Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault KWID má vzhůru výklopné dveře a sezení ve stylu McLarenu F1
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Přitažlivá studie značky pro autosalon v Novém Dillí do produkce nedorazí. Kompaktního SUV by se ale Indové časem dočkat měli.
S francouzskými novinkami se v poslední době roztrhl pytel. Zatímco včera jsme zmiňovali příchod nového Renaultu Trafic, dnes jsme si mohli představit produkční verzi Citroënu C4 Cactus. To ovšem bylo před dlouhými minutami, pročež se opětovně můžeme vrátit k prvně jmenované automobilce. Ta totiž momentálně odhalila koncepční SUV KWID, jehož příchod jsme avizovali minulý týden. Dosud však bylo jasné pouze místo premiéry, kterým je autosalon Auto Expo v Novém Dillí.
Nově se ovšem studii můžeme podívat pořádně na zoubek, přičemž nevíme, zda pohledy směřovat spíše do kabiny, kde přední lavice hostí řidiče uprostřed (tak jako v legendárním McLarenu F1), nebo na vzhůru výklopné dveře asociované pro změnu s vozy značky Lamborghini. Do série ale tyto prvky stoprocentně nezamíří, což se koneckonců týká i samotného konceptu. Kompaktnímu SUV určenému pro indický trh by ale předcházet měl.
Jeho příchod je ovšem ještě daleko, proto se vrátíme zpátky ke konceptu KWID. Ten počítá s pohonem předních kol, na něž svůj výkon přenáší 1,2litrový přeplňovaný motor skrze dvouspojkový automat EDC. Tato koncepce přitom byla volena záměrně kvůli možné variabilitě - jako taková totiž umožňuje také zástavbu elektromotoru, který by pro změnu poháněl kola zadní.
Uvnitř pak mimo zmíněného centrálního sedadla řidiče nechybí dvě přední boční a dvě zadní, kde pasažéři mohou profitovat ze zajímavě umístěného ovládání klimatizace. Celkově má přitom koncepce řešit hlavně problém levostranného a pravostranného řízení, neboť momentálně může zamířit do jakéhokoliv globálního showroomu.
Jak jsme ovšem zmínili, na danou finesu můžeme v produkci rovnou zapomenout. Větší šanci na výrobu má totiž dron zvaný Flying Companion (létající společník), který může být ovládán manuálně nebo automaticky na základě systému GPS. Řidiče přitom může informovat o situaci za zatáčkou, zatímco ostatní pasažéry potěší třeba leteckými záběry samotného vozu. Tak uvidíme kdy a zda se stane realitou.






















Koncepční Renault KWID do produkce nikdy nedorazí. Kompaktního SUV by se ovšem Indové časem dočkat měli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 7 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 10 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch