Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Koleos: Na vlně SUV
22.6.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Francouzské značce Renault dosud chyběl v nabídce klasický zástupce segmentu SUV. Vše se ale změní v průběhu letošního léta, kdy se začne tento vůz objevovat na evropských sinicích a polních cestách. Jeho jméno je Koleos a má nemalé ambice.
Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. V minulém roce se také představil obraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí v korejském Busanu a prodává na asijských trzích. Ve stejné továrně se budou rodit i vozy nesoucí znak francouzské firmy.
Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém pohonu všech kol (All-mode 4x4) však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50% hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška Renaultu Koleos činí 206 mm, u turbodieselové verze jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu). Koleos nabídne také možnost řízeného sjezdu z kopců do rychlosti 7 km/h a pomoc při rozjezdu do svahu s úhlem větším než 10%, proto se novinka nijak nezalekne ani těžšího terénu.
Silnou stránkou Koleose bude také velkorysá nabídka vnitřního prostoru. Na pět cestujících zde totiž čeká útulný a variabilní interiér, který překvapí poměrně rozsáhlou standardní a bezpečnostní výbavou. K zajímavostem mezi palubními přístroji patří výškoměr, barometr, ukazatele úhlů náklonu v podélné i příčné ose či kompas. Zavazadlový prostor je přístupný horizontálně děleným zadním víkem, jehož spodní část lze použít jako lavici odolávající zátěži dvou set kilogramů. Základní objem zavazadelníku činí 0,450 m3, přičemž jednoduchým sklopením zadních dělených sedadel jej lze zvětšit až na úctyhodných 1,380 m3. Ložná délka takto vzniklého prostoru je přitom 2,6 metru.
Renault Koleos bude dodáván ve dvou provedeních. Pohon pouze přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 N.m), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT. V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2,0 dCi (110 kW, 320 N.m) bude k dispozici jak s pohonem všech kol, tak i s pohonem pouze přední nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami. Výkonnější verze 2,0 dCi (127 kW, 360 N.m) pak bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
Renault Koleos se začne i na českém trhu prodávat v polovině roku 2008, v každém případě značce výrazně pomůže oslovit zákazníky i v segmentu SUV. Zatím tuto úlohu suploval Scénic Cross a Kangoo se stálým pohonem všech kol. Koonkurence je však v této poulární třídě už příliš přebujelá, takže to novinka od Reanultu nebude mít nijak jednoduché.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
před 6 hodinami - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Nejčtenější články
- Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry
29.10.2024 - Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024 - Exploze kamionu převážejícího vodík paralyzovala síť jeho čerpacích stanic v Německu, ukazuje úskalí tohoto řešení
29.10.2024 - Party Porsche v Číně skončila. Automobilka po propadu prodejů nevěří v obrat a zavírá dealerství
29.10.2024 - Někdo najel s nezničitelným kombíkem Mercedesu během pár let 817 tisíc km, vypadá pořád jako nový
29.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva