autoevolution.com, další najdete v galerii na Autoexpress.co.uk
Pohonné jednotky nového Renaultu Mégane 2016
1,2 TCe, 130 koní, 205 Nm
1,6 TCe, 160 koní, 240 Nm
1,6 TCe, 200 koní, 260 Nm
1,5 dCi, 110 koní, 240 Nm
1,6 dCi, 130 koní, 320 Nm
1,6 dCi, 160 koní, 380 Nm
Nový Renault Mégane byl nachytán během testování ve Španělsku
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva