Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016 je oficiálně venku, motory opět nepřekročí 1,6 l
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nový Mégane je nižší než dosud, zároveň má širší rozchod kol či delším rozvor a kratší převisy.
Již včera jsme během úniku prvních fotek nového Renaultu Mégane naznačili, že oficiální představení muselo být na spadnutí. Francouzi ovšem ani přes neplánované odhalení nechtějí věci uspěchat a svou novinku budou tahat z rukávu pěkně pomalu. Momentálně tu totiž máme jen menší sadu fotek a krátkou tiskovou zprávu, která pár klíčových detailů zmíní, nicméně většina je i nadále tajemstvím.
Než se přitom k technickým informacím dostaneme, zastavíme se krátce u designu. Názor na něj si musí udělat každý sám, přičemž jak jsme zmínili již včera, je to Talisman v menším provedení. A to se všemi klady i zápory. Zatímco přitom koncová světa zasahující prakticky až ke středovému znaku vypadají podle nás působivě a zádi dodávají nemalou agresivitu, čelními zakroucenými LEDkami si příliš jisti nejsme.
Někdo však má rád vdolky a jiný holky. Zatímco tedy my se při pohledu na ony přidané bumerangy poněkud kroutíme a raději vezmeme zavděk přídí nového Opelu Astra, pro mnoho lidí může jít o působivý návrat francouzské extravagance, díky čemuž nakonec skončí v showroomu Renaultu. To jim ve výsledku za zlé mít rozhodně nebudeme, alespoň svůj totiž nový Mégane je a to mu nikdo nevezme.
Od úvah o designu se přesuňme k těm několika málo informacím, které značka vypustila do světa. Tak tedy, nový francouzský hatchback je o 25 milimetrů blíže k zemi než jeho předchůdce. Zároveň se pyšní rozchodem kol širším vpředu o 47 a vzadu o 39 milimetrů. Vše pak umocňuje rozvor protažený o 28 mm a kratší převisy, pročež tu máme velmi atletický postoj a siluetu s koly natěsnanými v rozích.
Renault přitom kráčí ve stopách Alfy a prozatím se soustředí především na výše postavenou úroveň Mégane GT. Ta přitom oproti standardu dostala výraznější přední nárazník, který se pyšní většími otvory pro vstup chladícího vzduchu. Specifická maska má pak výplet ve tvaru čelních pláství, zatímco zadní nárazník se pyšní dvěma chromovými koncovkami výfuku. Nechybí pak ani výrazný střešní spoiler.
Na bocích je verze GT osazena 18palcovými litými koly, za jejichž návrhem stojí divize Renaultsport. Dále můžeme zmínit ještě modrou barvu karoserie Iron Blue, se kterou korespondují doplňky v odstínu Dark Metal. Tím nám ale tisková zpráva končí, přičemž více zjevně Francouzi hodlají odhalit až ve Frankfurtu nebo maximálně v předvečer autosalonu.
Neoficiálně tu ovšem máme zmínku o příchodu kombíku, který by se měl ukázat do konce letošního roku. V případě pohonných jednotek pak obě karosářské verze budou spoléhat na celou plejádu motorů, z nichž však žádný nepřesáhne objemu 1,6 litru, což se ostatně po stejné strategii u Latitude dalo i čekat. Výjimkou bude pouze verze RS, u které se počítá s přeplňovanou jedna-osmou, na její příchod si ale ještě nějaký čas počkáme...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Portfolio motorů pro Renault Mégane 2016
(dosud nepotvrzený seznam)
Benzinové jednotky
0,9 TCe, 90 koní, 135 Nm, šestistupňový manuál
1,2 TCe, 130 koní, 205 Nm, EDC6 (šestistupňový manuál je nejistý)
1,6 TCe, 150 koní, šestistupňový manuál
1,6 TCe, 200 koní, 260 Nm, EDC7 (verze Mégane GT)
1,8 TCe, 280 koní (budoucí Mégane RS)
Naftové jednotky
1,5 dCi, 95 koní, 245 Nm, šestistupňový manuál
1,5 dCi, 110 koní, 260 Nm, šestistupňový manuál
1,6 dCi, 130 koní, 320 Nm, šestistupňový manuál
1,6 dCi, 160 koní, 380 Nm, EDC6







Nový Renault Mégane je zmenšenou verzí sedanu Talisman, hlavně v předních partiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před hodinouNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 2 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 4 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 5 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- BMW Divize 05.08. 17:24 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu před 34 minutami - pavproch
- Politický koutek před 3 hodinami - jerry
- Rychlodotazy včera - Stepan
- Detektory policejních radarů včera - Eda
- Suzuki obecně včera - jerry