Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Initiale Paris Concept je vážně budoucí Espace, inspiroval se v letectví
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Renault Initiale Paris se po předchozích poodhalení kompletně představil ve Frankfurtu. Je inspirován letadly a Paříží.
Renault Espace kdysi založil zcela novou kategorii automobilů. Dnes je tu s námi jeho čtvrtá generace a ta pátá se právě představuje probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu. Říká si Initiale Paris Concept a je jakýmsi mixem SUV a MPV. Před několika dny jsme tu měli jakousi neoficiální ochutnávku, nyní přinášíme více informací, více fotek a také jedno video.
Renault Initiale Paris Concept je šestým ze série konceptů, kterou odstartoval před několika lety menší DeZir. Následoval jejCaptur, R-Space, Frenzy, Twin'Z a TwinRun. Poslední je Initiale Paris, který má v šestici rozličně pojatých studií symbolizovat rodinu.
Tým designérů v čele s Laurensem van der Ackerem vytvořil vůz, který v sobě spojuje „vitalitu sedanu, charakter SUV a prostornost MPV”, jak říká tisková zpráva. Fialová barva má jméno Amethyst. Zadní boční okna mají působit dojmem ocasu letadla, což ještě podporují elektronicky řízené aerodynamické klapky. Šestiúhelníkový vzor na přední masce, dveřích a kolech má připomínat dominantu Paříže - Eiffelovu věž. Střecha z hliníku a plexiskla zase vytváří mapu francouzské metropole. Předním světlometům dominují „závorky” z diod denního svícení a zpětná zrcátka nahrazují kamery.
Dovnitř se nastupuje pomocí dvou párů dveří, které se otevírají proti sobě a postrádají B-sloupek. I uvnitř se opakuje letecký motiv - sedadla, volič převodovky i středový tunel jsou inspirovány letadly. Sedadla v první a druhé řadě jsou od sebe oddělena a jsou upevněna na středovém tunelu, působí tak, jako by se vznášela nad podlahou ze dřeva a hliníku.
Třetí řadu sedadel je možno částečně nebo zcela sklopit do podlahy zavazadelníku. Je tvořena několika samostatnými částmi, které tak můžou být buď trojmístou lavicí, dvěma místy s loketní opěrkou nebo třeba dekorativní vlnou.
Interiérové obložení také kombinuje ořechové dřevo a broušený hliník. Podobně jako sedadla, i ona budí dojem, že se v autě vznáší. Ve středové konzole jsou dva displeje, které zobrazují kromě klasických údajů také informace o zajímavých místech, kolem kterých zrovna projíždíte.
O ozvučení interiéru se postarala firma Bose, která vytvořila audiosystém na míru. Ten se skládá ze 30 reproduktorů a 2 subwooferů - jeden je pod palubní deskou a druhý je v pátých dveřích. Reproduktory jsou dokonce vestavěny i do hlavových opěrek. O zesílení zvuku se stará dvanáctikanálový digitální zesilovač a digitální zvukový procesor upravuje zvuk tak, aby každý pasažér slyšel hudbu ve formátu Surround Sound 5.1.
S délkou 4,85 m je Initiale Paris Concept zhruba stejně dlouhý, jako současný Espace, avšak má vážit o nezanedbatelných 250 kg méně. Oproti designu je technika Renaultu Initiale Paris Concept překvapivě přízemní - dvakrát přeplňovaný turbodiesel o výkonu 130 koní a 400 Nm pohání nejspíš přední kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku, ovládanou technologií shift-by-wire, vypůjčenou z Formule 1.
Zda se právě pohonný systém dostane do sériového Espace, nevíme, avšak chtít mapu Paříže ve střeše by bylo přinejmenším bláhové...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu














Napůl svérázný koncept Renaultu in natura na německé půdě
Nový Renault Espace bude vycházet z konceptu Initiale Paris, mapu Paříže na střeše však bude mít těžko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva