Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2012: překvapivě nepřekvapivý facelift
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na slíbenou velkou novinku Renaultu nakonec přece jen došlo. Po nové Dacii Lodgy se francouzská automobilka vytasila i s faceliftovaným Méganem.
Pokud nás sledujete pravidelně, jistě jste zaznamenali uniklou fotku faceliftovaného Méganu, která se do éteru dostala již začátkem prosince. Nebyli jsme si tehdy jisti její autenticitou, a to nejen kvůli omezené kvalitě, ale hlavně proto, že omlazený Mégane na ní vypadal spíše jako zestárlý. Jak se dnes ukázalo, zmíněný snímek byl pravý, přesto se vůz ve všech verzích a z jiných úhlů nejeví až fádně. Omlazení tak nakonec není až takové nepříjemné překvapení, jakým se původně zdálo.
Jak je to možné? Příď Méganu vypadá v různých provedeních různě a ta zachycená je jen tou nejfádnější z nich. Navíc, jak se ostatně po podobně laděných faceliftech Laguny Coupé a obou Scéniců dalo očekávat, samotné vizuální omlazení není to nejpodstatnější. Automobilka se spíše snažila dopřát vozu maximum prvků, které sníží jeho normovanou spotřebu a tedy i emise CO2, jejichž „nadprodukci” EU od 1. ledna tvrdě pokutuje. Že se s tím „svezly” designové změny, které se konec konců točí hlavně kolem LED, jejichž použití coby denních světel má na výši normované spotřeby též pozitivní vliv, je spíše shoda okolností.
Renault Mégane modelového roku 2012 tedy po vizuální stránce přichází právě především s implementací LED pro denní svícení, jejichž pásy si našly místo na každé z verzí. Nejčastěji je - stejně jako u první uniklé fotky - uvidíme na spodní straně hlavních světlometů, u nárazníků vyšších provedení GT jsou ale umístěny poblíž mlhových světel v jakémsi bumerangovém tvaru. V návaznosti na tuto změnu najdeme na přídi trochu jinak tvarovaný nárazník s odlišně provedenými chromovanými a černými doplňky, tím ale vnější úpravy víceméně končí.
Dále vůz dostal do vínku už jen nové designy litých kol, záď by měla být faceliftem téměř nedotčena. V souladu se změnami na přídi prý disponuje trochu jinak poskládanými černými a chromovanými prvky, prohlédnout si ji ale na prvních fotkách nemůžeme u žádné z verzí. Novinkou jsou též dvě nové barvy karoserie - perlěťová bílá a modrá Majorelle.
Také změny uvnitř jsou decentní. Mégane dostal vcelku obvyklé modifikace jako jsou lepší materiály, nová obložení palubní desky či nové vzory čalounění sedadel. Z nich stojí za zvláštní zmínku snad jen provedení kombinující kůži a alcantaru, které bude nyní k dispozici ve třech blíže nespecifikovaných barevných provedeních. Již zmíněné verze GT dostanou uvnitř červené stehování veškerého čalounění, nový sportovní volant a obložení vnitřních prahů dveří a palubní desky s nápisy Renault Sport.
Upraveny byly i výbavy, konkrétně se ale Renault zmiňuje jen o některých nových prvcích. Třeba o tom, že audiosystém Bose bude nyní v rozličných provedeních k dispozici pro všechny výbavy. Dále víme, že vůz bude moci být vybaven systémem Visio, který pomocí kamery sleduje dění před vozem, dokáže přepínat dálková a tlumená světla a upozornit na případné neúmyslné vybočení z jízdního pruhu. Novinkou je též asistent pro rozjezd do kopce, parkovací systém s kamerou umístěnou v zadních partiích a několik dalších drobností.
Zřejmě největší změnou je ale úprava nabídky motorů, která dostala několik alespoň papírově úsporných agregátů. Dosavadní atmosféricky plněná benzinová jedna-šestka byla v souladu s bruselskými trendy nahrazena méně objemným přeplňovaným motorem 1,2 TCe s výkonem nejvýše 115 koní (1,6 16V měla 110 koní) a kombinovanou spotřebou 5,3 litru benzinu na 100 km. Odpovídající emise CO2 činí 119 g/km, a to je daleko od pokutové hranice 130 g.
Další novinky jsou naftové - jde o agregáty 1,5 dCi s výkonem 110 koní a kombinovanou spotřebou 3,8 litru benzinu na 100 km resp. 1,6 dCi se 130 koňmi a přesně čtyřlitrovou spotřebou. Odpovídající emise CO2 jsou 95 a 104 g/km, takže ještě dál od zlověstné „stotřicítky”. Zbylé motory 1,4 TCe 130, 2,0 TCe 180, 1,5 dCi 90 a 2,0 dCi 150 zůstávají v nabídce beze změny.
Co se týče ostrého provedení Renault Sport alias RS, to dostalo do vínku systém zvaný RS Dynamic Management, který dovoluje nastavit motor až na parametry verze RS Trophy, tedy k plným 265 koním dodávaného výkonu, které se pojí s upravenými odezvami na pokyny vydávané plynovým pedálem. Automobilka dále říká, že upravila výfukový systém pro lepší zvukový projev vozu.
Samozřejmě ani Mégane RS se nevyhnul denním LED, lehce upravenému nárazníku a novým 18" kolům, které mohou být dodány i v černém barevném provedení. Paket RS Design Rouge (rouge je francouzsky červená, ne růžová...) pak přidá vozu trochu červeně lakovaných prvků na předním nárazníku, bočních prazích, límcích kol nebo na zadním difuzoru. Podobně uvnitř se červenou zaskví volant, stehování čalounění, dokonce prý i pozadí palubních přístrojů. Krom červeného designového paketu budou pro interiér k dispozici i jiné nové barevné kombinace čalounění kůží i látkou, jejich podrobným výčtem vás ale snad raději nebudeme zatěžovat.
Inovovaný Mégane 2012 se do prodejů dostane v březnu, a tak svou veřejnou premiéru oslaví zřejmě až na březnovém autosalonu v Ženevě. Půjde ale spiíše o formalitu, neboť automobilka bude chtít vůz dostat na trh co možná nejdříve. A tak je docela dobře možné, že objednat jej s jarním dodáním půjde již během následujících týdnů.
Uvolněné snímky Renaultu Mégane s faceliftem pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva