Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kadjar je venku, vypadá jako přerostlý Captur
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Renault zkřížil menší SUV Captur s druhou generací Nissanu Qashqai. Výsledkem je dojná kráva, která půjde v létě do prodeje.
Prodejní trendy posledních let asi netřeba nějak speciálně představovat, koneckonců se o nich zmiňujeme pomalu v každém druhém článku. Pokud jste se ovšem teprve nyní vrátili z pustého ostrova nebo hluboké jeskyně, stačí, abyste věděli, že zákazníci dnes touží především po crossoverech a SUV. Vědoma si je toho i francouzská automobilka Renault, jejíž model Captur se stal nejprodávanějším modelem dané kategorii a takovou Dacii Duster si dokonce loni pořídilo téměř 400 tisíc zákazníků.
Mimo to je tu pak Nissan Qashqai, který de facto stál na začátku obliby modelů s vyšší stavbou karoserie a terénními ambicemi. Francouzi však kupodivu nevyužili japonského technologického základu, na kterém by vybudovali svou verzi. Tedy až doposud, neboť aktuálně byl virtuálně odhalen nový Renault Kadjar. Za podivně znějícím názvem se skrývá v první části obdiv ke čtyřkolkám, zatímco druhá část odkazuje na agilitu a snadnou ovladatelnost.
Ačkoliv automobilka dnes pustila do světa první fotografie, po technické stránce mnoho informací prozrazeno nebylo. Na detaily si sice nejspíše budeme muset počkat až do zahájení březnového autosalonu v Ženevě, již nyní jsou ovšem některá fakta jasná. Jelikož totiž Kadjar sdílí řadu dílů s druhou generací Nissanu Qashqai, najdeme také pod jeho karoserií modulární platformu CMF.
Očekávat se tedy dá pohon předních či všech čtyř kol, zatímco v motorovém prostoru se usadí 1,5litrový nebo 1,6litrový turbodiesel a benzinová přeplňovaná jedna-dvojka či jedna šestka, i když ta je zatím s otazníkem. Počítat tedy můžeme se škálou výkonů od 115 do 163 koní, jejichž přenos dostanou na starost šestistupňová manuální převodovka nebo automat Xtronic alias CVT.
Oproti dárcovskému vozu pak Kadjar v rámci venkovních dimenzí poněkud narostl, což je dáno extravagantním designem, který jakoby vypadl z oka menšímu modelu Captur. Čest tedy máme 4,45metrovou délkou, 1,84metrovou šířkou a 1,6metrovou výškou, rozvor počítající s 2 646 milimetry mezi nápravami ale nejspíše zůstane zachován. Dále víme, že Kadjar se bude pyšnit 190milimetrovou světlou výškou a nabídne 18stupňový nájezdový úhel vpředu a 25stupňový vzadu.
S odkazem na onu agilitu, jež je obsažena v názvu modelu, pak můžeme zmínit ještě průměr otáčení, který počítá s 10,72 metry, zatímco v případě venkovního designu se zaměříme hlavně na čelní světla. Ta jsou tvořena dvěma ledkovými modelu Pure Vision, přičemž Renault jejich účinek přirovnává ke slunečním paprskům a zároveň zmiňuje, že jsou o 20 procent lepší než halogeny, což zlepšuje pohyb po setmění. Výstavní verze byla osazena 19palcovými litými koly, základem ovšem budou ocelové šestnáctky.
Uvnitř lze pak lze počítat s objemem zavazadelníku 472 l, dalších třicet litrů ovšem najdeme v různých přihrádkách a schránkách napříč interiérem. Po stránce výbavy bude již u nejlevnějšího modelu standardem klimatizace, vyšší úrovně dorazí kupříkladu se zpětnou kamerou, parkovacím asistentem nebo multimediálním systém R-Link 2. Na ohlášení cen je ale prozatím ještě brzy, ceník srovnatelného Nissanu ale zřejmě bude dobrým vodítkem.
Veškerá další fakta jsou aktuálně zahalena tajemstvím, dost možná však Francouzi některé parametry publikují dříve než v Ženevě. My tak prozatím můžeme dodat pouze tolik, že prodej by měl začít v létě, přičemž modely pro Evropu se budou montovat ve Španělsku. Mimo to ale Renault přijde i s verzí pro čínský trh.
Nový Renault Kadjar se nám zatím více odhalil po vizuální, než po faktické stránce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva