Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai

Podivné jméno má evokovat agilitu a „quad”, tedy čtyřkolku. Vůz se má podobat Qashqai a Capturu, přijede do Ženevy a nabídne i pohon všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai

26.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podivné jméno má evokovat agilitu a „quad”, tedy čtyřkolku. Vůz se má podobat Qashqai a Capturu, přijede do Ženevy a nabídne i pohon všech kol.

Nabídka automobilky Renault se rozroste o jedno nové SUV segmentu C, a to díky alianci s japonským Nissanem. Na základech před dvěma lety představeného Nissanu Qashqai vzniká stroj s názvem Kadjar. Můžeme tedy očekávat velikost Qashqai včetně „pouze” pětimístného interiéru, sedmimístný Kadjar nebude.

Design je podle šéfdesignéra Renaultu Laurense van den Ackera vyvíjen „v silné spolupráci s Nissanem”, ale výsledný vůz se spíš bude podobat Capturu, který je vcelku úspěšný do značné míry právě i svým vzhledem. „Koncepčně tento vůz nebude měnit konvence. Chceme stejně trefit hřebíček na hlavičku, jak se nám podařilo s Capturem,” dodal van den Acker.

Tisková zpráva hovoří i o původu jména Kadjar, snad protože na první pohled vypadá divně, takže vysvětlení nemusí být od věci. První půlka, „Kad”, pochází ze slova „quad”, které označuje čtyřkolku - terénní vozidlo, schopné jet téměř kdekoliv. Druhá půlka, „jar”, má dle oficiálních zpráv být kombinací francouzských slov „agile” a „jaillir”, tedy „agilní” a „z ničeho nic se objevit”.

Jak ze slova „agile” vzniklo „jar”, nemáme tušení, nás z těchto tří písmen napadá třeba prostředek na mytí nádobí, Jihoafrická republika anebo „jar of jam”, tedy sklenice džemu. Renault nám na každý pád chce naznačit, že s Kadjarem se na trhu „z ničeho nic zjeví agilní čtyřkolka”...

Základ v Qashqai každopádně znamená platformu CMF jako základ a možnost pohonu předních nebo všech kol. Pod kapotu se pravděpodobně nastěhují motory Qashqai, tedy dva benzínové a dva naftové. Benzínové čtyřválce DIG-T o objemu 1,2 a 1,6 litru pod kapotou Qashqaie jsou oba přeplňované a dávají 115 koní a 190 Nm, resp. 150 koní a 240 Nm. Pro příznivce nafty by mohly být připraveny jednotky 1,5 dCi o 110 koních a 1,6 dCi o 130 koních. V ČR je však podle webu Nissanu k mání pouze slabší ze dvou dieselů, u Renaultu to tedy může být stejně, ale také nemusí.

Renault chce publikum na svůj nový stroj potenciální zákazníky řádně nažhavit, jak lze soudit z postupného odhalování, které začíná dnes a skončí přesně za týden, 2. února. Na sociálních médiích mají být postupně zveřejňovány informace a obrázky - ale na oněch obrázcích nebude k vidění Kadjar jako takový, ten se ukáže kompletně až 2. února. Výstavní premiéru si odbude v březnu Ženevě a v prodeji by měl být na podzim letošního roku. Ceny očekávejme na úrovni Qashqaie, tedy start okolo 450 tisíc korun.

Odhalování Kajdaru na sociálních médiích je pochopitelně možno sledovat, a to na Twitteru a Instagramu pod @Renault_Live a hasthagem #Kadjar a také na Facebooku a Youtube. A samozřejmě se o něm také dozvíte z našeho webu.

Zatím tu máme také tři špionážní fotografie, zbytek si můžete prohlédnout na webu britského AutoCaru.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai - 1 - renault kadjar teaser 01
Toto je první z několika obrázků, které mají představit nový Renault Kadjar, aniž by ho ukázaly. Ostatní budou nejspíš podobně informačně nasycené

Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai - 2 - renault kadjar spy 01Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai - 3 - renault kadjar spy 02Renault Kadjar: nové SUV má jméno, vznikne na základech Nissanu Qashqai - 4 - renault kadjar spy 03
Špionážní snímky naznačují příď podobnou menšímu Capturu

Zdroje: Renault, AutoCar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.