Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016 je oficiálně venku, motory opět nepřekročí 1,6 l
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nový Mégane je nižší než dosud, zároveň má širší rozchod kol či delším rozvor a kratší převisy.
Již včera jsme během úniku prvních fotek nového Renaultu Mégane naznačili, že oficiální představení muselo být na spadnutí. Francouzi ovšem ani přes neplánované odhalení nechtějí věci uspěchat a svou novinku budou tahat z rukávu pěkně pomalu. Momentálně tu totiž máme jen menší sadu fotek a krátkou tiskovou zprávu, která pár klíčových detailů zmíní, nicméně většina je i nadále tajemstvím.
Než se přitom k technickým informacím dostaneme, zastavíme se krátce u designu. Názor na něj si musí udělat každý sám, přičemž jak jsme zmínili již včera, je to Talisman v menším provedení. A to se všemi klady i zápory. Zatímco přitom koncová světa zasahující prakticky až ke středovému znaku vypadají podle nás působivě a zádi dodávají nemalou agresivitu, čelními zakroucenými LEDkami si příliš jisti nejsme.
Někdo však má rád vdolky a jiný holky. Zatímco tedy my se při pohledu na ony přidané bumerangy poněkud kroutíme a raději vezmeme zavděk přídí nového Opelu Astra, pro mnoho lidí může jít o působivý návrat francouzské extravagance, díky čemuž nakonec skončí v showroomu Renaultu. To jim ve výsledku za zlé mít rozhodně nebudeme, alespoň svůj totiž nový Mégane je a to mu nikdo nevezme.
Od úvah o designu se přesuňme k těm několika málo informacím, které značka vypustila do světa. Tak tedy, nový francouzský hatchback je o 25 milimetrů blíže k zemi než jeho předchůdce. Zároveň se pyšní rozchodem kol širším vpředu o 47 a vzadu o 39 milimetrů. Vše pak umocňuje rozvor protažený o 28 mm a kratší převisy, pročež tu máme velmi atletický postoj a siluetu s koly natěsnanými v rozích.
Renault přitom kráčí ve stopách Alfy a prozatím se soustředí především na výše postavenou úroveň Mégane GT. Ta přitom oproti standardu dostala výraznější přední nárazník, který se pyšní většími otvory pro vstup chladícího vzduchu. Specifická maska má pak výplet ve tvaru čelních pláství, zatímco zadní nárazník se pyšní dvěma chromovými koncovkami výfuku. Nechybí pak ani výrazný střešní spoiler.
Na bocích je verze GT osazena 18palcovými litými koly, za jejichž návrhem stojí divize Renaultsport. Dále můžeme zmínit ještě modrou barvu karoserie Iron Blue, se kterou korespondují doplňky v odstínu Dark Metal. Tím nám ale tisková zpráva končí, přičemž více zjevně Francouzi hodlají odhalit až ve Frankfurtu nebo maximálně v předvečer autosalonu.
Neoficiálně tu ovšem máme zmínku o příchodu kombíku, který by se měl ukázat do konce letošního roku. V případě pohonných jednotek pak obě karosářské verze budou spoléhat na celou plejádu motorů, z nichž však žádný nepřesáhne objemu 1,6 litru, což se ostatně po stejné strategii u Latitude dalo i čekat. Výjimkou bude pouze verze RS, u které se počítá s přeplňovanou jedna-osmou, na její příchod si ale ještě nějaký čas počkáme...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Portfolio motorů pro Renault Mégane 2016
(dosud nepotvrzený seznam)
Benzinové jednotky
0,9 TCe, 90 koní, 135 Nm, šestistupňový manuál
1,2 TCe, 130 koní, 205 Nm, EDC6 (šestistupňový manuál je nejistý)
1,6 TCe, 150 koní, šestistupňový manuál
1,6 TCe, 200 koní, 260 Nm, EDC7 (verze Mégane GT)
1,8 TCe, 280 koní (budoucí Mégane RS)
Naftové jednotky
1,5 dCi, 95 koní, 245 Nm, šestistupňový manuál
1,5 dCi, 110 koní, 260 Nm, šestistupňový manuál
1,6 dCi, 130 koní, 320 Nm, šestistupňový manuál
1,6 dCi, 160 koní, 380 Nm, EDC6







Nový Renault Mégane je zmenšenou verzí sedanu Talisman, hlavně v předních partiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 8 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před hodinouPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 2 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 4 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 5 hodinamiZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.01. 14:56 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 13:54 - Předseda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 04.01. 04:42 - aups68
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB