Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Grand Kangoo: jezevec jako přítel rodiny
30.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na první pohled vypadá Grand Kangoo jako nepovedený pokus stvořit limuzínu z dodávky. Renaultu s ním ale chce zcela vážně oslovit velké rodiny.
Mohlo by se zdát, že po představení Dacie Lodgy Renault nebude mít nutkání pronikat na trh sedmimístných MPV jinými cestami a pokud ano, tak z tohoto modelu udělá vůz vlastní značky jako kdysi z Dusteru. Jenže realita je trochu jiná. Prakticky souběžně se začátkem prodejů Dacie Lodgy vyrazí Renault do boje o srdce velkých rodin s Renaultem Grand Kangoo.
Je to hybrid od pohledu. První kontakt připomene spíše zvěrstva v podobě dlouhých limuzín stvořených z Hummerů nebo Viperů, neboť minimálně z profilu vůz zaujme více rozličnými disproporcemi než čímkoli jiným. Za svůj mnohoznačný charakter se ale snad ani nestydí - už Kangoo jako takové stojí na pomezí dodávky a osobního auta a ani jeho verze Grand není z jiného těsta. Vychází totiž z prodlouženého nákladního provedení, které je na vybraných trzích již nějaký čas k mání. Místo prostoru pro zboží nebo materiál se ale orientuje na prostor pro cestující.
Cílem vozu je „ustájit” až sedm osob, k čemuž používá vcelku obvyklé prostředky - tři řady sedadel, dvojici posuvných dveří, prodloužený rozvor a také délku karoserie. K dispozici ovšem bude nejen v sedmi-, ale i v pětimístném uspořádání, čemuž bude odpovídat i dostupný prostor pro zavazadla. V případě verze pro pět osob to bude v základu 930 litrů, u sedmimístné varianty 400 litrů a pokud se v jakékoli z nich rozhodnete zatočit s místem pro jiné pasažéry krom řidiče a spolujezdce (a sedadla sklopíte do podlahy, což Grand Kangoo dovede), můžete počítat s až nehoráznými 3 400 litry prostoru. A to pořád není vše - za příplatek 300 Eur bude dostupné i sklopné sedadlo spolujezdce vpředu, s nímž prostorové parametry dále naberou na objemu.
Jak vidno, tohle auto opravdu není běžný velkoprostorový vůz s přidanou třetí řadou sedadel, ale plnohodnotné auto pro sedm - však i při plném obsazení zbývá hodně místa pro zavazadla.
K detailům řešení interiéru se dále sluší podotknout, že otevřením posuvných dveří vznikne prostor pro nastupování široký 63,6 centimetru, který by měl umožnit dostat se snadno i do poslední řady „sicen”. Z fotografií to přece jen vypadá na menší gymnastiku, když už se tam ale někdo usadí, měl by si užívat vůbec nejvíce prostoru pro nohy v rámci třídy - tvrdí Renault. Tyto sedačky by navíc měly být stejné jako ve druhé řadě Scéniku, takže snad žádné „nouzovky”.
Vůz bude v prodeji ve dvou variantách či spíše výbavách Authéntique a Privilége, které bude možné rozeznat i podle vzhledu - vyšší specifikaci zachycuje hned první přiložený snímek, nižší ten druhý. Ta lepší se tedy bude vyznačovat matně chromovanými doplňky nárazníků a stejně provedenými klikami dveří.
Obě verze bude možné kombinovat se dvěma dieselovými motory 1,5 dCi s výkony 90 a 110 koní. Z parametrů známe jen kombinovanou spotřebu, která činí v případě slabšího provedení 5,1 litru benzinu na 100 km a u silnějších 5,5 litru. Základní ceny vozu na francouzském trhu se pohybují od 20 750 do 23 250 Eur, tedy přibližně mezi 520 a 580 tisíci Kč, a zákazníci po něm budou omci sáhnout od dubna, tedy prakticky okamžitě. Kdy, jak a zda vůbec bude Renault Grand Kangoo k mání u nás teprve uvidíme.
U Grand Kangoo se vše podřídilo funkci, francouzským šarmem zrovna neoplývá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 20 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva