Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: nová generace má být atraktivnější i řidičštější
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Od dalšího Mégane máme čekat sportovnější vzhled, ale také lepší jízdní vlastnosti určované modulární platformou CMF vyvíjenou s Nissanem.
Francouzi se současnou generací Méganu příliš parády ve stínu modernějších konkurentů neudělají. Může na sebe poutat cenou a mnohdy už ani tou ne, a proto se snad Renault v obavách z budoucnosti svěřil, o kolik zajímavější by měl být jeho nástupce. Premiéra sice proběhne až za dva roky, ale proč se o nich alespoň nezmínit už teď. Bude tedy rozumné si na něj počkat? Zřejmě ano, naštěstí nebude jen dalším faceliftem.
Renault věří, že s novým Méganem zaujme. Prohlášení produktového manažera značky pro Velkou Británii hovoří o přitažlivějším mixu křivek z modelů Captur a z posledního dějství Clia. Nějaký designový krok zpět Renault údajně nepřipustí. Mégane se má nést v duchu nové korporátní podoby přídě se štíhlejší i širší maskou chladiče, velkým logem a opět charakteristicky nízkou linií střechy, která by ho měla zásadně odlišovat od konkurence s vládnoucím Golfem v čele. Sportovnější a řád stylovější design bude hlavní francouzskou zbraní v této třídě automobilů. Měl by se údajně posunout výše směrem k „prémiovějším” zástupcům jako je áčko od Mercedesu nebo A3 od Audi.
V interiéru se mají příznivci těšit na vyšší kvalitu zpracování nebo větší centrální dotykový displej, který bude vrcholit s úhlopříčkou devíti palců. Základní verze údajně dostanou o dva palce skromnější, právě to by mělo výrazněji zredukovat celkový počet ovladačů, očistit kabinu od zbytečností, podobně jako v Peugeotu 308. Renault v tomto ohledu ale nebude údajně až tak moc „ořezávat“. Něco podobného jsme slyšeli třeba u Opelu při příležitosti faceliftu Insignie, avšak jak ještě ukáže její právě připravovaný test, zůstalo spíše u slibů. Kdo ví, třeba bude Renault úspěšnější.
Dalších podstatnějších faktů nebo konkrétních specifikací jsme se nedočkali, ale určitě se máme na co těšit. Kromě toho je jasné, že Mégane přijede na nové globální modulární platformě CMF C-D, která je vyvíjena s partnerem Nissanem. Podle účetního oddělení by tento systém měl snížit náklady na nákup součástek o nějakých 20 až 30 procent, v případě technologických nákladů by již mělo jít o 30- až 40procentní redukci. Uvidíme, zda to bude prospěšné i pro koncového zákazníka.
Jen připomeňme, že zatímco Volkswagen přišel v rámci dobře známého MQB s jedním celkem, u kterého lze měnit některé rozměry, aliance Renault-Nissan připravila v rámci platformy CMF (Common Module Family) čtyři nezávislé moduly (motorový prostor, kabina, přední a zadní část), jejichž složením de facto vzniká celý vůz. Rozměry tak vlastně nemusí nikdy hrát roli, neboť se jednoduše spojí ty prvky, které daná karoserie pobere. Mégane použije řešení velmi podobné s novým Scénicem a příští generací velkého MPV Espace. Za dva roky na ženevském autosalonu bude vše jasnější. Do prodejů se dostane v létě po výstavní premiéře.

Výraznější design a čistý interiér, takový by měl být příští Mégane
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan