Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá

Čtyřdveřový Logan je u nás již nějakou dobu minulostí, vůz jako takový ale vesele žije dál. V Jižní Americe dokonce Renault představil jeho facelift.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá

27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřdveřový Logan je u nás již nějakou dobu minulostí, vůz jako takový ale vesele žije dál. V Jižní Americe dokonce Renault představil jeho facelift.

Projekt známý pod označením X90 je na trhu od roku 2004 a za osm let své existence se stal vskutku globálním produktem. V několika karosářských variantách sjíždí z výrobních linek v Rumunsku, Kolumbii, Brazílii, Rusku, Jižní Africe, Indii, Maroku a Iránu a nosí přitom logo mateřského Renaultu, ale také Nissanu, Lady nebo Mahindry, i když u nás jej motoristé znají ze silnic pouze jako Dacii.

Řeč je pochopitelně o modelu Logan, který má podle všech automobilových měřítek nejvyšší čas na vyhřáté místečko v muzeu, a přesto se zdá, že vůz do důchodu ještě nemíří, ačkoli jej u nás pořídíte už jen jako van MCV, pickup a dodávku. Renault jistě má v záloze nástupce a pracuje na něm, ale tak brzy jej zřejmě nepředstaví, když se přinejmenším v Jižní Americe začíná prodávat modelový rok 2013.

Hlavní novinkou modernizovaného Renaultu Logan je čtyřválcová šestnáctistovka s obchodním jménem Hi-Power, která se objevila také v tamním Renaultu Sandero GT. Byla postavená tak, aby mohla spalovat benzín, etanol nebo jakýkoli jejich vzájemný poměr. Pohonná jednotka má při provozu na alkohol udávaný výkon 106 koní a 160 newtonmetrů, použitím bezolovnatého benzínu se papírové hodnoty sníží na 98 koňských sil 150 newtonmetrů. Nejvyšší rychlost činí 174, respektive 172 km/h a akcelerace na stovku trvá 11,2 a 11,8 sekundy.

Pokud jde o vzhled, podle fotek to odhadujeme na nový přední nárazník a jiné uspořádání zadních světel, první informace ale vyzdvihují spíše výbavu. Logan 2013 dostane ve standardu manuální klimatizaci, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, centrální zamykání, mlhovky nebo palubní počítač. Zajímavé také je, že čtyřdveřový Renault lze kromě zmiňovaného agregátu 1,6 Hi-Power pořídit už jen s litrovým čtyřválcem Hi-Flex s výkonem 77 nebo 76 koní (opět podle typu natankovaného paliva).

Absence dieselu v Jižní Americe patrně nepřekvapí, jiné objemy a rozmanitější výkonové spektrum však poněkud ano. Ale to bude zřejmě i tím, že zase tak dlouhý život už tenhle „Renault” nečeká - slovy klasika rok, maximálně dva...


Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 1 - Renault Logan 2013 01Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 2 - Renault Logan 2013 02Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 3 - Renault Logan 2013 03Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 4 - Renault Logan 2013 03_1Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 5 - Renault Logan 2013 04Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 6 - Renault Logan 2013 05Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 7 - Renault Logan 2013 06Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá - 8 - Renault Logan 2013 07
Nabídka motorizací Loganu pro Brazílii je značně okleštěná, standardní výbava po faceliftu však nevypadá marně

Zdroj: Autoblog Spanish

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.