Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna Coupé: francouzský elegán
11.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nová Laguna kupé si vzala maximum z konceptu Fluence představeného ve Frankfurtu roku 2007. A že se jedná o důležitý model hovoří už jen fakt, že pro Renault je symbolem vstupu do segmentu rychlých kupé.
Touha francouzské automobilky přivést na svět velké kupé je více než zřejmá od uvedení konceptu Talisman roku 2001. Od té doby následovalo několik konceptů, střídajících různé styly designu a až díky zmiňovaném Fluence dostal nový model finální tvář. Charakteristická linie začíná od přední mřížky, kopíruje proud vzduchu a táhne se táhne kolem celého vozu. Smyslem je zdůraznit blatníky, svažující se střechu ale hlavně ještě více podtrhnout širokou záď vozu. Dokonale jí pak podtrhuje aerodynamický difuzor, který byl zapuštěn do zadního nárazníku spolu s dvojitými koncovkami výfuku, které mají originální čtvercový průřez. Celek pak doplňuje plamen připomínající křivka vinoucí se kolem boků. Celek pak zakončuje chromová lišta lemující oblouk zasklené plochy.
Co se techniky týče, systém řízení všech kol už se stal standardem. Na výběr jsou čtyři pohonná ústrojí z toho dvě benzínová a dvě naftová. Nejsilnější jednotkou je královská V6 o objemu 3,5 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 330 N.m splňující emisní normu Euro 5. Dalšími inovacemi jsou například standardní bi-xenonová světla, která si vystačí pouze s jednou výbojkou jak pro potkávací tak i dálkové svícení diky přepínání maskovací clony. Zajímavě je řešen systém otevírání kufru do tvaru S, které umožňuje zvednout víko mimo zadní okno a zároveň jsou do systému zapracovány navíječe bezpečnostních pásů. A stejně zajímavě jsou zpracována i litá kola s asymetrickým deseti paprskovým designem.
Interiér se snaží navodit pocit luxusu výběrem kvalitnějších materiálů. Proto až tolik nepřekvapí viditelný důraz na kvalitu slícování všech prvků a částí. Palubní deska se táhne od dveří ke dveřím bez viditelného spojení s konzolou a obložením dveří. Novinkou je černé měkké obložení táhnoucí se okolo celé kabiny navozující dojem lóže. Čalounění je na výběr v pěti barvách. O kvalitní poslech hudby se postará multimediální systém s navigaci umožňující připojení externího zařízení přes port USB. Audio systém, čítající deset reproduktorů značky Bose o výkonu 140 W zajistí dostatečnou hlasitost. Vůz je nabízen v běžném provedení GT, vrcholová verze pak nese označení Initiale.
Technické údaje
Motor: Zážehový vidlicový šestiválec. Zdvihový objem 3498 cm3. Největší výkon 313 kW (240 k) při 6000 1/min. Největší točivý moment 330 N.m při 4400 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.
Karoserie: Dvoudveřové kupé. Objem zavazadlového prostoru 0,423 m3.
Rozměry a hmotnosti: Délka 4643 mm, šířka 1812 mm, výška 1398 mm. Rozvor náprav 2694 mm. Pohotovostní hmotnost 1522 kg. Celková 1952 kg. Objem palivové nádrže 66 l.
Jízdní výkony: Nejvyšší rychlost 244 km/h. Zrychlení z 0 na 100 za 7,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 15,0/7,4/10l/100km.
Základní cena včetně DPH: 899 900 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie