Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna Coupé: francouzský elegán
11.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nová Laguna kupé si vzala maximum z konceptu Fluence představeného ve Frankfurtu roku 2007. A že se jedná o důležitý model hovoří už jen fakt, že pro Renault je symbolem vstupu do segmentu rychlých kupé.
Touha francouzské automobilky přivést na svět velké kupé je více než zřejmá od uvedení konceptu Talisman roku 2001. Od té doby následovalo několik konceptů, střídajících různé styly designu a až díky zmiňovaném Fluence dostal nový model finální tvář. Charakteristická linie začíná od přední mřížky, kopíruje proud vzduchu a táhne se táhne kolem celého vozu. Smyslem je zdůraznit blatníky, svažující se střechu ale hlavně ještě více podtrhnout širokou záď vozu. Dokonale jí pak podtrhuje aerodynamický difuzor, který byl zapuštěn do zadního nárazníku spolu s dvojitými koncovkami výfuku, které mají originální čtvercový průřez. Celek pak doplňuje plamen připomínající křivka vinoucí se kolem boků. Celek pak zakončuje chromová lišta lemující oblouk zasklené plochy.



Co se techniky týče, systém řízení všech kol už se stal standardem. Na výběr jsou čtyři pohonná ústrojí z toho dvě benzínová a dvě naftová. Nejsilnější jednotkou je královská V6 o objemu 3,5 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 330 N.m splňující emisní normu Euro 5. Dalšími inovacemi jsou například standardní bi-xenonová světla, která si vystačí pouze s jednou výbojkou jak pro potkávací tak i dálkové svícení diky přepínání maskovací clony. Zajímavě je řešen systém otevírání kufru do tvaru S, které umožňuje zvednout víko mimo zadní okno a zároveň jsou do systému zapracovány navíječe bezpečnostních pásů. A stejně zajímavě jsou zpracována i litá kola s asymetrickým deseti paprskovým designem.
Interiér se snaží navodit pocit luxusu výběrem kvalitnějších materiálů. Proto až tolik nepřekvapí viditelný důraz na kvalitu slícování všech prvků a částí. Palubní deska se táhne od dveří ke dveřím bez viditelného spojení s konzolou a obložením dveří. Novinkou je černé měkké obložení táhnoucí se okolo celé kabiny navozující dojem lóže. Čalounění je na výběr v pěti barvách. O kvalitní poslech hudby se postará multimediální systém s navigaci umožňující připojení externího zařízení přes port USB. Audio systém, čítající deset reproduktorů značky Bose o výkonu 140 W zajistí dostatečnou hlasitost. Vůz je nabízen v běžném provedení GT, vrcholová verze pak nese označení Initiale.
Technické údaje
Motor: Zážehový vidlicový šestiválec. Zdvihový objem 3498 cm3. Největší výkon 313 kW (240 k) při 6000 1/min. Největší točivý moment 330 N.m při 4400 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.
Karoserie: Dvoudveřové kupé. Objem zavazadlového prostoru 0,423 m3.
Rozměry a hmotnosti: Délka 4643 mm, šířka 1812 mm, výška 1398 mm. Rozvor náprav 2694 mm. Pohotovostní hmotnost 1522 kg. Celková 1952 kg. Objem palivové nádrže 66 l.
Jízdní výkony: Nejvyšší rychlost 244 km/h. Zrychlení z 0 na 100 za 7,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 15,0/7,4/10l/100km.
Základní cena včetně DPH: 899 900 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 5 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 6 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 8 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 9 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva