Renault Laguna Coupé: francouzský elegán

Nová Laguna kupé si vzala maximum z konceptu Fluence představeného ve Frankfurtu roku 2007. A že se jedná o důležitý model hovoří už jen fakt, že pro Renault je symbolem vstupu do segmentu rychlých kupé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Laguna Coupé: francouzský elegán

11.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek

Renault Laguna Coupé: francouzský elegán

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Laguna kupé si vzala maximum z konceptu Fluence představeného ve Frankfurtu roku 2007. A že se jedná o důležitý model hovoří už jen fakt, že pro Renault je symbolem vstupu do segmentu rychlých kupé.

Touha francouzské automobilky přivést na svět velké kupé je více než zřejmá od uvedení konceptu Talisman roku 2001. Od té doby následovalo několik konceptů, střídajících různé styly designu a až díky zmiňovaném Fluence dostal nový model finální tvář. Charakteristická linie začíná od přední mřížky, kopíruje proud vzduchu a táhne se táhne kolem celého vozu. Smyslem je zdůraznit blatníky, svažující se střechu ale hlavně ještě více podtrhnout širokou záď vozu. Dokonale jí pak podtrhuje aerodynamický difuzor, který byl zapuštěn do zadního nárazníku spolu s dvojitými koncovkami výfuku, které mají originální čtvercový průřez. Celek pak doplňuje plamen připomínající křivka vinoucí se kolem boků. Celek pak zakončuje chromová lišta lemující oblouk zasklené plochy.


Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 1 - Renault_Laguna_CoupeRenault Laguna Coupé: francouzský elegán - 2 - Renault_Laguna_Coupe_02Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 3 - Renault_Laguna_Coupe_03

Co se techniky týče, systém řízení všech kol už se stal standardem. Na výběr jsou čtyři pohonná ústrojí z toho dvě benzínová a dvě naftová. Nejsilnější jednotkou je královská V6 o objemu 3,5 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 330 N.m splňující emisní normu Euro 5. Dalšími inovacemi jsou například standardní bi-xenonová světla, která si vystačí pouze s jednou výbojkou jak pro potkávací tak i dálkové svícení diky přepínání maskovací clony. Zajímavě je řešen systém otevírání kufru do tvaru S, které umožňuje zvednout víko mimo zadní okno a zároveň jsou do systému zapracovány navíječe bezpečnostních pásů. A stejně zajímavě jsou zpracována i litá kola s asymetrickým deseti paprskovým designem.

Interiér se snaží navodit pocit luxusu výběrem kvalitnějších materiálů. Proto až tolik nepřekvapí viditelný důraz na kvalitu slícování všech prvků a částí. Palubní deska se táhne od dveří ke dveřím bez viditelného spojení s konzolou a obložením dveří. Novinkou je černé měkké obložení táhnoucí se okolo celé kabiny navozující dojem lóže. Čalounění je na výběr v pěti barvách. O kvalitní poslech hudby se postará multimediální systém s navigaci umožňující připojení externího zařízení přes port USB. Audio systém, čítající deset reproduktorů značky Bose o výkonu 140 W zajistí dostatečnou hlasitost. Vůz je nabízen v běžném provedení GT, vrcholová verze pak nese označení Initiale.

Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 4 - Renault_Laguna_Coupe_13Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 5 - Renault_Laguna_Coupe_16Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 6 - Renault_Laguna_Coupe_17Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 7 - Renault_Laguna_Coupe_18Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 8 - Renault_Laguna_Coupe_19Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 9 - Renault_Laguna_Coupe_20Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 10 - Renault_Laguna_Coupe_21Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 11 - Renault_Laguna_Coupe_22Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 12 - Renault_Laguna_Coupe_24Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 13 - Renault_Laguna_Coupe_27Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 14 - Renault_Laguna_Coupe_28Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 15 - Renault_Laguna_Coupe_31Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 16 - Renault_Laguna_Coupe_32Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 17 - Renault_Laguna_Coupe_34Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 18 - Renault_Laguna_Coupe_35Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 19 - Renault_Laguna_Coupe_36Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 20 - Renault_Laguna_Coupe_38Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 21 - Renault_Laguna_Coupe_39Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 22 - Renault_Laguna_Coupe_40Renault Laguna Coupé: francouzský elegán - 23 - Renault_Laguna_Coupe_43

Technické údaje

Motor: Zážehový vidlicový šestiválec. Zdvihový objem 3498 cm3. Největší výkon 313 kW (240 k) při 6000 1/min. Největší točivý moment 330 N.m při 4400 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.

Karoserie: Dvoudveřové kupé. Objem zavazadlového prostoru 0,423 m3.

Rozměry a hmotnosti: Délka 4643 mm, šířka 1812 mm, výška 1398 mm. Rozvor náprav 2694 mm. Pohotovostní hmotnost 1522 kg. Celková 1952 kg. Objem palivové nádrže 66 l.

Jízdní výkony: Nejvyšší rychlost 244 km/h. Zrychlení z 0 na 100 za 7,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 15,0/7,4/10l/100km.

Základní cena včetně DPH: 899 900 Kč

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.